Toon posts:

Tijd voor een nieuwe versterker!

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer 15 maanden geleden ben ik overgestapt op 2 B&W DM110 speakers en sinds enige tijd gebruik ik een Sennheiser HD580 hoofdtelefoon voor het afluisteren van films, muziek (klassiek tot rock) etc.

Destijds had ik Fl 0,- over voor een versterker dus heb een Redelijke brakka Akai versterker gebruikt. Inmiddels heb ik weer naast het upgraden van pc en digicam wat budget vrij voor een versterker. Tussen de €200,- en max €300,- (ik ga voor een goede 2ehands dus dat compenseert het budget)

Persoonlijk ben ik een groot liefhebber van het design van de Nad's. Maar wat belangrijker is, de Hoofdtelefoon uitgang. ivm met m'n HD580's.

het zou me niet verbazen als iemand een stel B&W's en en HD580's heeft, ik zou dan ook graag jullie ervaringen horen. over het algemeen komen deze twee dingen niet samen aan bod.

Wellicht ten overvloede maar wellicht aardig een kleine impressie van de luisterplek
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/Got/Kamer/Kamer1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 19:56:
Ongeveer 15 maanden geleden ben ik overgestapt op 2 B&W DM110 speakers en sinds enige tijd gebruik ik een Sennheiser HD580 hoofdtelefoon voor het afluisteren van films, muziek (klassiek tot rock) etc.

Destijds had ik Fl 0,- over voor een versterker dus heb een Redelijke brakka Akai versterker gebruikt. Inmiddels heb ik weer naast het upgraden van pc en digicam wat budget vrij voor een versterker. Tussen de €200,- en max €300,- (ik ga voor een goede 2ehands dus dat compenseert het budget)

Persoonlijk ben ik een groot liefhebber van het design van de Nad's. Maar wat belangrijker is, de Hoofdtelefoon uitgang. ivm met m'n HD580's.

het zou me niet verbazen als iemand een stel B&W's en en HD580's heeft, ik zou dan ook graag jullie ervaringen horen. over het algemeen komen deze twee dingen niet samen aan bod.

Wellicht ten overvloede maar wellicht aardig een kleine impressie van de luisterplek
[afbeelding]
Huidige gevonden aanbiedingen (2e hands)
Nad 710 (ong 70 euro..)
Rotel TA314 (ong 70 euro)
Denon 950RD receiver (ong 200 euro)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 20:08 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 20:03:
Huidige gevonden aanbiedingen (2e hands)
Nad 710
Huidige gevonden handigheden "de editknop"

Maar wat is nu de vraag?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ben ietwat brak bezig. Ik ben op zoek naar een versterker - evt receiver tussen de 200 a 300 euro met een uitstekende headphone uitgang, verder zou het fijn zijn als deze goed past bij een stel B&W speakers.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Oh... succes gewenst.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij toevallig nog een versterker, en of ervaring daar mee.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

de dm serie is niet bijzonder genoeg (vind ik dan :P ) voor een wat exlusievere verstekrer,

een rotel, nad of marantz zal prima passen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:47

GaMeOvEr

Is een hork.

Die speakers van jou, staan die recht tegenover elkaar opgesteld? Als in, tweeter tegenover tweeter, voor standaard stereo gebruik?

Zo ja, dan zou ik dat eerst eens aanpassen...

Aannames zijn fataal.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

je durft toch geen kwaliteits reciever in zo een rommelig kot plaatse ;) jeezes ;) hé hé , nu ja , er zijn aanbiedingen genoeg , die denon lijkt me al niet slecht.. maar ik ben voorstander van marantz ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

TomSwinnen schreef op 25 december 2002 @ 02:46:
je durft toch geen kwaliteits reciever in zo een rommelig kot plaatse ;) jeezes ;) hé hé , nu ja , er zijn aanbiedingen genoeg , die denon lijkt me al niet slecht.. maar ik ben voorstander van marantz ;)
lol @ je signature :)

btw..sony maakt wel erg goeie spullen voor hun prijs hoor!! dat niet vergeten. :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Rotel en NAD zijn aan te raden, en vast voor een mooie prijs wel te vinden 2de hands.

http://markt.hifi.nl/cgi-...&session=3e09a42935dc703f

http://markt.hifi.nl/cgi-...&session=3e09a42435d73b8e

Ook bijzonder leuk, kost 100 euro meer, maar wel mooie versterker.

