Toon posts:

[Delphi] Externe Exe in dos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zal eerst even het verhaaltje vertellen, en daarna komt de vraag.
Ik ben bezig met het schrijven van een programma dat databases hersteld, dat programma maakt gebruik van een oude cobol-exe.
Dat programma kent een aantal mogelijkheden; namelijk -i, -r etc.

Nu wil ik als het programma klaar is met draaien de waarden die het gevonden heeft tijdens het draaien in een Memo douwen. Alleen ik kan geen gegevens uit de dos-box toveren waar het programma in draait. Ik gebruik een ShellExecuteEx om het ouwe dos/cobol pakket te draaien. Ik kan dat pakket niet ombouwen want het is van een bedrijf, dus geen source.

Mijn vraag is dus :
Hoe krijg ik gegevens uit die dosbox van de oude dos app. in delhpi. Hoef er nix anders mee te doen dan op het scherm te tonen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In principe zou je de applicatie uit moeten voeren en zelf een stdout en stderror op moeten kunnen geven. Ik weet niet of hier een speciale methode voor is in delphie, maar als het niet werkt kun je de uitvoer altijd nog naar een bestand laten schrijven en deze vervolgens inladen in een memo.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Delpix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11-2021

Delpix

Alanis Fan

...beter bekend als AMFan

Verwijderd

Topicstarter
Dat wekt dus helaas niet, het is geen output die het programma schrijft, maar het is een process. :( Dus er is geen output die gegenereerd wordt vanaf de exe file behalve een aantal runtime messages die niet naar een file geschreven kunnen worden.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Weet je dat zeker? IS het mischien niet dat die process messages niet naar de stdout, maar naar de stderror worden geschreven?

Probeer eens ipv "progje -i -r > output.txt" "progje -i -r 2> output.txt"

Verwijderd

Topicstarter
Het werk. Thnx very much.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

resumerend:

De output werd dus niet naar de standaard output geschreven, maar naar de error output. Waarschijnlijk kun je dit dus ook uitvoeren zonder een dosbox (lijkt me netter) zolang je in die startupinfo ook een StdError oid kunt opgeven. (ken geen delphi, heb ff op de door delpix gegeven link gekeken)

Pagina: 1