Minidiscs van Sony zuigen....

Pagina: 1
Acties:
  • 665 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Biosphere
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-03-2021
...duzz. ben ik aan het twijvelen tussen de volgende modellen.

-Sharp mt831, mischien wel de beste maar ook duur. ( heb liever de kenwood kloon DMC-L7R maar is alleen verkrijgbaar in japan
-Aiawa AM F70, de oudere versie van AM F80. wel iets groter, maar gewoon mooier en langere levensduur.
-De JVC xm-r70 niet zo compact als de meeste maar toch erg elegant en solid. Blinkt nergens in uit, maar is degenlijk in alles, en heeft geen irritante nadelen. heeft wel de meest geweldige jog wheel. dus daar blinkt hij wel in uit.

...en uh.. wat vinden jullie?

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-12 15:33
En waarom zuigt Sony?

- NAC Breda -

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:16

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

ehhh ja waarom ???
Sony maakt qua md's top spullen !!!

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Biosphere
Oke Oke zuigen is dan misschien een beetje overdreven. Maar het geluid is toch wel wat minder, zijn zwakker en hun vormgeving is zo clishe.
ze zijn absoluut niet slecht, maar andere merken zijn gewoon beter.

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Wat boeit de design nou? De meeste mensen hebben hun walkman (van welk medium dan ook) toch gewoon in hun jaszak o.i.d zitten? Ik zie m'n md-player ongeveer 1 keer in de week (als ik md verwissel en batterij oplaad); de rest van de tijd zit hij in zo'n caselogic-tasje.

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• DarkHelmet
  • Laatst online: 23-12 13:49
Sony heb echt goeie spelers!
En je kunt de nieuwere modellen nu ook hier kopen, van andere merken weet ik dat niet.
Voor 800,- heb je de MZE-90

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Biosphere
zo!
voor maar fl 800,-

en dan zelfs een portable speler ipv portable recorder. Toe maar

• Bigs
  • Niet online
Die duurste JVC player is vet, 800 piekies ofzo maar kleieiein.

• ALH
  • Laatst online: 23-12 20:04

ALH

hey! pas op he...:(

Ik heb de MZ-R90, een van de beste modellen van sony, en 1 van de kleinsten MD-spelers/recorders...
Het is een fijn dingetje, en heeft ook zo'n jogwheel!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

dacht ik roep hier ook es ff wat :)

Heb zelf Sharp md-sr50. Koste bijna niks (nou, 450 dan ;)). Piekfijn dingetje hoor. Dacht ook: in ieder geval geen Sony, 'k heb daar met walkmans ed altijd zo'n geklooi mee gehad (om de maand wat mis mee en zo), panasonic was ook niet al te best, JVC beetje duur (maar wel toppie hoor), dus Sharp.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

hehehe ... misschien wel niet de meest uitgebriede versie, maar ik heb gewoon de standalone recorde en de 'walkman' voor 450,- gekocht ;)

En iedrereen trapt er weer in, omdat Sony ff de verkoop van MD wil opkrikken :)

GRtZ
Koffie

Tijd voor een nieuwe sig..

• Glorix Jim
  • Laatst online: 21-12 11:07
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 12:24 schreef Biosphere het volgende:
Oke Oke zuigen is dan misschien een beetje overdreven. Maar het geluid is toch wel wat minder, zijn zwakker en hun vormgeving is zo clishe.
ze zijn absoluut niet slecht, maar andere merken zijn gewoon beter.[/quote]oordopjes zijn ook gewoon kut, je moet de "Groove" oordopjes erbij kopen.. Megageluid!! :)

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

UUUUUHHHHHHMMM
Ik heb de sony mz-r35(2,5 jaar oud) ennuh hij doet het nog prima. En het geluid!!!
Das juist beter dan die sharp en kenwood(heb ik ook gehoord). Niet dat ik pro sony ben ofzo maar gewoon omdat dat zo is.

En ik heb de grooves ja, maar of ze nou ze zoveel beter zijn dan mij standaard doppen valt wel mee. ze zijn wel iets beter maar dat valt wel mee.

specs

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
wie weet of er een datakabel op een mrz 37 kan?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12 20:44
Ik vind de geluids kwaliteit van de Sony MD Discs wel het beste van alles wat ik tot nu toe heb, en die van JVC vind ik erg slecht, maar nu heb ik het alleen over de media.

