Problemen met MSI KT4 Ultra + Club 3D Radeon 8500 PRO 64Mb

Pagina: 1
Acties:

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 22:54
Allereerst mijn huidige setup:

-AMD Athlon XP 2100+ (1,73GHz, Boxed)
-MSI KT4 Ultra
-Kingston ValueRam 256Mb 333MHz DDR PC2700 DIMM CL2.5
-Maxtor 60GB (D740X, 7200rpm)
-Club3D ATi Radeon 8500 Pro 64Mb (275/275)
-Lite-On 32x10x40
-Realtek RTL8029(AS) 10Mbit

Bij elk programma of spel buiten windows om loopt mijn pc vast. Dit geld niet voor de standaard desktop programma's maar voor spellen zoals quake 3, Gta 3, Unreal Tournament etc. En programma's als 3dmark2001.
Ik heb alles al geprobeerd! Laatste bios updates, alle mogelijke drivers voor me videokaart, verschillende via drivers, windows 98se, windows me, windows 2000, windows xp, veel bios settings (fastwrite off, agp 1x/2x/4x, aperature size ***) ik ben echt ten einde raad...

Voor de upgrade werkte me systeem wel stabiel, toen had ik de volgende onderdelen anders

-AMD TB 1000MHz IPV > XP2100+
-MSI K7T Pro IPV> MSI KT4 Ultra
-OEM 256Mb 133mhz IPV> Kingston 256mb

Wat wel opmerkelijk is dat als ik me videokaart naar mijn weten minder laat stressen door de V-sync aan te gooien en lage settings in bijvoorbeeld Half-Life Counterstrike & Quake 3 te gebruiken, dat hij dan langer of zelfs niet vast loopt.

Wat ik me wel afvraag, ik heb op mijn AGP chipset geen cooler zitten. Ik weet niet of dat standaard is voor elke msi kt4 ultra mobo en dat hij daarom kort nadat de kaart gestressed raakt vast loopt.

Nogmaals ik ben ten einde raad, hopenlijk kunnen jullie me helpen :'(

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/broest/1.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door PROximity op 24-12-2002 18:11 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-08 07:58

Tags NL

Harmful or Harmless?

Update naar bios versie 1.2!

Fixed in 1.2:

Support XP2500+ (FSB333) CPU
Remove USB & PS/2 standby power after system shutdown
Fixed D-bracket2 USB port can't work issue
Fixed ATI 8500 AGP card will hang running 3Dmark2001

http://download.msi.com.tw/support/bos_exe/6590v12.exe

https://powershellisfun.com

• PROximity
-={Fred_Perry}=- schreef op 24 december 2002 @ 16:56:
Update naar bios versie 1.2!

Fixed in 1.2:

Support XP2500+ (FSB333) CPU
Remove USB & PS/2 standby power after system shutdown
Fixed D-bracket2 USB port can't work issue
Fixed ATI 8500 AGP card will hang running 3Dmark2001

http://download.msi.com.tw/support/bos_exe/6590v12.exe
Ik zei net al:
Bij de release van die update dacht ik al, nu zijn mijn problemen opgelost, maar niet dus. Sterker nog hij is vaker gaan vast lopen sinds die update in 3dmark2001...

I.I.G. bedankt voor je reactie

• PROximity
Is er niemand die mij kan helpen :( :( :(

<font color=red size=1>Modbreak</font>
<font color=blue><b>Ga jij eens snel de FAQ Forumgedrag aandachtig doornemen..
Een topic omhoogschoppen binnen 24 uur wordt hier niet echt gewaardeerd :/</b></font>

sawwy |:(

[ Voor 96% gewijzigd door PROximity op 24-12-2002 19:54 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik hoop dat je een beetje fatsoenlijke voeding hebt, gezien je specs..
Welke voeding heb je :?

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ voor 'richtlijnen' mbt voedingen :)

[ Voor 38% gewijzigd door BalusC op 24-12-2002 19:40 ]

• PROximity
BalusC schreef op 24 december 2002 @ 19:40:
Ik hoop dat je een beetje fatsoenlijke voeding hebt, gezien je specs..
Welke voeding heb je :?

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ voor 'richtlijnen' mbt voedingen :)
Ik heb een vrij nieuwe 350 watt voeding. Er hangt niet veel aan, maar 1 mobo, 1 hd, 1 plankje geheugen, 1 cpu, 1 brander, 1 pci kaartje en 1 agp kaartje, 1 dual optical mouse, 1 toetsebordje, 1 80mm casefan en 1 los extra ledje

[ Voor 6% gewijzigd door PROximity op 24-12-2002 19:58 ]

Verwijderd

Heren kijk nou eens naar het plaatje! Duidelijk een driver probleem! Installeer eens je OS opnieuw en daarna de Via 4-in1 en daarna een stabiele ATI driver (Catalyst 2.4 of lager, want die 3 hangt bij mij ook vaak).

