[dvd] Naast 2 branders ook een dvd aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb een ga7vrxp moederbord (met een ide3 en een ide4). Ik heb momenteel 2 branders in mijn systeem zitten. Een aopen 32x12x48@40x12x48 en een 48x24x48 sony brander. De aopen is de master de sony is de slave. Beide zijn aangesloten op ide 1. Verder heb ik op ide 0 een 30 gb seagate als master en een 60 gb maxtor als slave zitten.
Ik heb nu een dvd speler over die ik graag weer zou aansluiten maar als ik hem in het systeem hang op ide 3 of 4 dan ziet het bios/windows hem niet zitten. Kan het eigenlijk wel? Moet ik hem op master of slave zetten? Op ide 3/4.
Iemand een tip?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-03 14:05
Voor zover ik weet kan je op je raid controller alleen hd's hangen, dus geen cd-rom's en dergelijke.
Ik zou, als ik jou was, m'n hd's als master op ide 3 en 4 hangen (niet als raid). en dan de branders als master op ide 0 en 1, en de dvd als slave bij één van de branders hangen...

• OcNewB
Maar ik had gehoord dat ide 3 en ide 4 minder snel waren ofzo? Ik moet in performance er niet op achteruit gaan natuurlijk

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:33
Probeer het uit met een benchmark, weet je dat ook weer.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

IDE 3/4 kan je als RAID (dus alleen hdd) maar ook als ATA133 controller gebruiken.. dan zou je inweze er een DVD/CDRW aan kunnen knopen :Y)
maar je hdd's er aan in ata mode is waarschijnlijk het beste

dan kan je op de normale poorten je DVD en fikkers hangen

• mklerx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-03 00:57
Is het dit moederbord?
http://tw.giga-byte.com/products/7vaxpultra.htm

Daar lees ik:
Promise RAID + ATA 133 IDE Controller:
Supports RAID 0(Striping) or RAID 1(Mirroring) function, through GIGABYTE outstanding smart-bios technology, GA-7VAXP Ultra provides additional two IDE UDMA ATA-133/100 connectors that support not only HDD but also other ATAPI devices such as CD-ROM, DVD-ROM, CD-RW and DVD-RAM.

• OcNewB
Nee die is het niet, het is een 7vrxp kt333 bordje. Kwam als beste uit de test bij thg.

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
is je raid controler wel geinstalleerd gaat niet vanzelf ik zie nu ook niks in windows van wat ik er aan hang (er hangt nu ook ff niks an)

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• OcNewB
Moet ik een raid controller installeren? Ik heb geeneens een raid configuratie dus waarom zou ik dat doen?
Pagina: 1