IPv6 in Windows 98 SE

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:16
Ik ben aan het proberen IPv6 te draaien over mijn thuisnetwerkje voor de gein, alleen heb ik één probleem: Hoe krijg ik IPv6 draaiende onder windows 98?
Ik draai zelf .NET (zit IPv6 in) maar me zusje's bak heeft Windows 98 SE.
Nou heb ik een tijdje geleden Trumpet gevonden, wat je Winsock update zodat ie IPv6 aankan, maar die is expired.
Weet iemand een andere manier om IPv6 in Windows 98 aan de praat te krijgen??

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09-2025

Ramoonus

Banaan

XP heeft wel IPv6 , 98SE niet !!!

888 voor ondertiteling

• Ruuddie
Ramoonus schreef op 24 december 2002 @ 14:22:
XP heeft wel IPv6 , 98SE niet !!!
Nee goh.
Lezen kerel :P
Daarom vraag ik ook, hoe het wél kan........
Zo ver was me kont ook nog wel dat het in XP wél kan, maar toevallig draait me zusje Windows 98...

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:38
IPv6 wordt op dit moment ondersteund door FreeBSD, Linux, Mac OS 10.2 en Windows XP.
http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/IPv6.html

• Ruuddie
Ja, en door .NET en door windows 2000 met een patch van MS.
Zo ver was ik ook nog wel.
Maar het is ook mogelijk in Windows 98 dmv 3th party software, zoals Trumpet.
Maarja, mijn trial van Trumpet is verlopen, thus ik zoek nu een ander goed (freeware?) alternatief...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zeg, ga jij eerst effe die 3270 hits van Google doorlezen en kom daarna pas hier weer chagerijnig doen :(

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Ruuddie
Brahiewahiewa schreef op 24 december 2002 @ 16:52:
Zeg, ga jij eerst effe die 3270 hits van Google doorlezen en kom daarna pas hier weer chagerijnig doen :(
Ja sorry, is niet chaggie bedoelt of zo, maar ik heb zelf ook wel wat research gedaan voordat ik hier kwam vragen. Hoeft toch nog niet iedereen te zeggen dat het niet kan als het wel kan...
Bdw, ik heb cygwin gevonden, maar werken doet het niet echt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ruuddie op 24-12-2002 18:47 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom wil je thuis Ipv6?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:27
Ik ben aan het proberen IPv6 te draaien over mijn thuisnetwerkje voor de gein
Lijkt me erg duidelijk dus, misschien probeer ik het binnenkort ook wel, alleen m'n router...

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

j_iscool schreef op 24 december 2002 @ 22:15:
[...]

[...]

Lijkt me erg duidelijk dus, misschien probeer ik het binnenkort ook wel, alleen m'n router...
ipv6 is de toekomst dude
ik heb ook xs4all en ga er ook mee aan de slag binnekort .....

Iperf

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
fish schreef op 25 december 2002 @ 00:47:
[...]

ipv6 is de toekomst dude
ik heb ook xs4all en ga er ook mee aan de slag binnekort .....
welke toekomst? over ongeveer 20 jaar zullen we pas aan ipv6 toe zijn, (er is ook nog geen noodzaak om nu ipv6 te gaan draaien trouwens, veel devices (pc's etc) gaan nu via NAT het internet op, werkt ook goed en het scheelt weer wat ip adressen)

dus om er nu alvast mee aan het werk te gaan, nee dank u (er voor de gein mee spelen mag natuurlijk altijd :P )

A wise man's life is based around fuck you

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

aKra

Intentionally left blank.

Juist omdat je via NAT niet extern naar de computers kan connecten heb ik hier een oplossing voor gebouwd, ik maak een tunnel naar me werk, die tunnel ik door naar een IPv6 aanbieden, en die bouw ik weer vast aan een IP adres... Dus als ik gewoon het IP intik van bijvoorbeeld 1.3.3.7 en dan met VNC Vieuwer krijg ik gewoon m'n desbetreffende PC die gelinkt staat aan dat IP :) (Gaat wel 'n lange weg... :S (LAG...))