[ Voor 96% gewijzigd door tbusquet op 25-12-2002 13:33 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

gitaarwerk schreef op 25 December 2002 @ 12:09:
[...]

lol @ je signature :)

btw..sony maakt wel erg goeie spullen voor hun prijs hoor!! dat niet vergeten. :)
ja hoor , weet ik wel , wij hebben ook een sony home cinema thuis in de living en die doet goed zen werk ;) Maar geef toe , als je op de straat gaat vragen wie dat er sony kent zijn er minstens 8/10 en marantz 1/10 of 0/10 :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
TomSwinnen schreef op 25 december 2002 @ 13:49:
[...]

ja hoor , weet ik wel , wij hebben ook een sony home cinema thuis in de living en die doet goed zen werk ;) Maar geef toe , als je op de straat gaat vragen wie dat er sony kent zijn er minstens 8/10 en marantz 1/10 of 0/10 :)
Iedereen kent Marantz wel hoor ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:34
tbusquet schreef op 25 december 2002 @ 13:50:
[...]

Iedereen kent Marantz wel hoor ;)
Hier wel ja, maar op straat?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

onkyo geen optie ?

broer heeft enige tijd geleden 2ehands zon 5.1 versterker daarvan gehaald, en dat is een mooi aparaatje hoor :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Atgast schreef op 25 December 2002 @ 13:53:
onkyo geen optie ?

broer heeft enige tijd geleden 2ehands zon 5.1 versterker daarvan gehaald, en dat is een mooi aparaatje hoor :)
Tja je kunt wel mooie merken opnoemen, (Onkyo maakt zeker mooie spullen) maar hij is toch afhankelijk wat er 2e hands aangeboden wordt.

Ik zou als ik jou was niet al te kritisch zijn kwa merk enzo, je hebt toch niet echt High-End speakers staan. Ik zou eerder kijken naar de staat en prijs. Goed zoeken, en dan zul je vast wel een paar mooie amp's vinden!

(www.hifi.nl heeft ook een 2e hands sectie :9 , al lijken de prijzen soms wel nieuw ;) )

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

marktplaats.nl

29 aangeboden apparaten van onkyo alleen al bij versterkers :*)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Play, Dat is waar, het zijn een stel lekker oude dm110's. Iemand die weet of er een van de merken nog specifiek aandacht besteed aan de headphone uitgang? anders is de keuze idd vrij simpel.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 23:12:
Play, Dat is waar, het zijn een stel lekker oude dm110's. Iemand die weet of er een van de merken nog specifiek aandacht besteed aan de headphone uitgang? anders is de keuze idd vrij simpel.
de betere merken besten juist des te minder eraan..en zorgen eigenlijk dat de headphones zo veel mogelijk het geluid niet beinvloed..meestal word er een losse hoofdtelefoon versterker voor gebruikt

Verwijderd

Topicstarter
Gitaarwerk, Hmz, het zou ERG zonde zijn om geen degenlijke koptelefoon uitgang te hebben voor m'n HD580. Ik mag in iedergeval ervan uitgaan dat het geluid uit m'n huidige Akai versterker en koptelefoon uitgang minder is dan dat van een 2e hands nad, rotel onkyo of als ik mazzel heb marantz versterker.

Wat die 2 speakers tegen over elkaar betreft, m'n hoofd zit er tussen. Het kamertje is vrij klein, mede door een dual monitor setup heb ik al een grotere tafel geklusched van twee schragen en prachtig hout van een oude kast. Ik kan de speakers wel wat meer naar voren zetten zodat je meer een 3 hoek krijgt maar de speaker staan dan deels onder het tafel blad waardoor het geluid direct op de vloer gekaatst wordt -> veel bass en weinig happy buren.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

offtopic:
Wat doen die fles spiritus en dat bekertje op je buro?
:Y)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Wat voor Akai heb je ? Als het een ouwe zilvere is... welke dan ? heb misschien wel intresse als het de goeie is

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Duck-Twacy schreef op 26 december 2002 @ 12:38:
offtopic:
Wat doen die fles spiritus en dat bekertje op je buro?
:Y)
lol :D
Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 11:01:
Gitaarwerk, Hmz, het zou ERG zonde zijn om geen degenlijke koptelefoon uitgang te hebben voor m'n HD580. Ik mag in iedergeval ervan uitgaan dat het geluid uit m'n huidige Akai versterker en koptelefoon uitgang minder is dan dat van een 2e hands nad, rotel onkyo of als ik mazzel heb marantz versterker.
je zou voor goeie hoofdtelefoon versterker de XCAN2 van Musical Fidelity kunnen gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger ontvette ik m'n CRT daarmee. Werkt uitstekend terwijl de tere antireflectielaag behouden blijft. Tegenwoordig durf ik het niet meer aan ivm met de vrij dure monitors die ik nu heb staan. IK houd er nu m'n muis en toetsenbord mee schoon.