• DarkHelmet
  • Laatst online: 23-12 13:49
Ja je hebt er geld voor over of niet.
Mijn spelertje MZE-77 kan 56 uur non-stop spelen. Dit dan wel met een batterijtje eraangeplakt.

Heeft een equalizertje erop, platte lichte AB met blacklit display, niet dat kleine miniplugje van eerst voor de oordopkes, gewoone kleine djekplug

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:37
ik heb eerst een AIWA portable md-recorder gekocht maar die gaf problemen. Ingeruild tegen een Sony MZ-R35 en ik ben er heel tevreden over...

Verwijderd

Sony minidisc rules gewoon beste geluidskwaliteit...gebruiksgemak etc etc

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik heb een sony MZ-R70

werkt perfect..

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12 00:23

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik snap ook niet ecth wat het probleem van de eerste poster is. Het is technisch niet mogelijk dat de andere fabrikanten een betere MD hebben, Sony heeft de standaard ontwikkelt. Daar wordt (geluidskwaliteitsgewijs) geen verbetering in aangebracht door andere spelers. Alles is afhankelijk van de ATRAC (compressie) die gebruikt wordt, een standaard van Sony. Dus...

Over de kwaliteit van de spelers, ik heb een simpele speler (geen recorder), omdat ik thuis een minidisc-deck heb. Maakt het invoeren van namen etc. wel een _stuk_ makkelijker! Sinds een maandje of zo, doet mijn Sony-speler raar. Hakkelen, net alsof de disc niet helemaal meer goed gelezen wordt. Ik heb andere discs, accu's, koptelefoons gebruikt, niets. Zal je net zien dat je in de dertiende maand zit! Dus op naar Sony in Badhoevedorp, met in het achterhoofd dat het ding langer dan twaalf maanden mee moet kunnen gaan. "Meneer, geen probleem, plakken we er een dertiende maand aanvast..". Klasse!

[MN]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Canard
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik snap ook niet ecth wat het probleem van de eerste poster is. Het is technisch niet mogelijk dat de andere fabrikanten een betere MD hebben, Sony heeft de standaard ontwikkelt. Daar wordt (geluidskwaliteitsgewijs) geen verbetering in aangebracht door andere spelers. Alles is afhankelijk van de ATRAC (compressie) die gebruikt wordt, een standaard van Sony. Dus...[/quote]Het is wel zo dat o.a. Sharp een eigen versie van ATRAC heeft en dus een andere dan die van Sony, maar ze zijn natuurlijk wel compatible met elkaar.

• mbvisiontt
  • Laatst online: 19-08 06:06
Ik heb thuis de Sony mds-ja30es speler staan; werkelijk een top apparaat. Heb ook een sony portable gehad, de mz-r3... antiek inmiddels ;) maar hij heeft het altijd goed gedaan, niks te klagen. Toch ben ik daarna overgestapt op Sharp; Sharp en Sony zijn zowat gelijk aan elkaar, alleen Sharp heeft altijd net wat meer leuke features als Sony, hoewel Sony dat nu ook aant bijtrekken is. Anyways, ik heb de md-mt821 nu, en heb bewust niet gewacht op de 831; kvond hem minder mooi, geen schokkende verbeteringen, en ohoh wat is de afstandsbediening klote zeg, nageaapt van Sony |:(. Ma goed, ieder z'n eigen smaak natuurlijk...

.... Ik weet het ook niet

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

over het algemeen vind ik zelf de portables van sharp wat beter, weet niet precies waarom -> slurpen alleen wel batterijen ,als Deck gewoon een Sony en in me auto een Sony eXploid :D:9:9~

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12 00:23

Armada

-Wat wil je weten?-

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het is wel zo dat o.a. Sharp een eigen versie van ATRAC heeft en dus een andere dan die van Sony, maar ze zijn natuurlijk wel compatible met elkaar.[/quote]Er is maar 1 ATRAC. Wel is het zo dat ATRAC evolueert (nu versie 5.0) net als elke compressie-methode. In de verschillende produkten van Sharp zitten verschillende generaties ATRAC. De nieuwste generatie is compatible met de oude. Er is geen enkele fabrikant die onafhankelijk van Sony aan de ATRAC-standaard sleutelt.

[MN]
vautjes eruit...

