tables absoluut postioneren

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:48
Ik ben bezig met een nieuwe website, en ik heb wat probleempjes (hoewel, niet echt probleempjes, het lijkt me alleen netter) als ik alle tables absoluut op de pagina positioneer. Ik zie dit op andere sites ook regelmatig gebruikt worden, maar hoe zit het met de compatibiliteit? CSS1 ondersteunt geen absolute positionering, dus oudere browsers ook niet, maar hoe ziet het er uit op een "oude" browser? Is het bezwaarlijk?

Verwijderd

Het ligt er aan voor welke site je dit wilt doen. Als het even kan zou ik het niet gebruiken, natuurlijk. Aangezien iedereen tegenwoordig wel met een nieuwe browser online zit kun je er wel vanuit gaan dat diegene die het niet goed ziet, dat wel gewend is.

Dat is natuurlijk geen reden om het gewoon te gebruiken.

Voor kleine sites kun je het best doen, liefst niet.

Maar in bijna alle gevallen kun je het ook anders doen.

Verwijderd

Absoluut positioneren wordt ondersteund door onder andere:
• MSIE >= 4
• Opera *
• Mozilla *
• Netscape >4.7
Lijkt me dus geen reden om het niet te doen :)
Waarom gebruik je geen divjes trouwens?

Mijn redenering: Mensen met een prehistorische browser hebben het recht niet om mijn eyecandy te bekijken :+ Ik ga er nog eens een browsercheck op zette (het Netscape 4.7 virus is gevonden op uw computer, verwijder dit zo snel mogelijk) >:)

j/k :P

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 15:00 . Reden: alcoholpercentage: ]

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:48
hoe bedoel je, waarom gebruik je geen divjes? Ik zit een <div> tag om de table heen, en geef daarmee de coordinaten door. Het kan ook allemaal zonder css, maar het is gewoon een stukje makkelijker :D

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dr_Frickin_Evil schreef op 24 December 2002 @ 15:12:
hoe bedoel je, waarom gebruik je geen divjes? Ik zit een <div> tag om de table heen, en geef daarmee de coordinaten door. Het kan ook allemaal zonder css, maar het is gewoon een stukje makkelijker :D
Dat zeg je niet in je openingspost, dus vandaar de reactie van FoOL... Daar zag je letterlijk:
...alle tables absoluut op de pagina positioneer....

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.