• PROximity
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 20:00:
[...]

Heren kijk nou eens naar het plaatje! Duidelijk een driver probleem! Installeer eens je OS opnieuw en daarna de Via 4-in1 en daarna een stabiele ATI driver (Catalyst 2.4 of lager, want die 3 hangt bij mij ook vaak).
Ik heb inmiddels alle verschillende windows based os-en gedraait met de originele bijgeleverde drivers (van de cd), de nieuwste catalyst drivers of de nieuwste drivers van club-3d en ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Het is trouwens zo dat hij soms vast loopt en dat het dan een hardware matig probleem lijkt, dan word me beeld zwart en krijg ik verticale strepen over het beeld van verschillende kleuren, of bij Unreal tournament krijg ik in opengl alvorens me pc vastloopt eerst 10 minuten lang een soort artifacts, alle oppervlaktes worden voor een deel maar weergegeven of me pc freezed gewoon (en de muziek gaat wel verder, het gebufferde tenminste) Vervolgens als ik opnieuw opstart krijg ik vaak die melding...

Ik zal nog even een 2.4 of lager proberen voor de zekerheid...

Edit: loopt net zo vast als met al die andere drivers... En die 2.4 en hogere drivers werkten nog wel onder me andere configuratie...

[ Voor 6% gewijzigd door PROximity op 24-12-2002 20:57 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:22
Klinkt als warmte probleem.
Wat bedoel je nou precies met agp-chipset op je mobo die helemaal geen koeling heeft?

Verwijderd

zetje01 schreef op 25 December 2002 @ 04:23:
Klinkt als warmte probleem.
yep, looks like it
Wat bedoel je nou precies met agp-chipset op je mobo die helemaal geen koeling heeft?
de northbridge waarschijnlijk

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:22
En heeft die helemaal geen koelblokje op de chip?

• PROximity
er zit wel een heatsinkje op, zo'n groene...

ik heb er nu trouwens een cpu van van een ouwe amd k5 erop 'gelegt' (op de heatsink) kijken hoelang hij het nu vol houd...

Edit: GTA3 10 minuten....freeze.... cpu: 55 graden, heatsink van me agpchipset zeker niet meer dan 30 graden, gpu core en mem. ook niet heet, me kingston geheugen koel, ik heb een hd koeler dus me hd kan ik ook uitsluiten... oververhitting is geen spraken van...

Edit: Ter illustratie >

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/broest/6590.jpg

(ik heb ook niet de Raid versie)

any suggestions?

[ Voor 126% gewijzigd door PROximity op 25-12-2002 23:25 ]

• PROximity
Niemand? Ik heb nu een andere voeding geprobeerd.. zonder resultaat.
Dit is een 350 watt voeding met een +3.3V en +5V max ouput van 150 watt. Is dat voldoende?

Niemand die weet wat het is? Elke keer als me bak (en dat is elke keer binnen 10min. dat ik een spel opstart) dan is me agp chippie wel bloedheet... toch gene cooler nodig?

Verwijderd

Btw ook al een ander os geprobeerd ipv windows xp?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
PROximity schreef op 24 december 2002 @ 16:44:
Ik heb alles al geprobeerd! Laatste bios updates, alle mogelijke drivers voor me videokaart, verschillende via drivers, windows 98se, windows me, windows 2000, windows xp, veel bios settings (fastwrite off, agp 1x/2x/4x, aperature size ***) ik ben echt ten einde raad...
Ja dus ;)

• PROximity
tzijn bijna altijd freezes, kheb het net met een andere radeon geprobeerd en toen was het hetzelfde verhaal. Nogmaals: ik gebruik nu een 350 watt voeding met een +3.3V en +5V max ouput van 150 watt. Is dat voldoende?

Verwijderd

Ik heb ongeveer dezelfde pc-configuratie als jij en zit(zat) met dezelfde problemen

MSI KT4 ULTRA + Radeon 8500 PRO 64 MB
hierin zit ook het probleem...

de videokaart kan niet goed overweg met de snelheeden van het moderboard

ik heb de nieuwste bios drivers nieuwste ati drivers en nieuwste videokaart drivers
bij installeren van videodrivers craste me systeem een keer.. daarna werkte alles(vreemd!)

het echte probleem licht bij de CPU FSB Clock die staat normaal op 133(266MHz)
toen ik hem op 130(260MHz) zetten waren al mijn problemen opeens opgelost
de snelheid gaat iets achteruit maar dat merk je bijna niet en alles werkt teminste en daar gaat het om!!

vandaar dat ik denk dat het een snelheids probleem is tussen ati8500 en mainboard

suc6 ermee :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 16:29 ]

