Toon posts:

ADSL speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om 3dsmax netrender faciliteiten te behouden wil ik op mijn werkstations een vast lokaal IP adres en natuurlijk ook adsl internetten.

Maar hoe moet ik dit instellen?

Met de standaard installatie met automatische ip en dns werkt de verbinding prima.

interco (planet adsl) opgebeld en zij gaven het advies een werkstation ip # in de 192.168.1 range, subnetmask 255.255.255.0 en DNS 195.121.1.34.
In de speedtouch config heb ik dhcp uitgezet (en natuurlijk alles netjes gesaved). Uit de handleiding stond ook nog dat gateway 192.168.1.253 ingevuld moest worden.
Alle werkstation ip's liggen tussen 192.168.1.1 en 192.168.1.202

Na opnieuw opstarten van modem en werkstation werkt de inet verbinding dus niet meer, dus maar weer de interco cd opgestart en alles gereset :o(

Harold

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
kan die modem 'zelf' inbellen ?

Zo ja, het ip dat je modem heeft moet je instellen als Gateway op alle werkstations...

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet gelukt met ip#10.0.0.138 als gateway, misschien nog andere suggesties??

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 23:07 ]

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

mja, zoals planet het je verteld heeft gaat het niet echt werken :)

Geef je pc's IP's uit de range 10.0.0.X, subnetmask 255.255.255.0, DNS 195.121.1.34 en gateway 10.0.0.138.
Op die manier zou het moeten werken :)

[ Voor 4% gewijzigd door BrZ op 24-12-2002 17:16 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de IP range van de speedtouch veranderd van 10.0.0.x naar 192.0.0.x, door het .ini bestand van de modem installatie iets te tweaken.

Instellingen met de nieuwe IP range en automatische instellingen op pc werken goed.
Maar nu nog met de vaste ip adressen, geprobeert met de ingebouwde DHCP-server aan en uit, helaas kan ik na het uitschakelen van DHCP weer de modem opnieuw reconfigureren en werkstation opnieuw opstarten.

--
De voorgestelde config werkt helaas niet, dit moet toch makkelijk op te lossen zijn???
Zijn er nog succes-stories te vinden met vaste lokale ipadressen en een speedtouch 510 ???

Harold

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 23:10 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom 2 routers? geeft aleen maar xtra ellende. punt is, ik zie het nut niet
ps naam en groet doen we niet aan (huisregels) ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 25-12-2002 17:20 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik uit de handleiding op de mxstream cdrom gehaald.
Ik heb de modem opnieuw geconfigureerd en alle stappen doorlopen om vaste lokale ip adressen te gebruiken, helaas nog steeds zonder resultaat.

Alhoewel dit wel in de helpfiles staat wordt dit blijkbaar niet supported door planet internet of mxstream ??!!!! Laten we het maar helemaal niet hebben over dat emailbericht dat ik naar de planet internet support (daar waar ik het abonnement heb afgesloten) 2 weken geleden heb verstuurd :o(

VRAAG; kan iemand mij hiermee helpen??? zelfs als ik het volgens het boekje doe blijkt het niet te werken....... :o(
De verbinding werkt wel met automatisch IP en DNS verkrijgen op het werkstation.

--
Vraag en Antwoord > ethernet modem,
vraag 10 . Is het verstandig met de ADSL Ethernet modem om een firewall te gebruiken?

<SNIP>
De ADSL Ethernet modem beschikt over beperkte firewall functionaliteiten. Vanwege het always-on karakter kan het verstandig zijn extra firewall-software op uw computer te installeren. Firewall-software kan echter invloed hebben op de performance van uw ADSL-verbinding.
</SNIP>

--
Vraag en Antwoord > ethernet adapter,
vraag 7 Hoe kan ik mijn computer een vast lokaal IP-adres geven?
<SNIP>

U kunt uw computer een vast IP-adres geven. U doet dit in de netwerkeigenschappen van uw netwerk ethernet adapter. Om het internet op te kunnen dient u ook de Gateway (192.168.1.253) en de primaire DNS (192.168.1.253) vast in te vullen. Aangezien het modem standaard IP-adressen tussen 192.168.1.1 en 192.168.1.200 uitgeeft moet u voor uw pc een IP-adres tussen 192.168.1.201 en 192.168.1.252 kiezen.
</SNIP>
Pagina: 1