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

mensen, mensen die MD spelers halen midden volgendjar niet eens; MD gaat er uit...
:( helaas maar waar...
(div. high end merken zijn al met MD gestopt; omdat Sony er zelf ook mee gaat kappen; ze zijn nu bezig met aanbieddingen alle magazijnen leeg te maken; en dan stoppen ze ermee.

suck6...;)

• Canard
en waar heb je die info vandaan Batman?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Er is maar 1 ATRAC. Wel is het zo dat ATRAC evolueert (nu versie 5.0) net als elke compressie-methode. In de verschillende produkten van Sharp zitten verschillende generaties ATRAC. De nieuwste generatie is compatible met de oude. Er is geen enkele fabrikant die onafhankelijk van Sony aan de ATRAC-standaard sleutelt.[/quote]Als ik de tekst hieronder lees klopt het niet helemaal wat ik hierboven ge-quote heb Armada...

Bron: http://members.tripod.com/~Civil_Disobedient/r50vs701.html
-------------------------------------
ATRAC versions
The ATRAC version of the units is unfortunately not entirely comparable -- that is, both Sony and Sharp each use a proprietary ATRAC, (the current version for Sony is 4.5, and the current version for Sharp is 5.0). The Sony R50 uses Sony ATRAC v4.0, and the Sharp MS701 uses Sharp ATRAC v5.0 but both seem to be nearly identical in sound reproduction. The difference between the ATRACs has less to do with performance issues than the independent development of Sharp and Sony's ATRAC. The result is that the Sharp and Sony units make recordings with slightly different sound characteristics, but which one people prefer is more a matter of personal taste than one necessarily being "better". I'm unfortunately not in any way equipped to test the differences, and until someone does, it's fairly safe to judge them the same and move on to something that actually makes an audible difference.

In the end, it seems that the Sharp 'should' sound very slightly better than the Sony, with an emphasis on slightly. It should be also be noted that the hissing problems with the older Sony R30 have been eliminated with the R50, as has the distortion encountered at higher volume levels. In a number of discussion groups, owners of both units seem to agree that the Sharp does produce a better sound overall, but it should be emphasized that these are subjective opinions. The reasons for this have been attributed to everything from the inferior headphone amplifier in the Sony, to the different ATRAC versions, to El Niño. While the better specs. on the Sharp would lend credence to the idea that the Sharp sounds better, both units could always benefit from a good set of headphones and a soundproof room.
-------------------------------------

• mbvisiontt
  • Laatst online: 19-08 06:06
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 12:02 schreef batman het volgende:
mensen, mensen die MD spelers halen midden volgendjar niet eens; MD gaat er uit...
(div. high end merken zijn al met MD gestopt; omdat Sony er zelf ook mee gaat kappen; ze zijn nu bezig met aanbieddingen alle magazijnen leeg te maken; en dan stoppen ze ermee.

suck6...;)[/quote]Jazeker stoppen ze ermee... Daarom gooien ze er ook een campagne tegenaan van een heel jaar hè? Sony staat een heel jaar lang in het licht van Minidisc, en jij komt met dit lul verhaaltje... Nou, en mocht je ooit es gelijk krijgen, wat heus wel zal gebeuren, dan koop ik lekker nog het nieuwste apparaatje en 3000 mdtjes, en ik kan nog gewoon lekker genieten van een fantastisch systeem... ;)

.... Ik weet het ook niet

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 12:05 schreef mbvisiontt het volgende:
Jazeker stoppen ze ermee... Daarom gooien ze er ook een campagne tegenaan van een heel jaar hè? Sony staat een heel jaar lang in het licht van Minidisc, en jij komt met dit lul verhaaltje... Nou, en mocht je ooit es gelijk krijgen, wat heus wel zal gebeuren, dan koop ik lekker nog het nieuwste apparaatje en 3000 mdtjes, en ik kan nog gewoon lekker genieten van een fantastisch systeem... ;)[/quote]Amen to that :D

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

helemaal mee eens ;) Ik zie voorlopig nog niks in de buurt komen van dit systeem. MP3 heeft nog een hele weg te gaan voor het echt interresant wordt.
Ik neem voorlopig gewoon nog overal een stapelje MDs mee naar toe :)

Verwijderd

Hell yeah! Ik heb een Sharp MDMT15, portable recordert, lekker goedkoop, ongetwijfeld wat minder features & geen afstandsbediening, maar wel ultieme waar voor je geld. En over dat verhaaltje dat MD gaat stoppen -> hou minidisc.org es in de gaten, ik neem aan dat al die nieuwe modellen worden uitgebracht om de magazijnen leeg te maken? Lul toch niet zo slap man. MD roelt.

