PHP/PDF invoegen van bestaand pdf bestand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer pdfjes te generen met php/mysql. Ik heb een pdfje op me pdf/hostingruimte staan en deze wil ik als 2e pagina invoegen.

Ik kan helaas niks vinden in de search of elders op internet iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand hierop een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Hoi,
Welkom in P&W (FAQ-28/11/2002)
Policy mbt het omhoogschoppen van threads. Wacht minstens 24 uur voor je je topic omhoog schopt. Doe dit dan ook alleen met een zinnige opmerking en dus niet met "Waarom antwoord er nou niemand" nadat je 5 minuten geen antwoord hebt gehad. Sommigen van ons hebben een leven :+

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Is het niet een mogenlijkheid om die pdf als plaatje over de hele 2e pagina heen te zetten?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik het pdfje opsla als jpeg, gif of png en ik wil een nog enigsinds leesbare print maken is het bestandje zo rond de 200kb. Wat uiteraard een directe invloed heeft op mijn dataverbruik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:28
Ik gebruik zelf ezPDF, daarmee kan het niet. PDFLib kan het wel, althans: als je een extended version koopt. Je zal dus denk ik toch de 2e pagina ook in PHP moeten maken. Maar dit hoeft als ik je goed begrijp slechts 1 keer; elke 2e pagina is gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sjroorda schreef op 24 december 2002 @ 14:52:
Ik gebruik zelf ezPDF, daarmee kan het niet. PDFLib kan het wel, althans: als je een extended version koopt. Je zal dus denk ik toch de 2e pagina ook in PHP moeten maken. Maar dit hoeft als ik je goed begrijp slechts 1 keer; elke 2e pagina is gelijk?
Ik gebruik ook ezpdf en kon de functie inderdaad niet vinden. Dat is jammer.
Jij oppert dat de 2e pagina ook in php moet maken. Dit kan ik even niet volgen.

Ik heb een pdf filetje (soort contractje) en die wilde ik met php,mysql & ezpdf automatisch laten invullen. Dus zeg maar de naam, adres etc. automatisch neerzetten op een bepaalde x-as en y-as waarde.

Weet jij toevallig hoe dit dan wel mogelijk is?
Als ik hiervoor 2x een pagina moet laden is het niet zo erg. Was alleen makkelijk wanneer hij tussen de eerste en tweede pagina in kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
Ik maakte uit jouw vraag op dat je PDF'je uit 2 pagina's komt te bestaan: de eerste wordt door PHP gegenereerd, en is dus variabel per PDF, de tweede haal je direct van de server, en deze is dus statisch. Deze laatste pagina kan je natuurlijk net zo goed met ezPDF maken, daar hoef je niet per se een bestaande file voor in te kunnen lezen (is wel makkelijker, maar het kan nu eenmaal niet).

Wat betreft positionering: kijk eens ezSetY / ezSetDy / ezText (en dan de options-array van die laatste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Positioneren lukt wel.

Helaas dat wordt dus 2x dynamisch generen met php (kost veel tijd idd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
we bedoelen gedeeltelijk hetzelfde: bedoel zelf eigenlijk dat het wat tijd kost om te programmeren, jij bedoelt process-time... ik denk zelf dat dat laatste wel mee zal vallen, omdat PHP anders eerst een PDF'je in moet lezen, en dat vervolgens in het nieuwe bestand moet zetten; kost dus ook processing time!
Pagina: 1