NAD AV 316 Dolby Prologic Surround versterker voor 270 Euro. (afstand bediening is mol) Is dat een redelijke prijs trouwens? Lastig info over te vinden vandaar dat ik eht vraag. Of zal ik daar wat van af proberen te halen.

Die Xcan is zeker voor Headphones only? dat zou zonde zijn voor m'n speakers maar wellicht een optie idd aangezien de speakers cheaper waren dan de headphones.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 12:58 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 12:57:
Die Xcan is zeker voor Headphones only? dat zou zonde zijn voor m'n speakers maar wellicht een optie idd aangezien de speakers cheaper waren dan de headphones.
jep..headphones only..en er zit een mooie echte buis in!! :) degelijk gebouwd en heeft een mooie aparte design :)
tis maar een optie, maar als ej er echt van wilt genieten enzo..
ik ben er van plan em ook te kopen..maar moet weer ff centjes hebben

Verwijderd

Topicstarter
Hmz zal ff een review lezen. Met wat voor headphones ga je die gebruiken?
Op zich is die akai voldoende voor m'n DM110's en is het voor die HD580 wel een uitkomst.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 13:12:
Hmz zal ff een review lezen. Met wat voor headphones ga je die gebruiken?
Op zich is die akai voldoende voor m'n DM110's en is het voor die HD580 wel een uitkomst.
eeh
ik heb nu nog een sennheisser 565 ovation nog een wat oudere, ik wil een beyer dynamic 900 (of iets dergelijks ) nog kopen.. of het liefst een stapje hoger nog...maar dat word even zoeken!

Verwijderd

Topicstarter
Gitaarwerk schreef op 26 december 2002 @ 13:19:
[...]

eeh
ik heb nu nog een sennheisser 565 ovation nog een wat oudere, ik wil een beyer dynamic 900 (of iets dergelijks ) nog kopen.. of het liefst een stapje hoger nog...maar dat word even zoeken!
AUW, die Xcam is niet erg in de buurt van 200 Euro. Haha Auwwwwww. Of heb je ergens een goed adres waar ze betaalbaar zijn.
Dynamic 900, dat zit zeg maar in de regio van de hd580 van sennheiser? Hmz tja tis een persoonlijke keuze, de beyers klinken vrij bassy heb ik me laten vertellen, heb ze nooit mogen horen helaas.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik heb er een van in de studio, gesloten dan wel..vind em erg goed klinken. de sennheisers zijn net iets te schel voor mijn doen vind ik. iets "te luchtig"

de xcans2 zijn niet zo heel prijzig hoor :{ 295,- :o
en 2e hands zijn ze ook best te krijgen!

verder hanteerd MF standard prijzen...

[ Voor 22% gewijzigd door gitaarwerk op 26-12-2002 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
btw, ik kan een Onkyo tx 930 voor 120 euro op de kop tikken.
(in nieuwstaat, is versterker zonder afstandsbediening)

mijn vraag, Doen???
Verder zou ik graag die Xcans kopen maar heb ze nog niet kunnen vinden. :( :( :(
ze staan atm niet op marktplaats of hifi.nl afaik

Verwijderd

Topicstarter
Koenzie schreef op 26 December 2002 @ 12:53:
Wat voor Akai heb je ? Als het een ouwe zilvere is... welke dan ? heb misschien wel intresse als het de goeie is
Hij is neit van mij, tis een Akai aa-1010L stereo receiver
Zilver en in acceptabele staat..

Verwijderd

Ik kan je de Rotel Ra-931MKII van harte aanbevelen. Klinkt echt fantastisch in combinatie met B&W speakers. Die koste €306 nieuw, maar ik denk dat je die goedkoper kunt vinden. Ook is de opvolger al op de markt namelijk de Rotel Ra-01. De Rotel heeft veel dynamiek en is best levendig en vooral goed met rock muziek en ook prima geschikt voor andere typen muziek.

Ik gebruik deze versterker in combinatie met een paar B&W DM602 S3 speakers.

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand Alesis als merk? Alesis RA-100 denk dat ik em voor 150 wel kan regelen.
Kon die rotel ra-01 niet direct vinden maar zal ff verder zoeken
Maar wel een Denon PMA915R voor 175,-. in absolute nieuwstaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2002 02:52 ]

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Alesis, nooooit van gehoord..

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1