Verwijderd

Ik ongeveer een jaar geleden een Aiwa AM-F70 goedkoop gekocht. En dat ding is wat functies/mogelijkheden veruit de beste van alle MD-spelers.

Je hebt echt heel veel edit mogelijkheden, meer als sony/sharp/jvc/etc.

Bedieningsgemak is ook gewoon goed.

Geluidskwaliteit is ook toppie, zeker met een betere koptelefoon, hoewel de meegeleverde oordoppies zeker niet slecht zijn.
Hij is er alleen een tijdje terug mee opgehouden :( Ik kan nog wel afspelen enzo. Maar ik kan niet meer opnemen. Dan geeft hij na 10sec een error. Moet nog effe kijken hoe ik dit ga oplossen :( Schoonmaken helpt niet.

Dus ondanks dat hij prachtige mogelijkheden heeft, en toch niet al te groot en energievretend is, raad ik hem toch af om te kopen.

Want niks is irritanter dan niet kunnen opnemen :( :(

Ben nu dus maar van plan een standalone md-rec te kopen voor bij m'n stereo. Iemand ideeen voor iemand met een niet zo groot budget?

Grtz
Karrde

Verwijderd

koop gwoon de MZ-R70 van SONY

Verwijderd

KaRRde -> misschien kun je nog ergens een Sony MDS-Je330 (ik geloof dat 'ie zo heette) kopen. Daar zit ook nog een bij voor een sony spelertje (met remote enzo) voor 100 piek. Als je die kunt verkopen moet dat niet zo duur zijn...

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:56

Entity

9000rpm

edit:

Never mind...

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Juist... de MZ-R70 van Sony zuigt niet echt dacht ik zo.. Fijn compact dingetje waar tenminste een normale penlight batterij in kan.

-> En momenteel krijg je 100 piek teruggestort van sony bij aanschaf van zo'n wondertje!

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:18

uibeltje

Idiotheque

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 12:02 schreef batman het volgende:

suck6...;)[/quote]En wat wordt dan de opvolger van MD? Zeg niet MP3 want als er iets een verschrikkelijke kutkwaliteit heeft is het wel MP3 tenzij er bitrates van 320 kb/s worden gebruikt. En hoe kan het dan dat er nog steeds nieuwe modellen uitkomen van ALLE merken? Ik wil dat wel eens zwart op wit (of url) zien dat ze gaan stoppen. Wat denk je dat er tegenwoordig als jinglemachines wordt gebruikt bij radio-omroepen? Juist, MD spelers!

En als ik weer een nieuwe md-speler zou moeten kopen zou ik weer voor Sony gaan omdat ik daar de beste ervaringen mee heb gehad. En ik heb al heel wat md-spelers gebruikt en zelfs versleten. Ok, ik geef toe, de Sony mds-je303 (een van de eerste homedecks) zijn zwaar klote, deze week heeft het laatste exemplaar waar ik veel mee werk het ook begeven (= nummer 4).

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11 12:52

Yoda

Can you feel it?

En wat zou het boeien als MD eruit gaat,..ik heb mooi een MZR-90 en 20 discjes,...dus ik kan nog wel ff vooruit,...en dat is ook wel de bedoeling voor dat geld;)

enige kleine minpuntje van de mzr-90 zou kunnen zijn,....zijn disc-access,..die is ietwat traag,...het opgang komen van de disc dus,..maar verder maakt zijn compactheid en gewicht dat helemaal goed,....

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Minidiscs van Sony zuigen[/quote]Nou, ik heb al HEEL lang een MD-deck thuis en sinds 2 jaar een portable, allebei van Sony. Niets mis mee. Je zal wel niet uit eigen ervaring spreken. En als er iets stuk gaat doen ze niet moeilijk. Er ging ooit een walkman stuk VER buiten de garantieperiode (2 jaar erna) en ze sturen gewoon een nieuwe.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>mensen, mensen die MD spelers halen midden volgendjar niet eens; MD gaat er uit...[/quote]Ja, dat hoor ik mensen al jaren zeggen:) Moet je eens kijken onder muzikanten hoeveel mensen er MD hebben en niet zonder kunnen omdat er gewoon nog geen alternatief is. Op het conservatorium heeft 99% van de mensen 1 of meerdere MD apparaten. In elke ruimte staat standaard een MD-speler/recorder.