Verwijderd

zo ff me id aangepast :D
ik heb nog een probleem, bij het opstarten van me pc komt hij telkens met no keyboard or mouse input... als ik op reset druk dan start hij gewoon door
heb jij dat ook toevallig?
en ik moet me kast openlaten anders start mijn pc niet eens op :/

ps. ik gebruik de nieuwste drivers van www.rage3d.com

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn Asus A7V133 - Club3d Ati Radeon 8500 gehad, in die zin dat grafische benchmarks en spellen helemaal niks meer deden, Open GL deed het wel dus het probleem lag aan Directx aangezien een oudere videokaart hetzelfde probleem had. Ik heb er een paar weken last van gehad en toen was het opeens weer weg, het is me nog altijd een raadsel wat het probleem nou was. Ik heb echt vele drivers en bios versies gebruikt maar dat maakte allemaal niks uit.

Verwijderd

directx heb ik 8 en 9 geprobeerd en opengl is bij mij hetzelfde probleem...
bij dit is het echt een hardware matige snelheids probleem

Verwijderd

Ik had zelfde probleem met een Kt3-ultra2 en heb het nu met een AT7-max2, het blijkt opgelost te zijn als ik mijn voltagemod op de Club3d 8500 los soldeer . Het rare is dat het perfect loopt op een KT133a-chipset.

Ik weet niet of jij je 8500 gevoltagemod hebt?!

Verwijderd

nee ik heb het gewoon op standaart waarde staan..
met voltages kloot ik niet, mjah dat zou misschien ook nog kunnen...

Verwijderd

Zou het misschien zo kunnen zijn dat de KT333(a)/KT400 de club3d niet kunnen voeden, dus niet genoeg stroom kunnen leveren over het moederbord? Heeft iemand anders een combi van KT333(a)/KT400 lopen met een wel of niet Voltage gemodde Club3d 8500? Consumeert een 8500 meer als bv. 9700( deze heeft wel een Molex-stekker)?

• PROximity
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 16:28:
Ik heb ongeveer dezelfde pc-configuratie als jij en zit(zat) met dezelfde problemen

MSI KT4 ULTRA + Radeon 8500 PRO 64 MB
hierin zit ook het probleem...

de videokaart kan niet goed overweg met de snelheeden van het moderboard

ik heb de nieuwste bios drivers nieuwste ati drivers en nieuwste videokaart drivers
bij installeren van videodrivers craste me systeem een keer.. daarna werkte alles(vreemd!)

het echte probleem licht bij de CPU FSB Clock die staat normaal op 133(266MHz)
toen ik hem op 130(260MHz) zetten waren al mijn problemen opeens opgelost
de snelheid gaat iets achteruit maar dat merk je bijna niet en alles werkt teminste en daar gaat het om!!

vandaar dat ik denk dat het een snelheids probleem is tussen ati8500 en mainboard

suc6 ermee :D
Ik ga het DIRECT proberen!
BRB met de uitslag :)

Nou, inderdaad, hij lijkt niet meer te freezen (tenminste bij Splinter Cell bleef hij steevast vastlopen maar dit is dan ook een demo waar meer over bugs geklaagd word)
Zelfs 3dmark2001 runt ie nu 5x achter mekaar zonder vast te lopen, dus bedankt voor de oplossing.

Toch jammer dat ik nu niet met me fsb kan gaan klooien want me cpu liep stabiel als een 2300+ (unlocked)...

[ Voor 17% gewijzigd door PROximity op 28-12-2002 20:38 ]

Verwijderd

jah ik weet er alles van... wordt toch een nieuwe videokaart denk ik...
en ik heb soms nog als ik teveel van me cpu ga vragen dan hij zomaar opeens reboot...
dit is alleen als ik meerdere programma's tegelijk draai, verder loopt hij vrij stabiel denk ik zo enne 40 graden max :D

• PROximity
Ik heb weer problemen, jammer.
Even een vraagje, zou een voeding met een +3.3V / +5.5V combined output van 150 watt het euvel kunnen zijn?

Ik denk dat ik mijn kaart maar weg doe, het geeft mij teveel problemen...
Weet iemand hoe het zit met de 9500? Zijn daar problemen mee bekend op dit gebied?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
PROximity schreef op 31 December 2002 @ 02:43:
Ik heb weer problemen, jammer.
Even een vraagje, zou een voeding met een +3.3V / +5.5V combined output van 150 watt het euvel kunnen zijn?

