Toon posts:

[C++]line in aan&uit zetten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
ik ken een klein beetje C++. Nu zou ik mijn line in van mijn soundkaart aan/uit moeten kunnen zetten. Weten jullie welke functies ik daarvoor moet gebruiken?

alvast bedankt!

aanpassing dus:

- mijn OS is windows ME
- probleem is dat ik niet weet hoe echt te beginnen hieraan (moet het in een C++ console app kunnen gebruiken)

ik heb gezocht naar soundkaart functies enzo, maar niet echt iets bruikbaars gevonden....

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 13:41 ]

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Je vergeet te vermelden welk OS je gebruikt, wat je al hebt geprobeerd en hoe dat mislukte.

Probeer /dev/dsp eens te openen voor lezen. Data die je daar vandaan krijgt kan je ook weer ten gehore brengen door het resultaat weer naar /dev/dsp te schrijven. Dit is onder Linux geloof ik de gebruikelijke methode. Met ioctl-opdrachten kan je de eigenschappen van de geluidsstroom aanpassen.

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Dit is nog niet zo makkelijk vrees ik. Dit is afhankelijk van je besturingsysteem (op Win98 is het veel makkelijker iets met hardware te doen dan op WinNT/2k/XP). Verder is het heel erg afhankelijk van je soundcard. Daar moet maar net een functie in de drivers van je geluidskaart beschikbaar zijn waarmee je de line in kan besturen.

Ik zou eerst eens ff gaan zoeken op internet, www.codeguru.com, www.codeproject.com, www.ddj.com en dergelijke sites.

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Zou je je post kunnen aanpassen aan de eisen die we stellen in Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002) ? Dan is het voor ons en voor jou makkelijker :)
Succes

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Het is misschien te verwachten dat je met een API-call de 'mute'-functie voor je line-in kunt aanroepen. Wellicht dat het daarmee snel en makkelijk op te lossen is. Anders zal het niet te makkelijk worden inderdaad...

My personal website

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
voor alles Windows: DirectX 8.1....

Verwijderd

hobbit_be schreef op 24 december 2002 @ 13:47:
voor alles Windows: DirectX 8.1....
Voor al uw onzinnige opmerkingen hobbie_be?

Wel zinnig linkje

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Kijk es op http://msdn.microsoft.com voor alle API functies :)
Pagina: 1