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:41

Halfkakkende

Vandring

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 11:42 schreef Biosphere het volgende:
-De JVC xm-r70 niet zo compact als de meeste maar toch erg elegant en solid. Blinkt nergens in uit, maar is degenlijk in alles, en heeft geen irritante nadelen. heeft wel de meest geweldige jog wheel. dus daar blinkt hij wel in uit.[/quote]Okay Sony zuigt niet hoor maargoed deze heb ik en ben er uitermate tevreden over. Wieltje is een uitkomst en "afstandsbediening" is ook erg handig (bevat alle dingen die je nodig hebt om af te spelen e.d.) ik heb nog nooit een schokje gehoord (antishock werkt dus :P)

Min punt is wel dat die zilvere kleur eraf slijt (goed geschreven?) enzo.

MUZIEK!

• Mastermind
  • Laatst online: 18-12 19:59
Ik heb draagbare een Aiwa MD speler/recorder, en die heb ik voor maar f299,- bij de grote een! Ik heb misbruik gemaakt van een foutje bij het prijskaartje! >:)

• LightYears
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Ik heb zelf een sony thuisspeler en een portable recorder van aiwa GEHAD. Zelf vin ik het nog steeds omslachtig om eerst op een schijfje op te nemen voordat ik kan afspelen. Als ik thuis een CD fik is dat met 15 minuten gedaan. Zo'n MD is nog steeds 1 op 1 dus al snel zo'n 70 min. voor een schijfje. De kostprijs van een lege CD ligt nog altijd lager als die van een MD en met me portable cd-speler doe ik ook zo'n 24 uur met een setje batterijen ... ik zie dus niet zoveel voordelen van MD. Alleen met opnemen gaat het makkelijker. Nu heb een kilometer kabel nodig van me A/V center naar mn computer, maar op 6GB past nog altijd meer wave als op een MD aan audio kan :-). Als je het dan comprimeerd naar mp3 (lame!!) dan heb je toch ook wel een redelijk fijn opname combinatie. Blijft over de draagbaarheid, maar daar hebben ze mp3 cd spelers voor uitgevonden.

Dus ... MD of CD ? Doe mij maar CD

Lightyears

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• tspawn
  • Laatst online: 24-12 16:02
Ik heb sind vorgie week de Sharp MD-SR 50 (Mediamarkt 333,- :)) maar dit is een fijn dingetje allen zaten er echte ruk koptelefoontje (Sony is een van de weinige die goeie in-ear headphones maakt) bij dus die heb ik vervangen en dan klinkt ie echt fantastich.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 16:07 schreef tspawn het volgende:
Ik heb sind vorgie week de Sharp MD-SR 50 (Mediamarkt 333,- :)) maar dit is een fijn dingetje allen zaten er echte ruk koptelefoontje (Sony is een van de weinige die goeie in-ear headphones maakt) bij dus die heb ik vervangen en dan klinkt ie echt fantastich.[/quote]yup, zelfde hier :).

CD speler van MD formaat zou fantastisch wezen trouwens, maarja da gaat nie he.;)

• Biosphere
oke...somy is cool>
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/sony_mzr900.jpg

• Ralph Smeets
  • Laatst online: 09-12 15:27

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

'k weet niet, maar ik koop nooit meer iets van Sony (of zustermaatschappijen)!

1) Sony Walkman : dood na 1 jaar
2) Sony DiscMan : dood na 8 maanden
3) Sony GSM (CMD-Z1) : dood na 18 maanden
4) Sony MDX-C7900R MD car-head : dood na 18 maanden (had gelukkig 3 jaar garantie en is gerepareerd)
5) Sony MS-S38 MD deck : doet raar (befaamde JE510 turn-on bug)
6) Aiwa stereo systeem: CD gedeelte dood na 2 jaar gebruik... (Aiwa is 'n dochter-onderneming van Sony)

Koop ik iets van 'n andere fabrikant, dan gaat het altijd heel lang mee!

