Hallo,
IK probeer een webshop te maken waar men in de beschrijving van een product/categorie kan verwijzen naar een andere categorie (niveau). Dit wil ik doen met een soort van UBB tags. Tot nu toe heb ik dit:
Wanneer ik dit laat draaien spuugt hij dit uit:
Die warning komt omdat ik 22 niet krijg door gestuurd naar de functie GetCatName. Dat is dus probleem één.
2e probleem is dat hij 22 niet herkent maar 2 wel. Het ligt aan het stukje code waar [0-9] staat maar hoe kan ik het zo krijgen dat hij ook grotere getallen aankan?
Wie weet hier een antwoord op weten? Ik zou hier enorm mee geholpen zijn. Ik heb trouwens al gezocht...
IK probeer een webshop te maken waar men in de beschrijving van een product/categorie kan verwijzen naar een andere categorie (niveau). Dit wil ik doen met een soort van UBB tags. Tot nu toe heb ik dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <? $shop_id = 1; function GetCatName($cat_id) { global $shop_id; $sql_get = "SELECT cat_naam FROM categorien WHERE cat_id = $cat_id AND shop_id = $shop_id"; $res_get = ExecSQL($sql_get); return mysql_result($res_get, 0, 'cat_naam'); } function maakop($string) { $string = preg_replace("/\\[niv=([0-9])\](.*?)\\[\/niv\]/si", '<a href="show_cat.php?cat_id=\\1">\\2</a>', $string); $string = preg_replace("/\\[niv=([0-9])\]/si", '<a href="show_cat.php?cat_id=\\1">'.GetCatName('\\1').'</a>', $string); return $string; } $tekst = "Hallo [niv=22] [niv=22]Test[/niv] Dit is een test"; echo maakop($tekst); ?> |
Wanneer ik dit laat draaien spuugt hij dit uit:
code:
1
2
3
4
5
| Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/share/projecten/webshop/include/functions.php on line 7 Hallo [niv=22] [niv=22]Test[/niv] Dit is een test |
Die warning komt omdat ik 22 niet krijg door gestuurd naar de functie GetCatName. Dat is dus probleem één.
2e probleem is dat hij 22 niet herkent maar 2 wel. Het ligt aan het stukje code waar [0-9] staat maar hoe kan ik het zo krijgen dat hij ook grotere getallen aankan?
Wie weet hier een antwoord op weten? Ik zou hier enorm mee geholpen zijn. Ik heb trouwens al gezocht...