Maar, Win98/SE heeft geen support, dus dan moet je even een freeware programma zoeken op Google...

Of je gaat raadplegen bij Altavista...

Intentionally left blank.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

zwelgje schreef op 25 december 2002 @ 10:53:
[...]

welke toekomst? over ongeveer 20 3 jaar zullen we pas aan ipv6 toe zijn
rond 2005 zullen veel grote providers (lees: versatel/Ebone/AT&T) klaar zijn voor IPv6. tot 2008 heeft de consument (lees: Chello, KPN, @home) de tijd om hun spulletjes klaar te maken

binnen 5 jaar zul je nog moeten omnummeren.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Zwelgje
Dirk-Jan schreef op 25 December 2002 @ 11:49:
[...]

rond 2005 zullen veel grote providers (lees: versatel/Ebone/AT&T) klaar zijn voor IPv6. tot 2008 heeft de consument (lees: Chello, KPN, @home) de tijd om hun spulletjes klaar te maken

binnen 5 jaar zul je nog moeten omnummeren.
ze zullen klaar zijn voor ipv6, das dus heeeeeeel wat anders, das niks anders als dat hun routers geschikt zijn voor ipv6...

maw: we zullen nog heel wat jaren blijven zitten met ipv4, omdat er ook nog heel veel routers op het internet zitten welke geen ipv6 aan kunnen, (en om die allemaal te gaan vervangen,... )

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
zwelgje schreef op 25 december 2002 @ 11:53:
[...]

ze zullen klaar zijn voor ipv6,
Ja, en da's hetzelfde als eraan toe zijn. :+

Als je nou zegt wanneer IPv6 een *noodzaak* is.. ja, dat duurt nog wel vrij lang waarschijnlijk.
maw: we zullen nog heel wat jaren blijven zitten met ipv4, omdat er ook nog heel veel routers op het internet zitten welke geen ipv6 aan kunnen, (en om die allemaal te gaan vervangen,... )
Je hoeft ook helemaal niet alle routers te vervangen. Waarom zou IPv6 traffic langs dezelfde routers moeten gaan als IPv4 traffic? Het is misschien handig, maar zeker geen noodzaak.

Overigens biedt een provider als xs4all al native IPv6 aan, dus zo lang hoef je niet meer te wachten. Zelfs chello is al lang met IPv6 bezig.. (zie bijv. http://www.ipv6.chello.com)

[ Voor 50% gewijzigd door Onno op 25-12-2002 14:06 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Dus gaat KPN weer omnummeren ?? :(

• Zwelgje
raymonvdm schreef op 25 december 2002 @ 15:09:
Dus gaat KPN weer omnummeren ?? :(
geen telefoonnummers, maar IP nummers, :+

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

zwelgje schreef op 25 December 2002 @ 11:53:
[...]

ze zullen klaar zijn voor ipv6, das dus heeeeeeel wat anders,
als ze eerst 1000'en manuren en miljoenen dollars investeren om het hele zaakje gereed te krijgen, gaan ze daarna echt niet op hun konst zitten wachten totdat ze die knop om gaan zetten.

wie op dit moment het eerste IPv6 op grote schaal kan aanbieden, is de het voordeel.
waarom denk je dat al die bedrijven zohard bezig zijn? IPv6 IS een hot item de komende 10 jaar.
vervangen? van de routers die nu het internet verzorgen is al 70% geschikt voor IPv6. dat is enkel de nieuwe software testen, en daarna massaal die routers updaten (switches ook, niet te vergeten firewalls, loadbalancers enz)

het hele punt is dat IPv6 zo ingrijpende veranderingen behelst, dat er veel logische aanpassingen gedaan moeten worden. zo zullen alle routes op compleet nieuwe wijze berekent moeten worden (en de verbindingen zijn op dit moment geoptimaliseerd voor IPv4) dus daar word op dit moment heel hard over nagedacht.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1