[unix] belangrijke verschillen hp-ux en aix

Pagina: 1
Acties:

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Ik ben nu gewend om met hp-ux te werken maar in mijn (waarschijnlijk) volgend project krijg ik meer met AIX te maken. Wat zijn hier belangrijke verschillen tussen, ofwel wat moet ik vooral niet doen op een AIX systeem en waar moet ik me eventueel in verdiepen?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05 10:50
aix heeft een meer dynamische kernel als ux, kortom je hoeft er bijna niets aan te doen. jfs is een mooi fs (werkt met transacties) alleen als het erg veel files moet updaten dan kan het wel een wat trager zijn. SMIT is zo mogelijk nog uitgebreider als sam en de x versie is helemaal om je vingers bij af te likken. De normale eindgebruiker tools zijn verder eigenlijk gelijk. Voor beheer is het wellicht handig om de steen van rosetta op te halen zodat je in 1 keer de admin commando's kunt terugvinden.

Verwijderd

je kan eventueel met jfs gaan spelen op een simpele linux machine. kan je bevoorbeeld je fs vern**ken en dan het proberen te recoveren....

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
sparks schreef op 27 december 2002 @ 13:11:
aix heeft een meer dynamische kernel als ux, kortom je hoeft er bijna niets aan te doen. jfs is een mooi fs (werkt met transacties) alleen als het erg veel files moet updaten dan kan het wel een wat trager zijn. SMIT is zo mogelijk nog uitgebreider als sam en de x versie is helemaal om je vingers bij af te likken. De normale eindgebruiker tools zijn verder eigenlijk gelijk. Voor beheer is het wellicht handig om de steen van rosetta op te halen zodat je in 1 keer de admin commando's kunt terugvinden.

die 'steen van rosetta' waar haal ik die? is dat ook leesbaar op mijn linux bakje (heb geen aix speelgoed hier nml)

(ga wel even googlen trouwens)

nog bedankt voor de reacties, ikke traag, ikke bier zitten leuten gisteren :P )

edit: google geeft me nix helaas

[ Voor 3% gewijzigd door zomertje op 29-12-2002 12:16 ]

Verwijderd

Die 'Rosetta Stone' voor UNIX is o.a. hier te vinden, zowel online als in PDF-formaat.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 12:40:
Die 'Rosetta Stone' voor UNIX is o.a. hier te vinden, zowel online als in PDF-formaat.

Ik heb dit topic vandaag pas teruggevonden toen ik naar oude topics aan het kijken was (in de drukte even niet opgelet)

Die Rosetta Stone is wel erg handig, ik heb hem gelijk gebookmarked. Nog bedankt

Pagina: 1