Toon posts:

Laserjet 4050 direct op netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis sinds kort een klein netwerkje met een sitecom switch en nu heb k sinds kort een nieuwe printer een HP laserjet 4050TN, deze schijnt direct op het netwerk aan te sluiten te zijn zonder tussekomst van 1 van de computers.
Alleen iedere keer als k met de software van HP de printer probeer te detecteren geeft hij aan dat er geen printer op het netwerk zit terwijl de kabel gewoon in de switch en printer zit. Verder brand op de achterkant van de printer het ledje van 100mbps dus daar zit het probleem ook niet. Zou iemand mij kunnen helpen? Ik gebruik HP Install Network Printer Wizard om hem te detecteren.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ip adres waarschijnlijk van de printer, volgens mij kun je handmatig een ip adres geven met het menuutje. Jet directkaartje even cofigureren. Kan zijn dat die met Bootp is ingesteld is en dan kan je hem niet vinden als je geen dhcp server hebt.

...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Geef de printer eens een IP in de range van je netwerk, is simpel te doen via het menu op de printer. Daarna kun je er met win2k/xp direct op printen (IP poort toevoegen, klaar)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
hoe geef k die printer een ip? k kan het niet vinden in het menu namelijk iig alvast bedankt

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 18:48:
hoe geef k die printer een ip? k kan het niet vinden in het menu namelijk iig alvast bedankt
Kijk onde het tabblad "HP MIO/ HP JETDIRECT" oid :P

suc6

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
aha, een nieuwe printer, dus die nieuwe printer werd ook geleverd met een nieuwe handleiding?

daar staat voldoende in om je verder te helpen....

ook middels die netwerkinstallatie cd (die je meegeleverd moet hebben gekregen) kan je een ip adress instellen (wel even custom installatie kiezen)

A wise man's life is based around fuck you

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 18:48:

Dat moet toch echt wel in de handleiding staan...

Lees die eens goed door...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.