Toon posts:

MSI K7T Turbo 2 + XP1800+ = pc lijp ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende ik heb een systeem met het volgende:

MSI KT7 Turbo 2 +nieuwste bios update (tot xp2600+ ondesteund)
XP1800+
448 mb sdram waarvan 2 dimms pc133 en 1 pc100
maxtor 40 gig
aopen ti4200 64 mb
sb live

Met mijn oude athlon 750 erin boot ie gewoon en werkt alles prima.
Toen heb ik een xp1800+ erin gedaan, bij het booten stond er athlon 1150.
Bleek dat ik mijn fsb op 100 had staan ipv 133, ik dus op 132 zetten (133 zit er kenelijk niet op) en restart de pc en ja er staat xp1800+.

Maar nu, windows xp blijft in het eerste bootscherm (dat dos balkje) hangen op het laatste streepje, hetzelfde gebeurt als ik een andere schijf erin doe met win2k, ook blijft die hangen op het laatste streepje.

Toen dacht ik dat zal wel aan dat pc100 dimmetje liggen dus die eruit gehaald en nu boot de hele pc gewoon niet meer.
Als ik de dimm pc100 erin doe boot ie wel op maar wil windows niet doorstarten.

Met mijn athlon 750 wil ie gewoon booten en draait alles prima, terwijl de xp1800+ cpu in een andere pc wel prima werkt.

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem want ik wil gewoon die xp1800+ draaiend hebben ipv mijn huidge 750. :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het plankje heeft toch een jumpertje, dat je moet instellen om op FSB@133 en hoger te kunnen komen :? Het ding zit naast de AGP slot en die dien je volgens mij gewoon eraf te halen, check handleiding enzo :)

Wat betreft PC100 geheugen.. Bedoel je dat hij zelfs niet opstart wanneer die twee PC133 repen wel in zitten? Welja, schuif deze reepjes eens door naar de eerste slotjes.. :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 24-12-2002 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 24 December 2002 @ 13:28:
Het plankje heeft toch een jumpertje, dat je moet instellen om op FSB@133 en hoger te kunnen komen :? Het ding zit naast de AGP slot en die dien je volgens mij gewoon eraf te halen, check handleiding enzo :)

Wat betreft PC100 geheugen.. Bedoel je dat hij zelfs niet opstart wanneer die twee PC133 repen wel in zitten? Welja, schuif deze reepjes eens door naar de eerste slotjes.. :Y)
Jumper stond al ingesteld zodat je via de bios de fsb in kunt stellen.

En het reepje pc100 gehuegen zit in het 3e slot dus schijven maakt niks uit aangezien bank 1 en 2 al vol zitten. :(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zal me wel vergissen (geen zin om de handleiding op te zoeken), maar zo'n K7T heeft bij mijn weten echt wel een jumpertje om te switchen tussen FSB <133 en FSB >133.. En daarmee bedoel ik echt niet of je dan in de BIOS de FSB kan instellen of niet.

En wat geheugenslotjes betreft: nou, prik die PC133 repen dan in slot 2 en 3 :)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 24-12-2002 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 24 December 2002 @ 13:35:
Ik zal me wel vergissen (geen zin om de handleiding op te zoeken), maar zo'n K7T heeft bij mijn weten echt wel een jumpertje om te switchen tussen FSB <133 en FSB >133.. En daarmee bedoel ik echt niet of je dan in de BIOS de FSB kan instellen of niet.

En wat geheugenslotjes betreft: nou, prik die PC133 repen dan in slot 2 en 3 :)
sorry dat bedoelde ik ook met die jumper, die staat nu al netjes op 133.

En over dat geheugen ik kan ze niet opschuiven want volgens de handleiding moet bank 1 altijd bezet zijn :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer het dan eens.. Je blaast daarmee je mobo heus niet op ofzo.. Wat heb je te verliezen? (dat noemen we nou Tweaken) ;)

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 24-12-2002 13:41 ]

Verwijderd

Dat je moederbord niet hoger wilt dan 132Mhz is vrij logisch daar je via de Bios "stap voor stap" kunt overklocken tot max. 132 Mhz fsb. Hiermee neem je overigens ook je PCI en AGP sloten mee in verhouding. Wat je moet doen is het volgende:
1- zet de FSB snelheid in de Bios weer terug naar 100Mhz
2- Zoek de bekende "jumper" op het moederbord voor het instellen van de 100/133Mhz fsb en haal deze eraf. (als het goed is wordt ie dan 133mhz)
3- Verwijder dat 100mhz geheugen reepje want die gaat op 133mhz waarschijnlijk niet (goed) werken. (staat ook in de handleiding vermeld)

Hiermee moet het werken

succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 13:40:
[...]

sorry dat bedoelde ik ook met die jumper, die staat nu al netjes op 133.
Hoe bedoel je op 133??

Je moet die gele jumper van het moederbord afhalen! Ik heb hetzelfde ook een MSI turbo 2 met een 1800+ Xp en in het begin ha dik precies hetzelfde.

Als je je mobo erin heb gezet dan zit de gele jumper tussen voeding en harddisken.!

succes met het vinden maar hij valt op (geel)

EDIT: Zet wel ff je fsb weer terug voordat je de jumper weghaalt anders zal je pc niet van harte opstarten!. (dan heeft ie een veel te hoge fsb)

Hmmz beetje laat vandaag! hmmz en nu kan ik niet zeggen dat het vroeg is Aaargh |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 13:46:
Dat je moederbord niet hoger wilt dan 132Mhz is vrij logisch daar je via de Bios "stap voor stap" kunt overklocken tot max. 132 Mhz fsb. Hiermee neem je overigens ook je PCI en AGP sloten mee in verhouding. Wat je moet doen is het volgende:
1- zet de FSB snelheid in de Bios weer terug naar 100Mhz
2- Zoek de bekende "jumper" op het moederbord voor het instellen van de 100/133Mhz fsb en haal deze eraf. (als het goed is wordt ie dan 133mhz)
3- Verwijder dat 100mhz geheugen reepje want die gaat op 133mhz waarschijnlijk niet (goed) werken. (staat ook in de handleiding vermeld)

Hiermee moet het werken

succes
DOH had de jumper er al afgehaald maar vergeten het step-by step fsb in me bios terug te zetten liep ie lekker op fsb van 159 geen wonder dat ie niet wou booten |:(

Nu werkt ie dus wel naar behoren thnx iedereen voor de hulp.
Pagina: 1