Toon posts:

fast adsl --> goed voor gameserver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[search gebruikt]

We kennen iemand bij een internet bedrijf die zijn e-mail server 's avonds wil afstaan als gameserver (urban terror in dit geval). Het is een fast adsl verbinding (1024/256). Mijn vraag is of dat goed genoeg is om een goeie server op te zetten.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

Ligt er natuurlijk aan voor hoeveel man, in de praktijk denk ik dat er wel ongeveer 8 tegelijk opkunnen, maar als combo server loop je het risico dat andere apps in de weg zitten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
8 man gaat zeker niet lukken met slechts 256kbit upload. Je moet rekenen dat je ongeveer 8KB/s upload per client nodig hebt. Met 8 man zou je dan een 512kbit upload moeten hebben. Maar dat is wel erg minimaal. Ik hed hier een upload van 512, maar een UT(heel ander spel, maar dat maakt niet zo heel erg veel verschil) server draaien met daar 8 mensen in is niet echt bijzonder prettig ;)
Het gaat goed tot ongeveer 5~6 man, daarna begint men packet loss te ervaren omdat de upload te laag is.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:59

Predator

Suffers from split brain

move NT -> SPV

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:39
Meestal gebruik je per persoon zo'n 6 kb/s. Een Fast ADSL verbinding is 32 kb/s upload. 32/6 = dus ongeveer 5/6 man. Veel meer zou ik er niet op doen, want dan krijg je last van lag. Je zou er een 2 on 2 warserver van kunnen maken, maar ik denk niet dat dat je bedoeling was :)

The devil is in the details.