Monitor mist kleur rood

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34
Het lijkt een beetje searchtopicje, aangezien dit al aardig vaak voorbij is gekomen, maar ik heb flink gezocht, en geen goede antwoorden gevonden.
Het zit zo:
Ik heb een monitor (duh), een Philips 107T21. Een 17" flatscreen. Bovendien heb ik ook nog een videokaart (jaja), een Radeon 8500.
Ik heb nog een computer staan, met een 15"Philips 105S monitor en een Diamand V770. (TNT2).

NU is dit het problem:
Als ik mijn Philips 107T op de radeon 8500 aansluit (het maakt niet uit of het via de DVI of via de Analoge uitgang gaat), dan mist op mjin scherm de kleur rood. Dat heeft natuurlijk tot gevolg dat bijna geen één kleur meer klopt. Wit is lichtblauw geworden en zo zijn er meer fouten. Dit is al te zien tijdens het booten van de pc (bios). Het OSD van deze monitor is overigens wel gewoon goed :/.
Nu lijkt het op een probleem met de kabel, dat dacht ik namelijk ook. Maar dat is het niet: Dat maak ik op uit de feiten dat de monitor hetzelfde probleem heeft via deandere connector, en dat hij het op de andere pc, via de tnt2, het prima doet!!!!
Dan lijkt het op een probleem met de videokaart. Maar wat schetst mijn verbazing: als ik mijn Philips 105S aansluit op de Radeon 8500 dan doet die het wel gewoon.
Ik heb alle drivers er af gehaald, alle kleurinstellingen doorgenomen, maar niets lijkt het te kunnen fixen.
Ik heb iets vergelijkbaars al eens eerder gehad, maar dan trok het blauwe naar een paar uur weg, en kon ik weer gewoon verder werken.

Ow ja, mijn garantie is voorbij.. Dus daar heb ik @ the moment niets aan :(

Wie helpt mij :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:45
Als je de 107T21 op de andere pc aansluit, is het rood dan ook weg?
Zo ja, dan ligt het inderdaad aan die monitor en zul je binnenin het signaal van het rode kanaal moeten volgen. Begin dan aan de kant van de beeldbuis, want vaak is zit het probleem in de laatste versterker die het rode kanon aanstuurt.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
printerman schreef op 24 December 2002 @ 14:59:
Als je de 107T21 op de andere pc aansluit, is het rood dan ook weg?
Zo ja, dan ligt het inderdaad aan die monitor en zul je binnenin het signaal van het rode kanaal moeten volgen. Begin dan aan de kant van de beeldbuis, want vaak is zit het probleem in de laatste versterker die het rode kanon aanstuurt.
Succes.
op een andere pc is de kleur rood (helaas misschien wel) er wel!
dus daar ligt het niet aan denk ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ik denk dat de potmeter van de kleur rood een beetje gaar is, en dat je deze eens zou moeten proberen te verdraaien, om te zien of de kleur dan wel terug komt. Wellicht dat het ene signaal net iets sterker is van van de ene videokaart, dan van de andere, om toch een geod beeld te geven.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
ARGHHHHHH...
probleem gefixed :/

als ik de kabel buig, dan doet hij het weer... waarschijnlijk zit er een breukje in de kabel..
Dat ik dit niet eerder heb gezien |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61811

het kan zijn dat het dan aan de radeon ligt, misschien dat de kabel toch wel goed is, maar geen contact maakt met de vga-uit van de vidkaart. heb je al geprobeerd een beetje te rommelen aan de kabel bij de videokaart? het zou kunnen dat ie het daardoor met de ene kabel wel doet en de andere niet.

[edit] lol te laat :) moest er te lang over nadenken :P

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 61811 op 24-12-2002 15:11 ]

Pagina: 1