Erg bedankt!
Vreemd vind ik echter dat je een half uur nodig had.
Bij mij gebeurde het onmiddelijk (pc'tje van 350MHz)

Eers Make Compound Path, dan wordt het soms helemaal zwart maar dan die Exlude en dan klopt het perfect.
sorry voor al die moeite maar ik heb er iets heel leuks mee geleerd :d
EDIT: Snel een tutor geschreven hoe je helemaal te werk gaat:
-----------------------------------------------
!Hou er rekening mee dat deze Mini-Tutorial is geschreven voor Zwart-Wit tekeningen met duidelijk contrast tussen de tekening en het gewone blad! Dit kan je via Photoshop of je scannersoftware instellen door het contrast aan te passen.
-----------------------------------------------
*Benodigdheden:
-Adobe Streamline (4)
-Adobe Illustrator (10)
-Adobe Photoshop (7)
(tussen haakjes de versies waar ik mee heb gewerkt)
*Stap 1:
Je scant het bestand op een grootte van minimaal 100% bij 300 Dpi (dots per inch).
je slaat het best op als PSD als dat niet kan,
sla je hem op in JPG in een hoge kwaliteit.
Die JPG open je dan in Photoshop en saved hem als PSD.
*Stap 2:
Je opent de PSD in streamline en convert hem (File --> Convert), dit kan gewoon zonder instellingen te veranderen.
Na de conversie slaag je het bestand op als AI-file.
*Stap 3:
In illustrator open je het net aangemaakte AI bestand. Dan selecteer je heel het object(ctrl-a, vervolgens doe je
rechtermuisklik --> Make Compound Path,
dan wordt je object soms helemaal zwart maar door daarna
Effext --> Pathfinder --> Exlude
te doen klopt het perfect.
Je KOPIEERT heel het object,
om ervoor te zorgen dat je pc niet vastloopt slaag je nu best je file op en sluit je Illustrator.
Wanneer hij vraagt of hij de clipboard date moet bijhouden voor andere applicaties kies je JA (belangrijk!).
*Stap 4:
In Photoshop maak je een nieuw bestand aan (File --> New), deze zal automatisch de je juiste grootte zijn van het bestan op je clipboard.
Dan plak je je file (ctrl-v) en kies je de Convert Point Tool (Rechtermuisklik op Pen tool, die staat links onderaan de derde laatste tool).
Je klik je object aan zodat alle punten duidelijk worden, als zichtbaar zijn die je als laatste Edit --> Define Custom Shape, je geeft je shape een naam en je kan hem terugvinden als laatste tussen je Custom Shapes.
Nu kan je het logotje, tekeningetje, of eender wat gemakkelijk invoegen in een werkje op welke grootte die je wil zonder dat het pixelachtig wordt!
[
Voor 79% gewijzigd door
Verwijderd op 24-12-2002 21:21
]