Toon posts:

windows xp start neit op na win 2k instal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gevonden hoe ik dit op moet lossen maar ik snap niet precies wat ik nu moet doen

gevonden:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;283433

het gaat om het volgende

RESOLUTION
To work around this issue, start the computer in Windows 2000, and then copy the NTLDR and Ntdetect.com files from the I386 folder on the Windows XP CD-ROM to the root of the system drive.

Even though a workaround for this issue is described in this article, you can only perform a dual Startup when you install Windows XP in a different partition after you install Windows 2000.

ik moet dus 2 filetjes in de root of the system drive plaatsen. maar waar is dat dan precies. in de windows map ? zo jah van win 2k of van xp ??

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
de root is de hoofdmap :) en dan die van de actieve partitie (waar ie van boot)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Meestal dus c:\ om het in dos termen te schrijven :)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Waarom zou je win2000 naast winxp willen wat heeft het voor toegevoegde waarde? win2000 is een iets uitgekleede versie van xp O-)

dat je dan nog win98 ernaast geinstalleerd zou hebben zou ik me nog iets zinnigs van kunnen bedenken voor spellen dan 8)7

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18
Als je als eerste partitie XP hebt, dan moet je ze daar direct op (ik neem aan) c: gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 17:10:
Waarom zou je win2000 naast winxp willen wat heeft het voor toegevoegde waarde? win2000 is een iets uitgekleede versie van xp O-)

dat je dan nog win98 ernaast geinstalleerd zou hebben zou ik me nog iets zinnigs van kunnen bedenken voor spellen dan 8)7
omdat een van mijn spellen niet in win2k draait en wel in xp + dat ik liever on win xp werkt en mijn moeder onder 2000 (is ook nederlands)

ik heb repair van win 2000 geprobeer en dan zegt hij dat d: corrupt is en niet verder kan gaan. ik zal die bestandjes nog een proberen maar lukt net ook niet dus we zullen zien

Verwijderd

Topicstarter
thx voor jullie hulp het werk nu allemaal weer
Pagina: 1