Bovenstaande lijkt niet te werken in 1 script. Via onderstaande code haal ik een pdf file op van buiten de webroot.
Dit werkt fantastisch totdat ik een session_start() geef. Deze heb ik nodig omdat ik wil valideren of de persoon de betreffende pdf wel mag downloaden.
Een oplossing die ik vond was het toevoegen van een ob_start() (output buffering). Omdat de server de header van de session_start al zou versturen voordat de rest van de headers verstuurd zou worden. Dit lijkt echter niet te werken.
Iemand een oplossing?
PHP:
1
2
3
4
| header( "Content-disposition: attachment; filename=$destfile" ); header( "Content-type: application/octet-stream" ); header( "Content-transfer-encoding: binary" ); readfile( $srcfile ); |
Dit werkt fantastisch totdat ik een session_start() geef. Deze heb ik nodig omdat ik wil valideren of de persoon de betreffende pdf wel mag downloaden.
Een oplossing die ik vond was het toevoegen van een ob_start() (output buffering). Omdat de server de header van de session_start al zou versturen voordat de rest van de headers verstuurd zou worden. Dit lijkt echter niet te werken.
Iemand een oplossing?
If it's just us, it seems like an awful waste of space