Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
(bij win XP ff zoeken in config scherm, win 9x rechts-onder)
Dan moet je naar opties>eigenschappen>bolletje van opnemen selecteren>terug naar volumeregeling>en een vinkje zetten bij Line-ingang of iets dergelijks
Burp
Scanrec [directe download link]
Zeer klein programmatje dat trek je pc makkelijk
suc6
Verwijderd
maar dan heb je alsnog een proggie nodig die het singaal omzet naar wav of mp3.....da-dude schreef op 24 december 2002 @ 12:23:
In Windows kan je in "Volume regeling"
(bij win XP ff zoeken in config scherm, win 9x rechts-onder)
Dan moet je naar opties>eigenschappen>bolletje van opnemen selecteren>terug naar volumeregeling>en een vinkje zetten bij Line-ingang of iets dergelijks
Daarna kan je Geluidsrecorder openen klikken op het rooie bolletje apparaat aanzetten en op stop klikken als ie klaar is. (PAS OP!!!: als je langer dan 60secs wil opnemen dan moet je kijken in de instellingen van geluidsrecorder en een paar wijzigingen aanbrengen).
dan moet je Opslaan Als doen en dan kan je MP3 kiezen als je een codec hebt (lame is goed) anders kies je PCM en een geschikte bitrate.
Klaar = shure-fan!!!!
EDIT
tenminste zo deed ik het in Win ME (heb inmiddels XP)
EDIT(2)
Wat wil je eigenlijk opnemen¿
[ Voor 12% gewijzigd door supreme tweaker op 24-12-2002 12:36 ]
Burp
avawat?? Ik neem dan geluiden op die vanaf mijn stereo naar mijn computer toe komen (line out bv naar line in) geen scanner en je link werkt nietfastbal schreef op 24 December 2002 @ 12:29:
Uit je avatar maak ik op dat je je scanner wilt opnemen, hier zijn hele handige programma's voor die niet de "stille gedeeltes" opnemen... want anders krijg je veels te grote bestanden
Scanrec [directe download link]
Zeer klein programmatje dat trek je pc makkelijk
suc6
Verwijderd
Straks komt Clouseau in sportplaleis op tv, ga proberen ook die via Total Recorder te saven, moet normaal gn probleem zijn!
geluidsrecorder vindt ik veel te brak, zoals je zelf ook al zegt kun je niet langer opnemen dan 60 seconden en heeft te weinig optiesda-dude schreef op 24 December 2002 @ 12:34:
FFies een vervolg op m'n vorige reply.
Daarna kan je Geluidsrecorder openen klikken op het rooie bolletje apparaat aanzetten en op stop klikken als ie klaar is. (PAS OP!!!: als je langer dan 60secs wil opnemen dan moet je kijken in de instellingen van geluidsrecorder en een paar wijzigingen aanbrengen).
dan moet je Opslaan Als doen en dan kan je MP3 kiezen als je een codec hebt (lame is goed) anders kies je PCM en een geschikte bitrate.
Klaar = shure-fan!!!!
EDIT
tenminste zo deed ik het in Win ME (heb inmiddels XP)
EDIT(2)
Wat wil je eigenlijk opnemen¿
ik wil bijvoorbeeld opnemen vanaf tuner naar line-in
Total recorder is te downloaden als demo en daarmee kan je alleen van je eigen PC opnemen (wat je hoort) en het limiet op de demo is max 60secs opnemen.Wekkel schreef op 24 December 2002 @ 12:38:
Messer of total recoder.
(eigen ervaring)
Burp
dat kan gewoon en dat 60 secs kan je gewoon aanpassen.shure-fan schreef op 24 december 2002 @ 12:39:
[...]
geluidsrecorder vindt ik veel te brak, zoals je zelf ook al zegt kun je niet langer opnemen dan 60 seconden en heeft te weinig opties
ik wil bijvoorbeeld opnemen vanaf tuner naar line-in
ik heb er geen problemen mee
Burp
Daar weet je vast wel een oplossing voorda-dude schreef op 24 december 2002 @ 12:40:
[...]
Total recorder is te downloaden als demo en daarmee kan je alleen van je eigen PC opnemen (wat je hoort) en het limiet op de demo is max 60secs opnemen.
(eigen ervaring)
Anders kan je Messer eens proberen.
[ Voor 13% gewijzigd door Jaymz op 11-03-2003 13:01 ]
Burp
Als je daarbij de videocompressie van de divx-codec op 0 zet dan krijg je een gecapturede avi-file die voor het grootste gedeelte uit audiogegevens bestaat.
Uit dat avi'tje weer even de audiogegevens halen met hetzelfde VirtualDub door middel van 'save as wav' en bij audio-instellingen 'direct stream copy' aan te zetten, en klaar ben je.
Het is een beetje een paardenmiddel, maar waarschijnlijk ga ik dit ook gebruiken om de Outlaw 141 van de radio op te nemen... eindelijk geen gekloot met te weinig md'tjes en omwisselen
Het moet natuurlijk ook anders kunnen, dat zou je toch vrij eenvoudig moeten kunnen Googlen...
"I have no enemies! I have shot them all!" - Spaans generaal Ramon Narvaéz in 1858 op zijn sterfbed op de vraag of hij het zijn vijanden kon vergeven.
Als ik die een nacht laat opnemen van mijn tuner
dan krijg ik een mp3 die precies op een cdrom past.
Hij maakt er in real time een mp3 van,
je hebt dus niet gigabytes vrije ruimte nodig.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB