Geen macromedia flash meer voor linux??

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 21:55
Ik las dit vandaag op t.net: nieuws: Geruchten over overname Macromedia door Microsoft

Aangezien Macromedia nu van microsux is :( , zal er wel geen flash voor linux meer komen in ieder geval niet van hun zelf.
Dit is toch belachelijk microsux koopt ieder bedrijf op wat in de weg staat, dit is toch een erge misbruik van hun monopoly.
Dus ik vraag me af hoe dit straks met flash players op linux gedaan word, zal namelijk wel een nieuwe flash player binnenkort uitkomen.

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
En wie zegt dat er plugins voor GNU/Linux zijn? Dat zijn voor zover ik weet plugins voor Netscape. Mozilla, Konqueror en vast andere browsers kunnen die dus ook lezen. Er zijn helemaal geen GNU/Linux specifieke plugins: http://www.macromedia.com...Flash&P5_Language=English met konqueror geeft: We are unable to locate a Web player that matches your platform and browser.
Dat terwijl ik wél met de Netscape Flashplugin Flash kan bekijken :)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Verwijderd

macromedia is nog niet opgekocht door MS, dit zijn nog geruchten, maar als het gebeurd, dan zal er inderdaad geen nieuwe flash meer komen voor linux. op zich is dat nog niet eens zo heel erg want flash pagina's word door veel mensen toch als hoogst irritant gevonden. zorg er gewoon voor dat de websitemakers er aan moeten denken om niet te veel met flash te doen.

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 21:55
Dat geruchten gedoe op t.net word nou wel erg, laatste tijd meer geruchten dan echt nieuws.
Niet dat dat uitmaakt maar toch blijft het verwarrend.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:05
Tja, The Register...
Ik geloof er geen snars van. Ze kopen hooguit Flash over en maken er een Microsoft Flash van, net zoals ze dat met speeddisk in win9x gedaan hebben en met Diskeeper lite in Win2K/XP.

Microsoft werkt overigens op dit moment ook gewoon mee aan de .NET linux projecten, ze geven specs vrij en vervolgens kan er een project als MONO mee gemaakt worden. Als ze flash willen gebruiken om .NET uit te breiden, zullen ze ook vast specs vrijgeven zodat het ook mogelijk is om dit te implementeren in Mono.

Ik vind dit gerucht persoonlijk net zo geloofwaardig als dat Nvidia ATI gaat overkopen of AMD Intel overneemt.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 18:01
Microsoft werkt overigens op dit moment ook gewoon mee aan de .NET linux projecten, ze geven specs vrij en vervolgens kan er een project als MONO mee gemaakt worden.
Ja, men geeft gewoon gedeeltes van de specs vrij ja, maar mono actief helpen zal niet gebeuren, daarnaast is veel .net functionaliteit voor zover ik heb gezien gebonden aan windows

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Geruchten. Daar doen we niet aan. En het bedrijf in kwestie heet Microsoft en niet microsux. Deze gaat op slot vanwege het hoog speculatieve en flame gehalte van de openingspost.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.