Toon posts:

Morrowind crashet na clean install!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al heel lang een blije eigenaar van het spel Morrowind (Legaal dus...). tijdje geleden gespeeld, uitgespeeld, vond het saai worden dus er toen maar op level 55 mee gestopt.

Nu is het weer lekker kerstvakantie en wilde ik wel weer een keertje aan de slag. ik het spel weer op nieuw geinstaleerd. patches eroverheen gegooid en gaan met die banaan (dacht ik)

ik zie dat hij de morrowind.esm aan het laden is, hij maakt ook de initializing data bar helemaal vol maar zo gauw ie het menu wil weergeven crashet ie naar de desktop. :(

natuurlijk ook geprobeerd zonder patches. heeft iemand een idee waaraan het kan liggen? (ook als ik plugins eringooi laad hij die dus het probleem zit hem echt in het menu weergeven.)

Ik heb ook THINK, virusscan, Firewall, allemaal uitgezet maar dan gaat het nog steeds zoals hierboven beschreven.

systeem specs:
Asus A7V333
AMD 2000+
256 MB pc2700 geheugen
PoV GF4 ti 4200
detonator: 40.72 WHQL
Creative soundblaster Live

Windows XP...

Bij voorbaat dank!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 16:06 . Reden: typo's ]

Verwijderd

denk niet dat het aan uw systeem ligt omdat je er al mee hebt kunnen spelen waarschijnlijk een of ander confilct in windows try een systeemherstel van toen je het wel nog kon spelen (als je natuurlijk niet teveel nieuwigheid hebt bijgekletst)

Verwijderd

Probeer eens andere detonators :?...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 16:27:
denk niet dat het aan uw systeem ligt omdat je er al mee hebt kunnen spelen waarschijnlijk een of ander confilct in windows try een systeemherstel van toen je het wel nog kon spelen (als je natuurlijk niet teveel nieuwigheid hebt bijgekletst)
Hmmz, ik heb erop kunnen spelen voor mijn PC upgrade. maar ik heb windows daarna ook weer opnieuw op gezet. en de SP en alle andere shit van Microsoft update af gehaald.

Gilles, dat van die andere detonators ga ik ff proberen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 23:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu ook de 41.09 drivers geprobeerd, zonder succes, ik ga nu slapen, morgen probeer ik nog wel eventjes verder

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, heb nu zo'n beetje alles geprobeerd, op m'n ma's pc (zie sig dan toch maar (2e)) doet ie het wel, ik heb de hoop nog net niet opgegeven, maar ik ben nabij...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Je speelde voorheen ook op Windows XP, of speelde je op een andere Windows?
Als Morrowind het wel op de pc van je moeder doet zou je kunnen testen of het aan de hardware ligt. Ruil bijvoorbeeld je videokaart eens om en test het dan eens.

The devil is in the details.

• Dr_Hell
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10-2025
heb je toevallig iets aan je hardware veranderd, bijv. een ander toetsenbord ofzo??
daar kan het ook aan liggen, dwz een conflict

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Dr_Hell schreef op 02 January 2003 @ 23:08:
heb je toevallig iets aan je hardware veranderd, bijv. een ander toetsenbord ofzo??
daar kan het ook aan liggen, dwz een conflict
Een toetsenbord lijkt me nogal sterk :D Voor je toetsenbord installeer je namelijk 99 van de 100 keer geen software en voor computers zijn bijna alle toetsenborden hetzelfde hoor ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

lol voor mij precies het zelfde. uitgespeeld paar maanden geleden. nu weer eens ff proberen.
cut to desktop na het laden.

ik heb:
A 1800+
KT3 Ultra
Radeon 8500

Verwijderd

veelleicht heeft het met SP1 ofzow te maken :?...

Verwijderd

Topicstarter
sinds ik het laatst speelde is er een hele hoop aan m'n hardware veranderd....

maar dat van die vid kaart ga ik ff proberen als ik er de tijd voor heb

Verwijderd

Topicstarter
ok, het is niet SP1, en ook geen van de drivers, ik heb wat in de config file zitten wroeten, wat naampies van films omgedraaid en het is duidelijk dat hij gewoon niet het 2e filmpje wil weergeven, welke ik daar dan ook voor kies, ook degene die als eerste filmpje wel werken bethesda logo.bik mw_end.bik mw_cavern.bik. allemaal doen ze het wel als eerste, maar niet als tweede filmpje.
Pagina: 1