Ola,
Dit zal vast als een n00b vraag bestempeld worden maar ik stel em toch ff
ik wil een item toevoegen en daarin een check doen of het veld voor het uploaden van een bestand leeg of gevuld is. Is tie leeg vul dat alleen de data in de dbase in is tie vol upload de file en schrijf dan weg.
Ik heb het ff werkend gehad door de veldnaam in de form te renamen en de check ook zo te noemen maar dat werkte maar 1 keer..
Dit lijkt mij zowiezo niet al te best maar toch..
Uploaden zelf lukt wel dus het lijkt alsof mijn if statement overgeslagen wordt.
Ik snap het niet meer. boekies erbij gepakt en het lijkt allemaal goed te staan.
Mis ik iets?
Ohja.. veldnaam is upload dus daar zit het em niet in.
spenks en merrie krismus alvast
Dit zal vast als een n00b vraag bestempeld worden maar ik stel em toch ff
ik wil een item toevoegen en daarin een check doen of het veld voor het uploaden van een bestand leeg of gevuld is. Is tie leeg vul dat alleen de data in de dbase in is tie vol upload de file en schrijf dan weg.
Ik heb het ff werkend gehad door de veldnaam in de form te renamen en de check ook zo te noemen maar dat werkte maar 1 keer..
Dit lijkt mij zowiezo niet al te best maar toch..
Uploaden zelf lukt wel dus het lijkt alsof mijn if statement overgeslagen wordt.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| if(isset($send)) { if(empty($title)){ die("Ga terug. U heeft niet alle velden ingevuld <font color=red>(Titel)</font><br>\n"); } if(empty($url)){ die("Ga terug. U heeft niet alle velden ingevuld <font color=red>(Adres)</font><br>\n"); } if ($description == ""){ die("Ga terug. U heeft niet alle velden ingevuld <font color=red>(Omschrijving)</font><br>\n"); } // dit is de check of het veld ingevuld is ja of de nee. if (empty($upload)){ mysql_query("INSERT INTO projecten (id, title, url, image, description) VALUES ('','$title','$url', 'nolink.jpg', '$description') ") or die("Fout tijdens invoeren"); print"<meta http-equiv=refresh content=0;url=projecten.php>"; } else { $filename = $HTTP_POST_FILES['file']['name']; if(!(move_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['file']['tmp_name'], $HTTP_SERVER_VARS['DOCUMENT_ROOT'].$imagepath.$filename))) die(" Uploaden niet gelukt. <br>Bestand te groot? <br>Max 2 MB"); mysql_query("INSERT INTO projecten (id, title, url, image, description) VALUES ('','$title','$url', '$filename', '$description') ") or die("Fout tijdens invoeren"); } } |
Ik snap het niet meer. boekies erbij gepakt en het lijkt allemaal goed te staan.
Mis ik iets?
Ohja.. veldnaam is upload dus daar zit het em niet in.
spenks en merrie krismus alvast
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku