Toon posts:

Netwerkje part 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo, nadat ik eens wat met mijn netwerkje heb gespeeld en heb geprobeerd weet ik wat ik wil ga aanleggen voor kabelinternet. Ik som het ff op en dan had ik graag de mening van jullie of dit werkt en of dit goed werkt..

1. In de woonkamer komt mijn kabelaansluiting binnen, daar zet ik het kabelmodem
2. Vanuit het kabelmodem gaat een UTP kabel naar mijn internetserver, deze kabel is ongeveer 15m lang.
3. In mijn internetserver zitten 2 netwerkkaarten, aan eentje komt de modem, aan de andere een switch/hub
4. Van de switch/hub ga ik na 4 computers, kabellengten zijn 1m, 8m, 15m en 20m

Gaat dit werken? Ik wil het hele gedoe gaan sharen via AllAboard of Wingate.....

ALle commentaar is welkom...

Verwijderd

Een dergelijke opstelling werkt bij mij perfect, zij het met iets kortere kabels tussen de PC's. Zelf draai ik sygate om het e.e.a. te sharen.

Succes!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:14

Milmoor

Footsteps and pictures.

Qua configuratie werkt dit prima. Je zou er over kunnen denken op de Internetserver een unixkloon te installeren (linux, netbsd, etc...). Werkt perfect vanaf een Pentium 133 met 32 Mb (ja, kleiner kan ook, maar kost veel meer werk). Zo'n server is toch niet bedoeld voor spelletjes, en is een stuk stabieler dan een windows machine. Bovendien is er dan geen extra software nodig, het OS ondersteunt het zelf.

(spelvaud verweiderd)

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn servertje is een P1-133 met 48MB....
Zou dit lekker lopen met linux? Ook met 2nic's erin en zo dat het onzichtbaar voor mijn kabelprovider is dat ik 5 computers aan 1 modem heb hangen?

Met wingate/sygate/allaboard wel he? Werkt dat niet met het zgn NAT?

Verwijderd

Gaat wel werken zo.
heb er zelfs kabel tussen liggen van 25 mtr.
Ik gebruik WinRoute Pro en dat vond in wel een lekker pakketje.
Kun je ook gelijk als DHCP server gebruiken voor je netwerkje.
Mijn gateway compie was een P100 onder NT workstation en die draaide als een trein.

Verwijderd

Topicstarter
Wat heeft het voor voordeel als ik dat DHCP gedoe kan? Wat kan ik dan (meer)?

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 22:39
dan kun al al je pc's automatisch een ip adres geven, dan hoef je alleen de server te
configureren en niet alle werkstations!

5564

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm dat is wel fijn....
En dat is ook onzichtbaar voor @home??
Ohja als ik wil internetten moet ik dan als proxy-ip in IE ingeven wat het IP van mijn internetservers-internet-nic is? Of hoe werkt dat?
Pagina: 1