Toon posts:

Opensource/patent-free live streaming media

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik denk dat we allemaal wel het bedrijf Real, hun live streaming bestandsformaat RealMedia/.rm en hun RealPlayer kennen. Deze zijn gepost naar verschillende OSen. Fijn voor ze.

Neemt niet weg dat dit alles geen vrije meuk is. Het serverprogramma kost geloof ik zelfs geld. Dat wil ik allemaal niet. Ik wil een opensource, patent-vrij live streaming media bestandsformaat, player en streamer. Kent er iemand zo 1?

Nou kun je met het opensource programma IceCast wel mp3/ogg media streamen. Zo'n programma zoek ik ook qua streamer maar dan voor beeldfragmenten. Wat betreft player dat is stukken makkelijker maar wat betreft bestandsformaat: die moet ik dan eerst hebben. Ik kwam uit op OpenDiVX maar deze kan volgens sommigen niet live streamen.

Kan iemand mij helpen of bestaat dit niet?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 20:58

jep

ffmpeg, die heeft ffserver, daarmee kun je alle denkbare formaten video streamen. Www.ffmpeg.org :). Ik gebruik 't ook!

Verwijderd

Tnx jep,

Ik was van plan binnenkort ook eens met streaming video te experimenteren.
Zag btw dat deze standaart bij de port collection van FreeBSD zit (whereis ffmpeg
ffmpeg: /usr/ports/graphics/ffmpeg) ;)

Verwijderd

Topicstarter
jep schreef op 24 December 2002 @ 14:40:
ffmpeg, die heeft ffserver, daarmee kun je alle denkbare formaten video streamen. Www.ffmpeg.org :). Ik gebruik 't ook!
Dat ziet er goed uit! hij kan idd ook live streaming uit. Jammer dat ze zo negatief tov. porten staan...

Verwijderd

FFmpeg is gewoon een cotinue-in-development pakket, erg jammer... Een 1.0 versie zou ze goed doen...

Overigens is MPEG zeker geen 'free' software, kijk de MPEG LA licentie eens goed door ( :r ).

• jep

jep

Ik gebruik ze toch maar bubu! En dan maar gelijk op grote schaal ;). Gaat goed so far! (20 x dell 1650 met 240gig)

Afbeeldingslocatie: http://stuff.servicez.org/pics/serverpark.jpg

_/-\o_

Verwijderd

Echt enorm cool, mag ik een keer langskomen? Wil wel eens zien welke gekken die drivers gebruiken. :D.

Als je lief bent neem ik een beta versie van de 0.9 serie mee (huidige stable is 0.8). :Y).

• jep

jep

Ja, lijkt me wel leuk eigenlijk. Kom maar! ;)

offtopic:
Dankzij jou draaide 't nu tenslotte ook niet :+

[ Voor 45% gewijzigd door jep op 24-12-2002 23:18 ]

Verwijderd

Dankzij mij draaide 't niet? Wat heb ik nu weer misdaan? :o. :P. ;(.

• jep

jep

Dankzij = zonder :o :o

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 11:47

chem

Reist de wereld rond

waarom geen QTSS ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Chem: omdat dat niet onder Linux werkt?

En streaming capture server parken onder windows is werkelijk te belachelijk voor woorden, Axon biedt dat o.a. aan (embedded windows), ik heb daar ab-so-luut geen vertrouwen in. MacOS X is leuk, maar heeft geen afdoende driver support voor de meeste gangbare capture kaarten.

• jep

jep

Windows was bij een project als de onze ook absoluut geen optie geweest..Ben happy met 't resultaat. ffserver gebruik ik niet bij mijn projecten, maar ik speel er wel mee en dat werkt erg leuk. Prima dus voor de topicstarter :)
Pagina: 1