Toon posts:

[XP] 512 MB ok, 1GB foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn nieuwe MSI KT4V, met MSI 4200 Videokaart installeert XP (met SP1) goed met één 512 MB Kingston DDR333 geheugenblokje. Als ik er nog een bijprik, krijg ik een foutmelding dat het systeem uit voorzorg wordt gestopt. Er staat niet bij waarom (cryptische code onderin). Ik heb het automatish herstarten na een fout al uitgezet.
Ik weet dat XP 1 GB makkelijk kan aansturen.

Het is een kale installatie, alleen MSI drivers en de driver voor de Promise Raid kaart zitten er in.

Ik heb de blokjes al omgewisseld maar dat maakt niet uit. Is dus geen defect geheugen. Ik kon het ook niet vinden met de omega search. Iemand bekend hiermee?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zou eventueel je geheugen even kunnen testen met www.memtest86.com

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

k denk dat dan je andere reepje geheugen mol is ofzow... test het idd ff met bovenstaande link

Verwijderd

Topicstarter
Maar: als ik elk van de beide reepjes pak in slot 1, doen ze het allebei even goed. Dat had ik al uitgeprobeerd. Maar ik ga dat progje wel even halen.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 21:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

bios flash?

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:02
Lijkt me meer een hardware probleem.. 't kan zijn dat je voeding net niet sterk genoeg is, of dat je bord gewoon die 1 gig op een of andere manier niet fijn vind..

Maargoed, probeer memtest gewoon even, met beide reepjes geinstalleerd.. Dan heb je in ieder geval uitsluiting van defect geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is 300 W zalman, memtest draait nu op één reepje, is bij 45%. Heeft idd wat fouten gevonden al weet ik niet hoe ik dat moet interpreteren, maar wel in het blokje dat het gewoon doet. Bios flash nog niet uitgeprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Da's leuk, allebei de reepjes zijn goed, maar als ik ze met zijn tweeen test dan heb ik fouten. Kan zijn, het plaatsen gaat heel zwaar, en volgens buigt 't bord ook door als ik 't doe. Kan dus zijn dat er ergens een rotte verbinding in bank 2 zit. Ga 't mb er uithalen, goed vlak leggen, plankjes er in en opnieuw proberen. Let u no!

Verwijderd

yup... Of rotte bank2
of beide modules zijn gewoon incompatible (wat toch nog voorkomt)
of zijn ze beide van hetzelfde merk & chip?

Verwijderd

Topicstarter
Beide tegelijkertijd gekregen, zelfde merk, zelfde type. Kingston 333 DDR. Ben nu aan het testen met allebei. Als bank 2 nou rot is kan ik dan 1 plankje op 3 zetten of werkt dat niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het probleem is blijkbaar gevonden. Met 2 plankjes krijg ik bij memtest86 vanaf test nr. 6 een enorme hoeveelheid fouten vanaf 512 MB. Moet dus het tweede bankje zijn dat rot is. Gelukkig doet-ie het ook met 'maar' 512 MB, dus kan ik voorlopig doorgaan met configureren en na de kerst een nieuwe halen. Zenx everyone voor de tips.

Verwijderd

Twynn schreef op 24 December 2002 @ 14:48:
Lijkt me meer een hardware probleem.. 't kan zijn dat je voeding net niet sterk genoeg is, of dat je bord gewoon die 1 gig op een of andere manier niet fijn vind..

Maargoed, probeer memtest gewoon even, met beide reepjes geinstalleerd.. Dan heb je in ieder geval uitsluiting van defect geheugen.
ook mijn eerste gedachte, kijk anders ff op de website van de mobo manufactor, of kijk in het boekje hoeveel ie aankan.

Ow lees net dat bank 2 waarschijnlijk rot is...
Bank 3 zou ik dan maar es proberen, hoewel het niet zeker is dat die het doet (verschilt per mobo).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 18:58 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-> PMG

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 21:09

DDX

dubbelzeiddig memory ?
kan zijn dat je mainbord maar 3 kanten kan adresseren

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25
idd kijk effe ss of sd en in welke volgorde je ze erin moet zetten dit kan een probleem zijn

ss = sigle sidded
dd = double sided
Pagina: 1