Ik denk dat ik mijn kaart maar weg doe, het geeft mij teveel problemen...
Weet iemand hoe het zit met de 9500? Zijn daar problemen mee bekend op dit gebied?
Het zou inderdaad kunnen liggen aan je r8500, stouw er eens een tnt2 in die je nog hebt slingeren oid. De andere optie blijft natuurlijk je voeding, geld overigens ook voor Shadow-TS, spontane reboots onder load kunnen, nadat driver problemen zijn uitgesloten, een aantal dingen zijn:

- temps, in dit geval normaal.
- agp kaart, zoals gezegd, mik dr ff een oud (agp!!) kaartje in.
- voeding, 350watt zegt erg weinig als hij gewoon instabiel is onder load.
- moederbord, ook met de chipset kan iets niet helemaal in orde zijn, blijft mogelijk.

• PROximity
Ik heb me pc al een keer geprobeerd met een ati 8500LE en toen hetzelfde euvel, wat ik nog ga proberen is er een Geforce 3 ti 200, een Voodoo Banshee en een andere voeding in te stouwen.

Maargoed als blijkt dat die ti 200 en voodoo banshee wel goed presteren kan dat alsnog resulteren in een brakke voeding, toch als ik MBM draai lijken mijn voltages erg stabiel, mijn +5V lijn hangt rond de 4,74 V met pieken naar 4,78 V en dallen van 4,70 en mijn +12V lijn hangt rond de 12,70 V ook erg stabiel en mijn +3.3V rond de 3.20V.

Of zijn deze waardes te laag?

In iedergeval moet ik het volgende weten,
ik heb de mogelijkheid mijn club 3d ati radeon 8500 te verkopen voor 130 euro en voor 175 euro een club 3d ati radeon 9500 te kopen. Verstandig? Misschien is deze net zo brak...

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
PROximity schreef op 31 December 2002 @ 13:08:
Ik heb me pc al een keer geprobeerd met een ati 8500LE en toen hetzelfde euvel, wat ik nog ga proberen is er een Geforce 3 ti 200, een Voodoo Banshee en een andere voeding in te stouwen.

Maargoed als blijkt dat die ti 200 en voodoo banshee wel goed presteren kan dat alsnog resulteren in een brakke voeding, toch als ik MBM draai lijken mijn voltages erg stabiel, mijn +5V lijn hangt rond de 4,74 V met pieken naar 4,78 V en dallen van 4,70 en mijn +12V lijn hangt rond de 12,70 V ook erg stabiel en mijn +3.3V rond de 3.20V.

Of zijn deze waardes te laag?

In iedergeval moet ik het volgende weten,
ik heb de mogelijkheid mijn club 3d ati radeon 8500 te verkopen voor 130 euro en voor 175 euro een club 3d ati radeon 9500 te kopen. Verstandig? Misschien is deze net zo brak...
Eigelijk zou ik dat zowieso doen, voor 45 euro een STUK snellere kaart ;) Dat is nog eens upgraden ;) (tis dan toch wel een pro he?)

Je voltages zijn op de 5V lijn erg laag, en op de 12V lijn weer erg hoog, je 3.3V is wel in orde. Dit versterkt mijn vermoeden dat de voeding te zwak is alleen maar.

• PROximity
Caesartje schreef op 31 december 2002 @ 19:27:
[...]

Eigelijk zou ik dat zowieso doen, voor 45 euro een STUK snellere kaart ;) Dat is nog eens upgraden ;) (tis dan toch wel een pro he?)

Je voltages zijn op de 5V lijn erg laag, en op de 12V lijn weer erg hoog, je 3.3V is wel in orde. Dit versterkt mijn vermoeden dat de voeding te zwak is alleen maar.
Gaat hier niet om de PRO :/
Verder > ik heb op alle 3 de geteste voedingen ongeveer dezelfde voltage resultaten behaald. Zijn ook alle 3 wat meer cheap-ass voedingen, maar ik weet niet waar ik zo snel een betere voeding kan lenen want ik zit momenteel een beetje krap bij kas zeg maar...

Als het dus aan de voeding ligt krijg ik bij de 9500 upgrade dus hetzelfde probleem, ligt het aan de combinatie radeon 8500 / msi kt4, zou ik dan hetzelfde probleem (kunnen) krijgen met de club 3d 9500?

Daarnaast freezes of sudden reboots, zijn dat typische 'te kort aan voedingsvermogen' complicaties of zou dit meer hardware matig kunnen zijn...?

Verwijderd

ondanks dat een 9500 pro zeer verleidelijk is zou ik die toch niet in combinatie met een VIA chipset gaan gebruiken.
Sinds de KT266 zijn de mobos van MSI met VIA een stuk minder stabiel en goed over te klokken. Ik heb zelf een KT266A-Ru (ook met een met een R8500LE) en ben er niet erg enthousiast over. Er kan niet een een thoroughbred op ;( En met een 9500 op een KT400 of KT333 zijn veel meer problemen mee als een nForce bv.

Kijk liever of je een nForce2 mobo kunt regelen en een goede voeding. Met een 9500 krijg je alleen maar meer problemen.

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06-2025
probeer het eens zonder agp driver!
Pagina: 1