Toon posts:

Sonera kabelinternet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
gisteren heeft zo'n figuur van Sonera het kabelmodem geinstalleerd (standard-issue: een docsis kabelmodem) maar het wil niet echt werken... als je dat ding aanzet knippert eerst het 'status' lampje ongeveer een kwartier; daarna blijft het lampje aan maar als je op de erop aangesloten PC naar winipcfg gaat (na een verse reboot) blijkt de netwerkkaart in kwestie een lokaal 'verzonnen' ip adres gekregen te hebben ... hij kan dus geen dhcp server vinden (dat zegt ie ook expliciet wanneer je 'renew' probeert)

de 2 LAN lampjes op het modem branden, en af en toe knippert het CBL RX lampje maar die CBL TX doet nix :(

iemand die iets weet ?

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

dan ligt je internet er uit, kwestie van tijd dan doettie het wel weer, je moet de sonera helpdesk bellen om een storing door te geven, is een 0900 nummer (3 cent per minuut)

moet je je verhaal maar ff uitleggen....

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Er zijn 3 lampjes,

AAN
ZENDEN
ONTVANGEN

Als je modem geen netwerk vindt, dan knipperren de lampjes (behalve power).
Als ze alledrie bramden (knipperen is namelijk zoeken, en niet ik zendt c.q. ik ontvang data dit zit nl. wweer op de achterkant,. Branden=ik kan zenden).
Waarschijnlijk heb je dus ME of W2K want deze verzinnen bij geen DHCP zelf een adresje.
Welke lampjes knipperen/branden er op dus op je modem??

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik 98SE, en die maakt ook zelf een ip aan wanneer ie geen dhcp kan vinden (iets in de range van 169.bla)

maarre ik heb dus een ander modem dan jij... ik heb lampjes voor power, status, CBL RX (=?), CBL TX (=?), LAN RX, LAN TX.

Verwijderd

Ik heb ook Sonera, Regio Rotterdam, en heb er geen enkel probleem mee hoor.

Bijna nooit legt hij eruit en ik haal altijd de downloadlimiet. Helaas ligt die maar op 64kb/sec, maar is toch genoeg vind ik.

Ben een heel tevreden klant van Sonera :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[beetje-offtopic]
Ben ik de enige die regelmatig DNS probs heeft met Sonera??
Vaak kan ik niet browsen omdat de DNS gewoon niet reageerd of o.i.d.
Toch tijd om eens in ieder geval t.net als IP in de favo te knallen.
[/beetje-offtopic]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ben ik de enige die regelmatig DNS probs heeft met Sonera??[/quote]Nee, geloof me, jij bent echt niet de enige met dat probleem. Mijn i-net valt om de haverklap uit, en als ik dan gaat pingen naar al die ipadressen, kom ik op de conclusie dat het aan de dns-servers van Sonera/quicknet ligt, hun ip-adressen: 195.66.24.5-195.66.14.9 Die reageren dan spontaan niet meer. Het gekke is dat ik dan niet kan i-netten, behalve als ik de pc weer opnieuw opstart, waar kan dit aan liggen??? Ik heb dit op alle pc's waar ik sonera heb aangesloten.

Ik heb nu mijn gateway veranderd in mijn eigen ip-adres, en nu heb ik dat probleem niet meer. Mijn i-net blijft het doen zonder time-outs of iets dergelijks.

Hoi!

BansheeBoy Se ;), a problem is like an ozonlayer, he loves you!

:{ ²

• Rockwood
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 15:50

Rockwood

is ook Lid

Hoe heb je dat nou precies verholpen?

groetjes Rocky

There aint much room in a mushroom

Pagina: 1