Toon posts:

[USB] Webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een al wat oudere webcam.
In de webcam is de OmniVision 511 chip aanwezig.
Het apparaat werkt goed als deze direct op de USB port is aangesloten:

code:
1
Dec 24 12:38:08 epauli /kernel: ugen0: OmniVision OV511 Camera, rev 1.00/1.00, addr 2

Zodra er een verlengkabel tussen zit (3meter), of een USB repeater cable wordt het niet meer herkend.

code:
1
Dec 24 12:38:32 epauli /kernel: uhub1: device problem, disabling port 1

De kabel van een andere webcam kan zonder problemen tot ongeveer 8 a 9 meter worden verlengd.

Als de USB poort niet genoeg stroom kan leveren zou die andere cam het toch ook niet doen :?

edit:

Weet iemand welke chip er in de Philips PCVC 750k zit ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 12:57 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, weet je zeker of die 3meter kabel wel goed werkt? Anders kan het zijn dat de andere cam wat minder stroom nodig heeft, wat je dan zou kunnen doen is een simpel 4ports-USB hubje kopen met een adapter erbij.

Draai je trouwens met 'alleen' de webcam op je USB poorten? Zo nee, probeer dit eens te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 24 December 2002 @ 13:32:

Hm, weet je zeker of die 3meter kabel wel goed werkt? Anders kan het zijn dat de andere cam wat minder stroom nodig heeft, wat je dan zou kunnen doen is een simpel 4ports-USB hubje kopen met een adapter erbij.
De kabel is goed. Andere apparaten werken er wel mee.
Draai je trouwens met 'alleen' de webcam op je USB poorten? Zo nee, probeer dit eens te doen.
Het is alleen een webcam. Het gaat om een FreeBSD server, waarmee ieder half uur een foto van de omgeving wil maken.

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Is het een verlengkabel of een repeaterkabel ?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Verwijderd

Topicstarter
martinvdm schreef op 24 december 2002 @ 15:07:
Is het een verlengkabel of een repeaterkabel ?
De kabel van 3 meter is een verlengkabel, die van 5 meter een repeaterkabel
Ieder apparaat werkt met beide kabels, zelfs als de repeaterkabel en verlengkabel aan elkaar zitten, behalve die webcam met OV511 chip.
O.a. een andere webcam, met OV511+ chip werkt zonder probleem.

De cam met OV511 chip werkt dus wel zonder tussenkomst van de verleng- of repeaterkabel

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:45

aKra

Intentionally left blank.

Welke cam heb je precies?

(Maybe NOS?)

Intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
aKra schreef op 24 December 2002 @ 15:33:
Welke cam heb je precies?

(Maybe NOS?)
Het is geen vraag voor NOS, in Windows is het net zo, dus echt een hardware probleem.

De cam is van "Merk X" ;)
Een paar jaar geleden voor weinig gekocht op de HCC.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een stuk verder gekomen.
Als er geen verleng- of repeaterkabel wordt gebruikt is de spanning over de Tech T224162B (een 4 MB RAM chip) 5V. Wat de functie van die chip is weet ik niet, maar ik ga wel bekijken waar de spanning voor die chip vandaan komt.

Met verleng of repeater kabel is het 1.1V, terwijl het bij de voeding dan nog wel 5V is.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:50
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 16:11:
Ik ben al een stuk verder gekomen.
Als er geen verleng- of repeaterkabel wordt gebruikt is de spanning over de Tech T224162B (een 4 MB RAM chip) 5V. Wat de functie van die chip is weet ik niet, maar ik ga wel bekijken waar de spanning voor die chip vandaan komt.

Met verleng of repeater kabel is het 1.1V, terwijl het bij de voeding dan nog wel 5V is.
Zou betekenen dat de kabel gewoon slecht is, want een verlies van (5 - 1,1 ) = 3,9 V is wel erg veel vind ik over de kabel, ziter nergens een breuk in of zo :?

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op 24 december 2002 @ 17:02:
[...]

Zou betekenen dat de kabel gewoon slecht is, want een verlies van (5 - 1,1 ) = 3,9 V is wel erg veel vind ik over de kabel, ziter nergens een breuk in of zo :?
Ik heb het met iedere kabel die ik ervoor gebruik. Dezelfde kabels werken wel met andere USB apparaten.
Pagina: 1