Toon posts:

[16:9] vga scherm op GF4 geeft uitgerekt beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers ik heb sinds kort een nieuw scherm wat niet 100% scherm is maar wel heel goed als beeldscherm gebruikt kan worden.

Nu heb ik het probleem dat als ik dit scherm aansluit en voledig gebruik wil maken van het oppervlak dat het beeld UITgerekt uit ziet!

nou vind ik het onder windows niet zo heel erg maar bij films en spellen is het uitermate vervelend

Nu kan ik de beeldverhouding wel terug plaatsen naar 4:3 maar dan heb ik maar zoon 50% van het beeld in gebruik wat ik erg zonde vind!

Nu vroeg ik me af of er een optie is dat ik software matig of hardware matig het singiaal zo kan veranderen dat ik minstens 75% beeld of mischien wel 100% van me scherm kan gebruiken zonder dat het er zo uitgerekt uit ziet??!

Ik gebruik een Geforce 4 Ti video kaart met Det 41.09

het scherm ondersteund
640X400
640X480
800X600
1024X768
zowel 16 als 32Bit

het is een 16:9 Beeldscherm(TV) die gewoon op VGA aangesloten wordt

ik weet dat ik bij Video out de mogelijk heid heb om wat trukken uit te voeren met het beeld maar als ik die aansluiting gebruik gaat het ten koste van het beeld kwalietijd

Ik hoop dat iemand hier een enige oplossing voor heeft!

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Mischien moet je op www.tvtool.de een speciale detonator downloaden.
Deze ondersteund een speciale resolutie voor tv's mischien dat dit een 16:9 verhouding is en dat het dan wel werkt.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

de nieuwste detonator kon je toch custom resolutions instellen?
(41.80, aangepaste van Creative ofzow, zag ik vandaag nog in een topic)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
staticz ik heb dat programma even geprobeert maar ik merk dat deze alleen voor de TV out is niet voor VGA output

Firewurx ik zal het even proberen maar ik denk zelf dat dit scherm dan zecht unsuported resolution omdat hij alleen die specefieke resoluties gebruikt maar ik ga het toch even proberen :D

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik op dit moment een redelijke oplossing heb voor windows omgeving en enkele video games post ik deze reply voor als mensen in de toekomst de zoek machine gebruiken om een vergelijkbaar probleem op te lossen

Aangezien er geen Monitor driver aanwezig was van dit scherm heb ik er zelf 1 gemaakt met Powerstrip

daarna heb ik met power strip de resolutie 856X480 gemaakt in resolutie 800X600 ik weet zelf ook niet hoe dit presies werkt maar me TV/Monitor Beschouwd het als een 800X600 resolutie Maar nu is het beeld wel naar verhouding van het scherm ! heb hooguit 2-3Cm verlies op 42inch dus daar is heel goed mee te leven maar veel games ondersteunen dit niet dus ik moet alsnog verder zoeken voor een betere oplossing

Verwijderd

16:9 is ook een uitgerekt beeld. De resoluties die je noemt zijn gewone 4:3 waardes.
Pagina: 1