[XP] Cat 3 voor internet, met?? 10 Mbit?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07 14:24
Ok, ik heb veel gezocht, niets gevonden, er is mij bekend dat CAT 3 kabel voor max. 16 Mbit geschikt is, klopt dit wel?

Ik wil alleen internet op de pc boven en er licht nog van mijn ISDN CAT 3 kabel, is dit nu te gebruiken voor mijn mxstream?=> je zou denken van wel, maar nu

-Ik heb mijn netwerkkaart geinstalleerd in XP, ofwel XP deed het voor mij.

-De stekkertjes zijn veranderd volgens straight UTP, jeweetwel, oranje-wit, oranje,etc. (heb nog een andere pc beneden aangesloten met zelfde config. en werkt prima)

-Bij automatische config van snelheid zegt ie dat er geen kabel in mijn pc zit.

-Bij 10MBit half duplex, knipperen de ledjes op modem en kaart en zegt ie om de paar seconden in XP dat er geen kabel in zit.

Het werkt nog niet, wat kan ik nog doen??? Is CAT 5 kabel de enige oplossing??

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

FAQ Network Troubleshooting
CAT3 - Snelheden tot 16 Mbit/s - Wordt gebruikt voor 10BaseT Ethernet en Token Ring. (Voor Token Ring 16/4 Mbit/s)
staat dus zo in de FAQ ;)

btw ISDN kabels kan je over het algemeen niet gebruiken, CAT5 is gewoon het beste om te gebruiken, en ja, ook voor 10mbit

[ Voor 23% gewijzigd door Erkens op 24-12-2002 18:06 ]

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

CAT3 - Snelheden tot 16 Mbit/s - Wordt gebruikt voor 10BaseT Ethernet en Token Ring. (Voor Token Ring 16/4 Mbit/s)
Dat klopt niet, voor 16 Mbps TokenRing heb je CAT-4 nodig (geschikt tot 20 Mbps), CAT-3 voldoet niet aan de vereisten, want dat komt niet verder dan 10 Mbps.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Als jij mxstream alleen boven op een pc wilt en daar ook direct de modem op aansluit, kun je die isdn kabel dan niet gewoon beter als telefoonlijn gebruiken??
Gewoon ff zo'n klein stekkertje aan maken, desnoods zo'n zwarte kabel die bij dat pakket krijgt doormidden knippen en dan aan weerskanten aan die isdn kabel solderen.

Moet wel gaan denk ik :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mvdejong schreef op 24 December 2002 @ 23:22:
[...]

Dat klopt niet, voor 16 Mbps TokenRing heb je CAT-4 nodig (geschikt tot 20 Mbps), CAT-3 voldoet niet aan de vereisten, want dat komt niet verder dan 10 Mbps.
Categorie 3Impedantie 100 ohm.
Getest tot 16MHz. Geschikt voor 10BaseT (gewoon 10Mbps ethernet over twisted pair) en 4Mbps token ring. Eventueel kan ook 16Mbps token ring over deze kabel gebruikt worden. Deze kabel is ook bekend onder de naam Voice Grade.

bron: Local Area Networks, reader Hogere Informatica cursusjaar 2001-2002

• mvdejong

mvdejong

Boek weggooien, CAT-3 Voice Grade noemen is dom.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

In principe zou je kabel kunnen werken, maar dat ligt aan de lengte en de (storende) omgeving. In jou geval wil het dus niet, en zou je dus een kwalitatief beter kabel moeten gebruiken, omdat je teveel signaal verlies hebt. Dus cat 5.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Zou gewoon moeten werken met cat3. kabeltje, ik zou maar even kijken of je het kabeltje wel goed geknepen hebt.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mvdejong schreef op 25 December 2002 @ 11:31:
Boek weggooien, CAT-3 Voice Grade noemen is dom.
Waar haal jij die wijsheid dan vandaan?
Kom eens met een bron dan ;)
Tuurlijk ik zeg niet dat deze reader perfect is, maar ja, jij komt hier met een "mening" zonder bewijs :)

• mvdejong

mvdejong

mvdejong: krijgt aanval van twijfel
mvdejong: zoekt
mvdejong: kruipt in schulp

TokenRing over CAT-3
Inderdaad blijkt CAT-3 gespecificeerd te zijn tot 16 Mbps (hoewel verschillende tabellen meegaan in mijn fout), CAT-1 < 1 Mbps, CAT-2 tot 4 Mbps. CAT-2 is zeldzaam, en alleen voor 4 Mbps TR gebruikt, maar ondanks de spec van CAT-3 tot 16 Mbps wordt voor 16 Mbps altijd CAT-4 gelegd (praktijk-situatie bij verschillende klanten), en dat is eigenlijk ook alleen maar daarvoor gebruikt. Ik kom ook in de specificaties die ik via Google kan vinden nooit de koppeling tussen CAT-3 en TR tegen, altijd CAT-4.

Voice
Daar ging ik de mist in, CAT-1 is bedoeld analog voice (d.w.z. gewone telefoon-kabel, untwisted), maar wat hier bedoeld wordt is voice-over-Ethernet.

Auw, de gewoonten en kennis van de praktijk aan de specificaties toetsen is nuttig maar pijnlijk.

Mijn excuses voor de verwarringen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mvdejong schreef op 25 december 2002 @ 16:58:
mvdejong: krijgt aanval van twijfel
mvdejong: zoekt
mvdejong: kruipt in schulp

*knip*

Auw, de gewoonten en kennis van de praktijk aan de specificaties toetsen is nuttig maar pijnlijk.

Mijn excuses voor de verwarringen.
:D

Ach, iedereen maakt wel eens een fout, een fout maken is 1, maar het toegeven is een tweede :P
zo zijn er in de praktijk wel meer dingen die volgens de theorie niet mogelijk is :)

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-07 14:24
Nou jongens ik zie het al, bedankt voor alle replies, maar ik ga gewoon CAT 5 neerleggen, want ik denk dat de lengte te lang en de storing te groot is, helaas pindakaas :)
Pagina: 1