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

Wat voer jij in GoTsnaam uit met die dingen?

Ik heb een sony stereo, dit ding draait al bijna 5 jaar probleemloos, en er wordt nogsteeds flink gebruik van gemaakt!

Ditzelfde geldt voor mijn Sony MD spelertje, nooit problemen, en deze is toch ook al weer 3 jaar oud!

• Biosphere
maar sharp is koeler check this out>
http://www.japan-direct.com/shopping.asp

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03 21:00
Das gezwets man, als iets niet meer geproduceert wordt hoeft het nog niet uit te zijn ?

Ik verwacht dat de MD nog wel 3 jaar de populairste geluidsdrager zal zijn. Aangezien die mp3 spelers bagger zijn en dus een dikke flop.

Ik heb de Sony JE330 + MZ-R32 (voor 100 piek extra) Ze zijn zo easy te gebruiken en de kwaliteit is ook wonderbaar !

Ga jij maar met een lompe cd-speler of mp3-cd speler oid lopen maar dat is niet echt gebruiksmakkelijk.

Verwijderd

Mijne zuigt ook (MDS-JE500). Power on disc-insert werkt niet (is al eens gerepareerd) en ook als het deck aan is pakt 'ie de discs vaak niet. Moet zeggen dat ik dit toch wel redelijk irritant vind.....

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12 14:10

Obi

Op dinsdag 14 november 2000 13:44 schreef smeetsr het volgende:
'k weet niet, maar ik koop nooit meer iets van Sony (of zustermaatschappijen)!

1) Sony Walkman : dood na 1 jaar
2) Sony DiscMan : dood na 8 maanden
3) Sony GSM (CMD-Z1) : dood na 18 maanden
4) Sony MDX-C7900R MD car-head : dood na 18 maanden (had gelukkig 3 jaar garantie en is gerepareerd)
5) Sony MS-S38 MD deck : doet raar (befaamde JE510 turn-on bug)
6) Aiwa stereo systeem: CD gedeelte dood na 2 jaar gebruik... (Aiwa is 'n dochter-onderneming van Sony)

Koop ik iets van 'n andere fabrikant, dan gaat het altijd heel lang mee!
I hear you, mijn geval:

Sony EX-HG808 (chrome walkman) Tot 6 x stuk, waarvan 2x een nieuwe gehad.. Nu alweer jaren kapot, iemand hebbe..? :(

Sony MZ-R35 (mini disk) 4x kaputt in een jaar, daarna maar gelaten voor wat het was.

Sony CMD-C1 -> 2 x kapot -> heel ver weggegooid (zonder sim uiteraard :))

Sony ZUIGT !!! Ik heb mij meerdere malen door het design en noviteit laten verleiden met de portable shit.
(voor mij HiFi nooit ook maar overwogen Clony, Bony, Fony te halen. (kwaliteit is ver te zoeken) Nee, geef mijn portie maar aan fikkie.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Op woensdag 15 november 2000 22:13 schreef devader het volgende:
Mijne zuigt ook (MDS-JE500). Power on disc-insert werkt niet (is al eens gerepareerd) en ook als het deck aan is pakt 'ie de discs vaak niet. Moet zeggen dat ik dit toch wel redelijk irritant vind.....
Uit ervaring: die is overleden!
helaas maar waar...:(

• psy
  • Laatst online: 17-12 17:14

psy

Die goedkope modellen zijn gewoon bagger in het kwadraat. Kwaliteit kost nog altijd GELD. Gaat allemaal veel te snel kapot, vanwege goedkope productiematerialen. Vooral bij homedecks zie je dat goed > allemaal van die kunstof rotzooi. Maar dat geldt eigenlijk voor ieder merk, vanwege concurentie moeten ze wel van die shit op de markt brengen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Op donderdag 16 november 2000 18:10 schreef psy het volgende:
Die goedkope modellen zijn gewoon bagger in het kwadraat. Kwaliteit kost nog altijd GELD. Gaat allemaal veel te snel kapot, vanwege goedkope productiematerialen. Vooral bij homedecks zie je dat goed > allemaal van die kunstof rotzooi. Maar dat geldt eigenlijk voor ieder merk, vanwege concurentie moeten ze wel van die shit op de markt brengen.
Ik werk veel met professioneel spul van Denon en dat is vaak ook helaas allemaal van dat plastic spul. CD-spelers gaan vaak ook maar een jaar of 2 mee en dan kunnen ze de vuilnisbak in. Wat ik nog steeds niet begrijp is dat ze van cd-spelers de laatjes maken van dat slechte kunststof, 1 x stoten en de boel breekt af :(

Verwijderd

Waarom uberhaupt een minidisc ? Tegenwoordig kun je met een discman en cd`s, en een hoooooop mp3`s afspelen, die je ook weer in je pc kunt leggen etc.
Tell me man, please !

