[Nero] Hoe brand ik een SVCD in breedbeeld

Pagina: 1
Acties:

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 21:22

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
Ik wil dus een SVCD in breedbeeld branden. Maar als ik een mpeg die dus in breedbeeld is, in nero naar de SVCD compilatie sleur, dan verandert hij de resolutie in normaal beeld. Ik wil deze CD in een losse DVD speler kunnen bekijken, dus hij moet wel aan een of andere standaard voldoen. Ik weet nu dus niet hoe ik de brede beelden behouden kan.
Als iemand een idee heeft, roep vooral.
edit:

Andere programma's die ik zou moeten gebruiken mag natuurlijk ook aangeraden worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Balachmar op 24-12-2002 11:24 ]

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14
SVCD is een standaard qua bestandformaat EN resolutie, dus volgens mij kan SVCD helemaal niet in 16:9.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 22:27
Misschien dat je even naar TMPeg kan kijken, die heeft wat meer mogelijkheden als Nero.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Kan je niet een breedbeeld encoderen als zijnde de standaard maat? Daarmee bedoel ik -> standaard maat houden, maar twee balken boven en onder gebruiken? Wellicht kan een breedbeeld tv dat weer oprekken tot iets wat op breedbeeld lijkt.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14
Wekkel schreef op 24 december 2002 @ 11:30:
Kan je niet een breedbeeld encoderen als zijnde de standaard maat? Daarmee bedoel ik -> standaard maat houden, maar twee balken boven en onder gebruiken? Wellicht kan een breedbeeld tv dat weer oprekken tot iets wat op breedbeeld lijkt.
Dat gaat volgens mij ook de enige manier zijn.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
Damn, das wel vervelend, ik heb namelijk eigenlijk breedbeeld, dat zou ik dus op de een of andere manier zwarte balken moeten toevoegen aan boven en onderkant, maar dan nog een leuke vraag hoe doe je dat?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 22:27
Phoenixx2K schreef op 24 December 2002 @ 11:39:
Damn, das wel vervelend, ik heb namelijk eigenlijk breedbeeld, dat zou ik dus op de een of andere manier zwarte balken moeten toevoegen aan boven en onderkant, maar dan nog een leuke vraag hoe doe je dat?
Nogmaals, download TMPEG en kijk even hoe je daarmee Aspect instel, vervolgens encode je de goede MPEG2 en brand je in Nero.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Eigenlijk wil je natuurlijk een anamorphic SVCD branden :) ik heb zelf wat lopen klooien met TMPEG Enc en het kan er uiteindelijk wel mee!

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Topicstarter
Teach me! :P

Verwijderd

Anamorphic breedbeeld ruleert :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:06
wat is dat nou eigenlijk anamorphic breedbeeld?

Verwijderd

www.vcdhelp.com en dan kijken bij SVCD met TMPeG...

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Als je in TMPGEnc op de destination of Fullscreen (preserve aspect ratio) zet, maakt ie er zwarte balken bij, boven en onder.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Bij anamorphic breedbeeldopnames wordt het 16:9 beeld "uitgesmeerd" over het hele 4:3 vlak dus meer beeldlijnen

Verwijderd

Archie_T schreef op 24 december 2002 @ 11:27:
Misschien dat je even naar TMPeg kan kijken, die heeft wat meer mogelijkheden als Nero.
hier kan het zeker mee, 10 minuten geleden nog gedaan
http://www.tmpgenc.net/fi...5-Plus-ENInstaller-DL.exe
Pagina: 1