Via google en GoT search kon ik het antwoord op mijn vraag niet vinden, dus open ik hier toch maar een topic.
Ik zit met het probleem om een tekstblok verticaal te centreren. Als het tekstvak altijd de zelfde hoogte had, had het geen probleem geweest, alleen dat is hier niet het geval.
Situatie:
De site bestaat uit frames, een linker en een rechter, en in het rechterframe staat de content. Deze content moet dus verticaal gecentreerd worden.
Met vertical-align: middle; en/of top: 50%; bottom: 50%; wil dit niet lukken. Ook als ik een div om de content heen zet en deze heigth: 100%; meegeef en dan voor de content aangeef deze verticaal te centreren wil dit niet lukken.
Wat is de beste manier om dit op te lossen zonder te moeten scripten?
stylesheet:
html pagina:
Ik zit met het probleem om een tekstblok verticaal te centreren. Als het tekstvak altijd de zelfde hoogte had, had het geen probleem geweest, alleen dat is hier niet het geval.
Situatie:
De site bestaat uit frames, een linker en een rechter, en in het rechterframe staat de content. Deze content moet dus verticaal gecentreerd worden.
Met vertical-align: middle; en/of top: 50%; bottom: 50%; wil dit niet lukken. Ook als ik een div om de content heen zet en deze heigth: 100%; meegeef en dan voor de content aangeef deze verticaal te centreren wil dit niet lukken.
Wat is de beste manier om dit op te lossen zonder te moeten scripten?
stylesheet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| body {
font-family: Helvetica, Arial, Sans-Serif;
background-color: #151C5A;
}
.bodymenu {
background: #FE660D;
font-family: Helvetica, Arial, Sans-Seriff;
}
.bodycontent {
background: #181c5b;
font-family: Helvetica, Arial, Sans-Seriff;
height: 100%;
}
.logo {
position: absolute;
left: 0%;
bottom: 0%;
margin: 0%;
z-index: 0;
}
.content {
position: absolute;
top: 5%;
left: 5%;
maxwidth: 90%;
width: 90%;
z-index: 1;
background: #151C5A;
color: #FFFFFF;
font-size: 16;
} |
html pagina:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <html>
<head>
<title>Log-in</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="blaat.css"/>
</head>
<body>
<div class="content">
Login for the demo as well as the real thing.
</div>
<div class="logo">
[img]"img/logo.jpg"[/img]
</div>
</body>
</html> |
| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |