Omdat ik mijn ADSL Modem heb geupgrade naar een SpeedTouch Pro versie was het nodig om mijn BNC netwerk aan te sluiten op een hub. Dit heb ik gedaan met een transciever (zet BNC naar UTP om) en werkte goed. Tenminste, ik kon de computer die via UTP was aangesloten op de hub gewoon bereiken.
Het ADSL-modem is aangesloten op de uplink met een standaard utp kabel (helemaal zeker weten doe ik het niet). De UTP-computer kan op deze manier gewoon normaal gebruik maken van het internet.
Nu is er iets raars aan de hand, als er tussen de transciever en hub een standaard utp kabel zit kunnen de bnc computers
wel verbinding maken met de utp-computer maar niet het internet op
als ik hiervoor een crosslink kabel gebruik kunnen de bnc computers
geen verbinding maken met de utp-computer maar wel het internet op.
Of dit iets uitmaakt weet ik niet, maar voor het modem is een zelf geknutselde utp-kabel voor langzame netwerken gebruikt (dit is mij verteld, hoe&wat weet ik niet precies).
Suggesties? Bij voorbaat dank.
Het ADSL-modem is aangesloten op de uplink met een standaard utp kabel (helemaal zeker weten doe ik het niet). De UTP-computer kan op deze manier gewoon normaal gebruik maken van het internet.
Nu is er iets raars aan de hand, als er tussen de transciever en hub een standaard utp kabel zit kunnen de bnc computers
wel verbinding maken met de utp-computer maar niet het internet op
als ik hiervoor een crosslink kabel gebruik kunnen de bnc computers
geen verbinding maken met de utp-computer maar wel het internet op.
Of dit iets uitmaakt weet ik niet, maar voor het modem is een zelf geknutselde utp-kabel voor langzame netwerken gebruikt (dit is mij verteld, hoe&wat weet ik niet precies).
Suggesties? Bij voorbaat dank.