Help! De pomp van mijn waterkoeling ratelt. Het betreft een eheim 1048. Ik heb mijn waterkoeling net een paar dagen. Hij is er gisteren mee begonnen. Er zit ergens een klein knikje in de slang (knie-stukken zijn onderweg), kan het daar aan liggen?
Dat kan, ik zou iig zorgen dat die knik eruit is..en dan kijken of het nog ratelt.
Misschien een domme opmerking van me hoor maar kan je at niet zelf even uittesten?halfgaar schreef op 24 december 2002 @ 15:30:
Help! De pomp van mijn waterkoeling ratelt. Het betreft een eheim 1048. Ik heb mijn waterkoeling net een paar dagen. Hij is er gisteren mee begonnen. Er zit ergens een klein knikje in de slang (knie-stukken zijn onderweg), kan het daar aan liggen?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Heeft ie weleens droog staan pompen (als het dat knikje niet is...)
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Verwijderd
http://www.stud.uni-hanno...computer/pc_wak_eheim.htm wellicht?
En dan http://world.altavista.com voor de vertaling... Al zou je t ook al aan de plaatjes kunnen zien, stukkie teflon om t asje heen
En dan http://world.altavista.com voor de vertaling... Al zou je t ook al aan de plaatjes kunnen zien, stukkie teflon om t asje heen
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 22:43 ]
Ik kan geen duits, wat is dat?
Maar het knikje er even uithalen is niet zomaar gedaan. Het leeg laten lopen en dergelijke van het systeem is nogal een gedoe, daar wil ik even mee wachten tot ik mijn knie-dingen heb. Ondertussen is de pomp grotendeels ook weer opgehouden met ratelen. Ik hoor hem nu nog een klein beetje, maar ik vertrouw het niet helemaal. Volgens mij kan hij zo weer beginnen. Oh, even voor de duidelijkheid, die knik kan ik er niet gewoon even uitdrukken, de slang moet die bocht door.
En of hij ooit droog heeft gepompt? Alleen bij het vullen heel eventjes, maar daar kom je niet omheen. Ik heb hem gevuld zoals xxlcases mij dat aanwees. Water erin, stekker erin en verder gieten.
Maar het knikje er even uithalen is niet zomaar gedaan. Het leeg laten lopen en dergelijke van het systeem is nogal een gedoe, daar wil ik even mee wachten tot ik mijn knie-dingen heb. Ondertussen is de pomp grotendeels ook weer opgehouden met ratelen. Ik hoor hem nu nog een klein beetje, maar ik vertrouw het niet helemaal. Volgens mij kan hij zo weer beginnen. Oh, even voor de duidelijkheid, die knik kan ik er niet gewoon even uitdrukken, de slang moet die bocht door.
En of hij ooit droog heeft gepompt? Alleen bij het vullen heel eventjes, maar daar kom je niet omheen. Ik heb hem gevuld zoals xxlcases mij dat aanwees. Water erin, stekker erin en verder gieten.
Verwijderd
Eerst ratelde die van mij ook zo maar toen wat extra water bij gedaan.. wel demi water en nu heerlijk stil!
Verwijderd
Deed mijn pomp ook en werd steeds erger. IK heb toen een nieuw rotortje gehaald en toen was het weg. Dit is wel is eerder op got voorbij gekomen. Wellicht kan je het oplossen door iets te lijmen op het rotortje. Hoe en wat moet je ff opzoeken.
De impeller van die pomp bestaat uit een soort van schoepenradje die een halve slag ofzo kan draaien op een soort magneet, als je zorgt dat die 2 onderdelen tenopzichte van elkaar niet meer kunnen draaien zou dat het ratelen kunnen stoppen, je hebt alleen wel kans dat je pomp niet meer start.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Het is wel zo dat het header tankje steeds leger werd. Ik zocht eerst op lekken, maar die waren er niet. Toen heb ik er wat water bijgedaan, hield nog niet op. Stekker eruit, er weer in en toen was hij stil. Bijna stil dan. Ik hoor hem nog zacht ratelen.
Ik klooi nog wel wat aan. Ik ga eerst in ieder geval niets in de pomp verbouwen. Eerst maar eens wachten op mijn knie-verbindingen.
Ik klooi nog wel wat aan. Ik ga eerst in ieder geval niets in de pomp verbouwen. Eerst maar eens wachten op mijn knie-verbindingen.
Een afgeknepen pomp op de uitlaat rateld meestal wel een beetje hoor.Zorg even voor een goede doorstrooming en het ratelen zal echt wel verleden tijd zijn .
Je pomp staat wel bekent als een zeeeeeer stille pomp en even testen op geluid bij vrij draaien (zonder rad) is wel aangewezen om te testen of het echt om de pomp gaat die lawaai maakt .
Je pomp staat wel bekent als een zeeeeeer stille pomp en even testen op geluid bij vrij draaien (zonder rad) is wel aangewezen om te testen of het echt om de pomp gaat die lawaai maakt .
Bij mij was het een teken dat de pompjes versleten waren. Het begon meestal pas na een paar maanden dus dit zou wel heel snel zijn.
Het is waarschijnlijk dat propellortje want als ik hem open maakte en hem een beetje ging schoonmaken en invetten was hij weer stil voor 1 dag.
Y'24
Pagina: 1