[win98] na installeren van video drivers, cd roms weg

Pagina: 1
Acties:

• kwanten
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025

kwanten

Is goed bezig!!

Topicstarter
Heeey, ik heb dus laatst op een pc Win2k en Win98 geinstalleerd, maar onder Win98 kreeg ik een probleem! Nadat ik de video drivers (Celeron moederbord, video zit onboard) had geinstelleerd verscheen bij deze computer de 2 cd spelers niet meer!, bij het opstarten herkende die ze wel, maar in windows herkende die ze gewoon niet?, is hier een oplossing voor? ik hoop het! kwanten

© kwanten 2001

• wezzley
  • Laatst online: 16-08 19:45
In welke volgorde heb je de besturingssystemen erop gezet? je moet eerst win98 doen, daarna win2000 (tenminste, voor zover je de multiboot functionaliteit van windows 2000 wilt gebruiken. als je bootmagic gebruikt maakt de volgorde niet uit).

• kwanten

kwanten

Is goed bezig!!

Topicstarter
wezzley schreef op 24 December 2002 @ 15:09:
In welke volgorde heb je de besturingssystemen erop gezet? je moet eerst win98 doen, daarna win2000 (tenminste, voor zover je de multiboot functionaliteit van windows 2000 wilt gebruiken. als je bootmagic gebruikt maakt de volgorde niet uit).
Jaah, ik heb eerst win98 erop gezet, toen win2k, maar VOORDAT ik win2k erop had gezet, had ie al het probleem met de cd spelers. Die cd met de video drivers, dat was dus de moederbord cd, kan het niet zijn dat ie na het installeren van wat moederbord drivers (o.a video) gewoon problemen krijgt met het vinden van de cd rom spelers?

en nog belangrijker, als dat het probleem zou kunnen zijn, hoe dit op te lossen? (een cd krijg ik er dus niet meer in, want die herkent ie niet de cd speler)

[ Voor 11% gewijzigd door kwanten op 24-12-2002 15:13 ]

© kwanten 2001

• kwanten

kwanten

Is goed bezig!!

Topicstarter
Ik heb een beetje in de search rond liggen bladeren, en daar staan allerlei verhalen over irq nummers die aan cd rom en video zouden zijn toegekend? ook van alles over dma en udma.

Maar ik zal wat meer informatie geven:

Systeem is een celeron 533 MhZ, ik heb er een nieuwe hard disk bij gezet dus nu zitten erin, 2 hard disks en 2 cd rom spelers, hd 1 master, cd speler 1 slave, hd2 master, cd speler 2 slave. Win98 install gedaan, alles was tot dan toe goed, (alleen beeldscherm was 16 kleuren) dus toen video drivers vanaf de moederbord cd geinstalleerd, en toen waren dus ineens de 2 cd spelers FOETSIE! :( heeel irritant

© kwanten 2001

• kwanten

kwanten

Is goed bezig!!

Topicstarter
iemand help please?

© kwanten 2001

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad, alleen helaas geen idee waar het opeens vandaan kwam, bij win 2000 geen enkel probleem gehad.
Pagina: 1