Dit is een heel vreemd probleem dat zich sinds kort pas voordoet. Mijn 3e systeempje, bestaande uit:
-Abit KT7
-Athlon 900
-Geforce 2 V7700 pure (asus)
-512 Mb ram (2x 128 mb, 1x 256 mb)
Werkt sinds kort niet meer, het probleem lijkt hierop:
http://www.abit.com.tw/ab...C+two+short%29.+%28KT7%29
Met het enige verschil dat het verhogen van het i/o voltage niet helpt. Wat wel helpt is:
-Het verwijderen van een van de ram strips (maakt niet uit welke)
of
-Het verwisselen van mijn Geforce 2 voor een S3 Virge 4 mb kaartje.
Ik heb inmiddels het hele systeem gestript op m'n bureau neergezet en ben nu een voor een alle mogelijkheden aan het proberen (fysieke plaats van het ram op het moederbord, een strip per slot, bios bekijken, je kent het wel). Zijn er nog dingen waar het aan kan liggen die ik vergeten kan zijn?
Zelf heb ik al bedacht dat de voeding wel eens de oorzaak zou kunnen zijn, maar dat verklaart niet waarom het ineens niet meer werkt, terwijl het systeem een maand lang wel gewerkt heeft.
Update:
Het systeem heeft even gewerkt met 512 mb intern / V7700, en ik kon ook resetten, maar na het uitschakelen en weer opnieuw opstarten van het systeem weer de 3 piepjes.
-Abit KT7
-Athlon 900
-Geforce 2 V7700 pure (asus)
-512 Mb ram (2x 128 mb, 1x 256 mb)
Werkt sinds kort niet meer, het probleem lijkt hierop:
http://www.abit.com.tw/ab...C+two+short%29.+%28KT7%29
Met het enige verschil dat het verhogen van het i/o voltage niet helpt. Wat wel helpt is:
-Het verwijderen van een van de ram strips (maakt niet uit welke)
of
-Het verwisselen van mijn Geforce 2 voor een S3 Virge 4 mb kaartje.
Ik heb inmiddels het hele systeem gestript op m'n bureau neergezet en ben nu een voor een alle mogelijkheden aan het proberen (fysieke plaats van het ram op het moederbord, een strip per slot, bios bekijken, je kent het wel). Zijn er nog dingen waar het aan kan liggen die ik vergeten kan zijn?
Zelf heb ik al bedacht dat de voeding wel eens de oorzaak zou kunnen zijn, maar dat verklaart niet waarom het ineens niet meer werkt, terwijl het systeem een maand lang wel gewerkt heeft.
Update:
Het systeem heeft even gewerkt met 512 mb intern / V7700, en ik kon ook resetten, maar na het uitschakelen en weer opnieuw opstarten van het systeem weer de 3 piepjes.
[ Voor 8% gewijzigd door Gir op 24-12-2002 14:19 . Reden: update ]