Verwijderd

waarom MD's

makkelijk om mixen op te nemen,simpel aan te sluiten aan mengpaneel.
of muziek van de tv op te nemen.
popconcerten zijn goed op te nemen.

het neemt ook weinig ruimte in beslag en de geluids kwaliteit is ook goed te noemen.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-12 21:41

The PyroPath

Go Tweak your ass off

en waarom zouden ze dat doen, omndat het nu begint door te breken halen ze het uit de winkel? is er een beter alternatief voor? naja enigzins mp3 maar das ook niet alles, kom met wat bewijs aub

Breek je nek voorzichtig

• Abom
  • Laatst online: 21-12 21:26
ff voor de duidelijkheid, Sony is qua geluidskwaliteit zeker niet de beste, Sharp komt hier vet bovenuit.

Ik als Sony fan vin dit best jammer, ik ben uiteindelijk voor de Sharp gegaan omdat ze me deze overal (elke winkel, waarvan twee een official Sony dealer waren) aanraadde.

• Abom
Waarom MD en geen CD of MP3:

HEEL SIMPEL: CD's zijn te groot en lomp. MP3's hebben klote geluidskwaliteit (wil je degelijke kwaliteit heb je meteen veel geheugen nodig en vaak heeft zo'n ding max 64MB), je moet telkens de MP3's in dat ding laden.

MD'S: Lekker klein, perfecte geluids kwaliteit (medium kan tot 80 min stereo opnemen met deze kwaliteit), verwisselbaar medium, S/PDIF in, portable recorder (voor de iets duurdere versies), moet ik verder gaan?

• Exirion
  • Laatst online: 16:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 19 december 2000 17:26 schreef Abom het volgende:
ff voor de duidelijkheid, Sony is qua geluidskwaliteit zeker niet de beste, Sharp komt hier vet bovenuit.
Ik denk dat dit vooral wordt bepaald door de headphones, want de standaard dopjes zijn erg dof en wollig. Zelf heb ik de MDR-888 (topmodel) erbij gekocht. Erg prijzig, maar het geld dik waard. Beter geluid heb ik nog niet gehoord, en ik vind de bass van m'n Sony minidisc beter klinken dan die van de Sharp van een vriend van me. Maar ja, het is ook een kwestie van smaak denk ik :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 09 november 2000 12:02 schreef Ritchie het volgende:
En waarom zuigt Sony?
Hehe....is toch niet zo moeilijk he....heb er zelf een discman van en ie zuigt ook als de tering.
Zet je hem op hold stopt hij na 1 nummer afspelen..yeah right
KUT DING! :(

Ray

• Abom
Uhm...sharp levert slechtere oordopjes dan Sony. Nee, ik heb het over een vergelijking met dezelfde oordopjes (ik zelf heb UITERAARD Sony :) (alles sony behalve m'n portable MD)

Verwijderd

weinog probz met Sony, kep er een tv en stereoset van..perfect allemaal..alleen de md spelers zijn ZWAAR klote :r 8 maanden geleden samen met een vriend de MDS-S38 homedeck gekocht..zijn nu allebij kapot :r :r :(

kep nu een portable md speler van sharp...flex dingetje..

• Abom
dat zeg ik, Sharp :P

Verwijderd

wat boeit het nou als ze ermee stoppen?
als ik maar voldoende MD heb, je kunt
er prima mpeg-layer 3-muziek op zetten
en daar ging ut om :) het heeft zo intens
veel voordelen boven mp3-speler (okey die mp3-discmans zijn ook handy) en discman/walkman (LOL :))

enne ..geen problemen met sonie hoor..
die MZ-R55 vindik perfect, sterker nog, die mn vader heeft vind ik iets minder qua gemak/design en die-is ook nog nieuwer :)
Pagina: 1