Toon posts:

Windows 2.0 en/of lager

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een projectje waarbij de vooruitgang (of teruggang) van Windows onder de loupe gaat worden genomen ben ik op fysiek identieke machines alle bekende versie van Windows aan het installeren. Ik heb momenteel:

Windows 3.11
Windows 95 (USB)
Windows 98 (SE)
Windows NT (Workstation 4.0)
Windows ME
Windows XP (Pro)
Windows 2000 (Pro)

Ik ben echter (om het nog een beetje leuk te maken) op zoek naar Windows 2.0 en eventueel zelfs nog 1.0. Weet iemand een plek waar ik dat kan kopen / downloaden. Het hoeft niet gratis, als het maar legaal / origineel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mist Windows Nt 3.1 en 3.5(1) ook nog..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Legaal downloaden zit er iig niet in, aangezien Microsoft deze oudjes niet meer ondersteunt, maar nog niet heeft vrijgegeven (en dat ook nooit zal doen).

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je win 3.11 en lager wilt gebruiken, moet je ook DOS laten draaien...vraag me af hoe die met elkaar overweg kunnen (dos 622 en win 1.0 =????)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ferdo schreef op 24 december 2002 @ 16:34:
Legaal downloaden zit er iig niet in, aangezien Microsoft deze oudjes niet meer ondersteunt, maar nog niet heeft vrijgegeven (en dat ook nooit zal doen).
Het hoeft niet gratis, als het maar legaal / origineel is.
Dit heb jij gelezen ;) ? Ik hoop dat je snapt welke kant ik op wil :)

Zal erg moeilijk zijn om te vinden, zulke oude versies kan je nergens meer kopen denk ik. Je kan van die gratis veiling sites bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je mist ook nog windows 3.1 en 3.0 (3.0 bestaat echt, al wist ik dat tot voor kort ook niet)
verder moet je er even op letten dat er nogal wat versies van 95 zijn. zoek eens goed op de A & B versies. verder is het zo dat alleen de allerlaatste build van osr2 usb ondersteunt.

en als ik jij was zou ik ook even op de service packs letten.

denk ook aan de mobiele versies, zoals windows ce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Inderdaad..
En probeer ook ergens Windows .NET en Longhorn vandaan te halen, die mogen natuurlijk ook niet ontbreken :) Verder zou je nou wat geruchten over Blackcomb in je verslag kunnen verwerken.

Wat Windows <3.11 betreft: online zul je niet veel vinden, probeer eens wat computerbeurzen af te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- laten we dit maar niet doen.... -

[ Voor 83% gewijzigd door SH007 op 24-12-2002 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling:

Ik hoef niet werkelijk ALLE versie van Windows te hebben (want als je ook service-packs als versies gaat beschouwen mag ik wel wat extra computers laten aanrukken). Bij voorkeur de laatste update / versie van de verschillende Windows. Daarom heb ik van 98 de Second Edition genomen en van 95 de USB versie. NT 3.5 (ofzo) was ik inderdaad vergeten, maar die hebben we hier op het werk nog wel.

En met downloaden bedoelde ik niet zozeer "illegaal downloaden", maar gewoon betalen. Ik heb de meeste legale software die ik heb ook gewoon gedownload en daarvoor (of i.g.v. shareware daarna) betaald met mijn leuke plastic kaartje van de ABN-AMRO. :-)

Maar goed, ik begin te begrijpen dat ik 2.0 en 1.0 wel kan shaken. Misschien dat ik er op een beurs nog eens tegenaan loop, al dan niet geinstalleerd op een oud systeempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- niet doen dus -

[ Voor 73% gewijzigd door SH007 op 24-12-2002 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 16:54:
en als ik jij was zou ik ook even op de service packs letten.

denk ook aan de mobiele versies, zoals windows ce
Voor de service packs nemen we de laatste (of meest gangbare) versies. Daarnaast gaat het hier alleen om Windows op Intel basis, voor zover ik weet kan CE daar niet op draaien. Maar bedankt voor het meedenken! :)
Pagina: 1