Toon posts:

[Bluetooth] hoe krijg ik internet op mijn laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu zo antenne van msi en een usb transceiving key van msi , alleen als ik alles geinstraleert heb kan die perfect bestanden uit wisselen ( file transfer )
maar als ik een "network acces" wil maken moet ik inbellen met een username en een pasword???
ik heb al een aantal dingen geprobeert voor username en pass , alleen hij krijgt altijd dat ie niet kan connecten dus die pass en username is fout.
maar hoe weet ik nou welke username en pass ik moet hebben, in die boekjes staat ook alleen maar zooi t/m windows 2000 niks over xp en het lijkt ook niet op elkaar anders had ik het al wel werkend.

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:34
Zou het misschien een username en pw zijn van de provider waarmee je op het internet wilt?

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Je moet internet sharing oid aanzetten als ik het me goed herinner....

[offtopic]

Ik was net aan het oriënteren voor zoiets, internet via bluetooth op m'n laptop. Tot welke afstand gaat dat werken? En werkt het bij jou als je de machine's op verschillende verdiepingen gebruikt?

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:34
Bluetooth kan tot 10m gegarandeert en 16 max. d8 ik

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Dat heb ik gelezen ja, maar je ziet wel es van die keys waar bijstaat dat het tot 300m werkt? Is dat dan niet volgens de standaard, of is het gewoon bullsh*t?

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

El Martino schreef op 24 December 2002 @ 14:47:
Dat heb ik gelezen ja, maar je ziet wel es van die keys waar bijstaat dat het tot 300m werkt? Is dat dan niet volgens de standaard, of is het gewoon bullsh*t?
Dat is volkomen volgens de standaards. Er zijn drie levels (eacte namen vergeten en geen tijd om het op te zoeken), die gebruik maken van verschillende vermogens en daarmee dus verschillende bereiken. Uit mijn hoofd zijn de verschillende bereiken tot 10 meter, tot 100 meter en tot 300 meter.

[ Voor 1% gewijzigd door Freee!! op 24-12-2002 14:50 . Reden: Typo ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
200 meter open veld dit en ik zit op zolder in de tuin werkt het nog :)

Verwijderd

Topicstarter
El Martino schreef op 24 December 2002 @ 14:42:
Je moet internet sharing oid aanzetten als ik het me goed herinner....

[offtopic]

Ik was net aan het oriënteren voor zoiets, internet via bluetooth op m'n laptop. Tot welke afstand gaat dat werken? En werkt het bij jou als je de machine's op verschillende verdiepingen gebruikt?
internet sharing?? waar :)? sorry weet hier niks van af, en merk nu net dat mijn pc niet meer gedeeld is bij de andere pc's via normaal netwrk :(,
als je internet delen bedoelt... dan krijg je een fout met een paar rare vierkantjes en i tjes

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 15:00 ]

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 14:50:
200 meter open veld dit en ik zit op zolder in de tuin werkt het nog :)
OK, thanks voor de info :)

Wellicht heb jij hier wat aan: reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

Verwijderd

Topicstarter
:) thuis netwerk snapte ik... alleen nu werkt de boel niet meer :)? k*t bluetooth :P

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31
Die van mij maakt bij installatie een Dail-up EN een LAN connectie aan.
Moet je niet gewoon in IE zetten bij connection zetten 'Only dail when no LAN available'?

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 24 december 2002 @ 15:06:
Die van mij maakt bij installatie een Dail-up EN een LAN connectie aan.
Moet je niet gewoon in IE zetten bij connection zetten 'Only dail when no LAN available'?
ja bij mij maakt ie dat ook aan maar hij wil niet connecten wand dan krijg je die pass en username weer :(

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Blue Tooth heeft geen IP-stack en kan dus (nog) niet gebruikt worden alsof het een "gewone" netwerkkaart is. Dit zou met SP2 voor Windows XP opgelost worden.
D'r staat op internet alwel een (gelekte) update van Microsoft die later in XP SP2 opgenomen zou moeten worden. Deze staat op http://winxp.bink.nu/ Aangezien ik geen BT heb, heb ik het niet kunnen verifieren.

This footer is intentionally left blank

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ajhaverkamp schreef op 24 december 2002 @ 15:22:
Blue Tooth heeft geen IP-stack en kan dus (nog) niet gebruikt worden alsof het een "gewone" netwerkkaart is. Dit zou met SP2 voor Windows XP opgelost worden.
D'r staat op internet alwel een (gelekte) update van Microsoft die later in XP SP2 opgenomen zou moeten worden. Deze staat op http://winxp.bink.nu/ Aangezien ik geen BT heb, heb ik het niet kunnen verifieren.
wat een onzin, ik heb zelf een bluetooth network kit gekocht en hiermee zit ik fijn overal in het huis op 1mbit te internetten/netwerken, bij mij zit er gewoon een extra netwerk adapter geïnstalleerd. kijk eens op www.bluegear.com daar komen mijn usb dongles vandaan, het werkt echt :9~ :>

Verwijderd

Topicstarter
hier werkt het echt niet :) en die update is voor engelse xp versie :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 15:57 ]

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

richardkraal schreef op 24 december 2002 @ 15:34:
[...]

wat een onzin, ik heb zelf een bluetooth network kit gekocht en hiermee zit ik fijn overal in het huis op 1mbit te internetten/netwerken, bij mij zit er gewoon een extra netwerk adapter geïnstalleerd. kijk eens op www.bluegear.com daar komen mijn usb dongles vandaan, het werkt echt :9~ :>
Zo te zien maakt de software van BlueGear gebruik van de update die ik noemde.

Windows XP kan zonder speciale software een bluetooth netwerkadapter niet herkennen als een netwerkkaart en dus heeft die geen IP-stack en dus kan Windows XP niet gaan routeren tussen de Bluetooth adapter en de andere netwerkkaart in de PC.
Blijkbaar doet de Bluegear software dat ook.

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 15:53:
[...]

hier werkt het echt niet :) en die update is voor engelse xp versie :(
Ik heb even zitten stooien met die update. Als je hem uitpakt maakt hij een Update directory aan met daarin een update.inf. Hier staat onderin: "Langtypevalue=0x09"
Bij een (andere) nederlandstalige update staat hier: "Langtypevalue=0x13".

Misschien kun je dit ook in "mijn" update.inf zetten. Mocht dit werken, dan krijg je wel een Engelstalig onderdeel in de Nederlandse XP. Heb dit nog nooit geprobeerd.
Geen idee of bovenstaand idee werkt, ik zou in iedergeval een backup maken voordat je gaat stoeien (of in toch minstens een restorepoint).

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
vrienden, ik gebruik de 'update' als standaard install, ik heb nergens last van, ik gebruik de originele cd niet eens

Verwijderd

Topicstarter
hmm , bij mij zit ie al geinstraleerd helemaal dus zou ook wel bij de install zitten die file.
richardkraal die software die jij gebruikt van wie is dat?

Verwijderd

Topicstarter
mijn progamma voor de bluetooth is van www.widcomm.com zijn er misschien ook andere progamma's?

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 21:15

Budha

Online ergo sum

Is er inmiddels iemand die goede ervaringen heeft met het opzetten van een LAN verbinding via 2 usb dongels?

Ik wil met mijn notebookje lekker op het balkon kunnen zitten en van daaruit internetten en RDP gebruiken.
Pagina: 1