Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Stealth] Schakelaar voor openen cdrw verplaatsen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yow ik ben van plan om mijn drives te stealthen.
Ik zou er dan een schakelaar aan sluiten om die open en dicht te doen want ik zou het klote vinden om die steeds onder windows te openen. ;(
Ik heb die dan natuurlijk ne keer opengedraaid maar die ejectknop zit met vier pinnetjes vastgesoldeerd. Aan dewelke moet ik dan die knop solderen zonder de kans te lopen dat mijn 32X writertje voor eeuwig blijt zwijgen? :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Eh, als je nou helemaal geen specs geeft, hoe kunnen wij dan weten om welk writertje het gaat :?

Algemene oplossing: Meet het gewoon even.. Koop of leen een simpele multimeter.. Daarmee kun je prima doormeten welke pinnetjes er contact maken bij het indrukken van het schakelaartje..

En bedenk volgende keer ook meteen een betere titel.

Verwijderd

Door Scarp - Friday 31 May 2002 07:54

Stealthen van cdrom simpel:
Dubbelzijdig tape erop. Vrij dikke laag, frontje van case erop plakken. Op de plaats van ut open/dicht knopje iets aan de binnenkant van ut casefrontje iets plakken zodat als je daar ergens drukt je het open/dicht knopje raakt. Ik heb dat op een plextor cdrom en op een lg dvd speler gedaan en het werkt geweldig. Wel zorgen dat ze goed open dicht gaan door goed te positioneren
stukje zoekwerk!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 09:08
Kheb het zelf ook tijdje terug gedaan, en ook gelijk het led-signaal buiten de spelers gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~y.dvries/pictures/pivmod/DSCF1559.jpg

Op de pic zie je een gezamelijke - (GND) en de signaaldraad van de LED + het contact om de la te openen.
offtopic:
Meer pics hiervan op m'n site, bij de nwste mod..

[ Voor 12% gewijzigd door Solosmots op 24-12-2002 14:47 ]

Verwijderd

Een simpele methode is, als er stroom op de speler staat, even met een ijzerdraadje twee van die puntjes te verbinden , gaat het laatje open dan weet je welke je moet hebben. Daarna gewoon een puls schakelaar er tussen en klaar.

zie ook [rml][ CM] Ideetje voor CD-rom drive[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 17:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ohw tja TNX
Het was idd stom om de search niet te gebruiken |:(

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
JE kan ook het frontje wat je ervoor zet gewoon op de plek van de knop iets opdikken. Dat je gewoon op het plastic drukt, en dattie dan open gaat. Iets meer werk. maar vindt ikzelf wel zo mooi. Maar das natuurlijk alleen mijn mening

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 19:53:
Ohw tja TNX
Het was idd stom om de search niet te gebruiken |:(
Zo stom is dat niet, want met deze search kom je niet ver, meestal helemaal nergens...

En zomaar contakten met draadjes overbruggen kan heel link zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 20:28 ]

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 20:27:
[...]

Zo stom is dat niet, want met deze search kom je niet ver, meestal helemaal nergens...

dan moet je de omega search gebruiken |:(

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 20:27:
[...]

vertel...., ik ben namelijk ook bezig met me knop te verplaatsen

Gabriël AM5

Verwijderd

DoD Cerberus schreef op 26 December 2002 @ 21:49:
[...]

dan moet je de omega search gebruiken |:(
Waarom? Ik zoek niks...

• fleppuhstein
sapphire schreef op 26 december 2002 @ 22:28:
[...]

vertel...., ik ben namelijk ook bezig met me knop te verplaatsen
Als je hem over brugt dan is de schakelaar continu ingedrukt. :?

Verwijderd

Er is vast wel een programmaatje zodat je via een COM-poort je cd-laatjes kan openen en sluitjes.
Dan hoef je niets te slopen, gewoon mooi frontje maken met knopjes en aansluiten via COM-poort.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

fleppuhstein schreef op 27 december 2002 @ 18:48:
[...]

Als je hem over brugt dan is de schakelaar continu ingedrukt. :?
onder de knop van me cd-drive steken 2 pinnetjes onder de printplaat uit, als ik daar 2 draadjes aan soldeer zijn ze toch niet continu in gebruik ?? :?

Gabriël AM5

• fleppuhstein
sapphire schreef op 27 december 2002 @ 19:00:
[...]

onder de knop van me cd-drive steken 2 pinnetjes onder de printplaat uit, als ik daar 2 draadjes aan soldeer zijn ze toch niet continu in gebruik ?? :?
Nee dan niet, maar als je ze overbrugt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik heb het nu helemaal gevonden hoor.
Het was idd gewoon ff een contactje maken tss de eerste twee soldeerpuntjes en toen schoof 'ie zo mooi open B)
En dat met die tape of rubber of wat dan ook waardoor ik het knopje kan indrukken vond ik maar link want dat zal waarschijnlijk wel rap afslijten.
Ik bedoel maar, iedere keer dat je dan je CD-rom opent beweegt dat dan toch ook.
Maar toch bedankt!
Binnenkort wel pics van mijn HX08'je als ik tenminste tijd heb.
En als mijn vader tijd heeft, want ik ga hem spuiten met een installatie waarmee hij zijn autobussen spuit :Y)
Pagina: 1