Mandrake MNF + MxStream problemen

Pagina: 1
Acties:

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Ik heb sinds enige tijd de nieuwe ISO van Mandrake Multi Network Firewall geinstalleerd (gratis natuurijk). Alleen op de een of andere manier wil deze niet een adsl verbinding opbouwen. Ik heb in de setup netjes ingesteld dat ik Adsl heb via pptp. En dan kan ik netjes mijn gegevens invullen. Ik kan echter nergens de regel "10.0.0138 pc1" invullen.

Vervolgens maakt hij dus doodleuk geen verbinding met het internet. Ik heb een standaard Alcatel modem (niet gepatcht).

Heeft toevallig iemand het al wel aan de gang gekregen? Of is het misschien slimmer of mijn modem te patchen, en het dan zo in te stellen.

ADSL --- MODEM -- Mandrake MNF -- LAN

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Predator
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Met je mxstream probleem kan ik jammer genoeg niet helpen maar...
Of is het misschien slimmer of mijn modem te patchen, en het dan zo in te stellen.

ADSL --- MODEM -- Mandrake MNF -- LAN
Met patchen bedoel je tweaken neem ik aan ?

Wel, dan heeft jouw MNF wel niet veel nut natuurlijk.
Aangezien NAT dan al door jouw modem gedaan wordt en jouw firewall dan geen "onveilig" verkeer meer te zien krijgt.
Tenzij je DMZ mode gebruikt maar dan geef je jouw firewall terug meer "onveilig" verkeer :P

Je kan natuurlijk wel nog genieten van de snort + prelude IDS maar zonder monitor port op je switch of een hub gebruik je die mogelijkheid ook niet ten volle.
of filteren van binnen naar buiten maar heb je daar wel behoefte aan ?

[ Voor 5% gewijzigd door Predator op 24-12-2002 16:49 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik zou niet weten hoe je MNF kan instellen voor mxstream errug lastig zonder documentatie.
Zelf heb ik voor mnf het truukje van Jelmer gebruik
Je moet dan wel je modem patchen.
Met deze 'ip spoof' http://www.jelmerbarhorst.com/ krijgt je netwerkkaart direct het internet ip. Met deze tweak maak je van je adsl modem een soort bridge..

Dit werkt trouwens heel erg fijn, ook in andere linux distro's

Shit link doet het niet meer :( er staan op GOT ook een paar duidelijke topics hier over maar kan het zo snel niet vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Thijs B op 24-12-2002 16:58 ]

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Topicstarter
Predator schreef op 24 December 2002 @ 16:48:
Met je mxstream probleem kan ik jammer genoeg niet helpen maar...

[...]

Met patchen bedoel je tweaken neem ik aan ?

Wel, dan heeft jouw MNF wel niet veel nut natuurlijk.
Aangezien NAT dan al door jouw modem gedaan wordt en jouw firewall dan geen "onveilig" verkeer meer te zien krijgt.
Tenzij je DMZ mode gebruikt maar dan geef je jouw firewall terug meer "onveilig" verkeer :P

Je kan natuurlijk wel nog genieten van de snort + prelude IDS maar zonder monitor port op je switch of een hub gebruik je die mogelijkheid ook niet ten volle.
of filteren van binnen naar buiten maar heb je daar wel behoefte aan ?
Mijn bedoeling is dan inderdaar de modem te tweaken, en dan deze geheel 'open' te zetten zodat de mnf machine de regels bepaald en de router dan eigenlijk alleen een soort bridge is.
Thijs B schreef op 24 December 2002 @ 16:52:
Ik zou niet weten hoe je MNF kan instellen voor mxstream errug lastig zonder documentatie.
Zelf heb ik voor mnf het truukje van Jelmer gebruik
Je moet dan wel je modem patchen.
Met deze 'ip spoof' http://www.jelmerbarhorst.com/ krijgt je netwerkkaart direct het internet ip. Met deze tweak maak je van je adsl modem een soort bridge..

Dit werkt trouwens heel erg fijn, ook in andere linux distro's

Shit link doet het niet meer :( er staan op GOT ook een paar duidelijke topics hier over maar kan het zo snel niet vinden.
Kan je me uitleggen hoe je het gedaan hebt? En werkt het dan met MNF wel goed ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ADSL modem tweaken naar modem ZONDER nat en zonder dhcp
Helaas is de site van Jelmer down dus moest ff goed searchen.
In dit topic staat alles wat je moet weten: http://gathering.tweakers...message/12568011#12568011
http://www.bruring.com
http://www.jelmarbarhorst.com betere uitleg maar offline of bestaan niet meer ?!?

Ik vind dit de mooiste oplossing om een adsl modem achter een firwall te zetten, geen gezeur met nat of dhcp gewoon je echte internet ip aan je nic knopen en klaar.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Als je nou dat nieuwe ethernet modem heb alcatel speedtouch 510 v4 dan hoef je alleen de adsl spoof, configuratie van je mxstream cd te halen en in je modem te blazen en dan krijg je via dhcp je buiten adres direct op je internet nic :*)

Verder heb ik wel pptp via ipcop werkend gekregen dit omdat smoothwall het niet kon (kvind trouwens wel dat ipcop verdacht veel op smoothwall lijkt }) )
Pagina: 1