Snelle MB/CPU zonder fans, met TV-OUT

Pagina: 1
Acties:

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:20

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
Ik ben al even aan het zoeken geweest hiet op GOT en Tweakers zelf. Maar ik heb het idee dat de zoekfunctie hier op GoT niet helemaal lekker werkt, dus vandaar toch even mijn vraag.

Ik wil een stil PC-tje bouwen dat wel snel genoeg is om goed divx e.d. af te spelen. Het liefst wil ik dus een CPU die passief gekoeld kan worden. Nu heb ik gezien dat dat je met een Mini-ITX boardje en een C3 CPU onder de 800Mhz geen koeling nodig heeft, maar dat dan de resultaten nogal tegen kunnen vallen. Aan de andere kant heeft de 933 Mhz weer een CPU-fan nodig.

Ik zoek dus een stille oplossing met het liefst een MicroATX (of kleiner) board met geintegreerde video & tv-out en passieve koeling. Iemand enig idee?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Verwijderd

Ik zou toch voor de 933Mhz Epia gaan, en dan een hele stille fan erop zetten...
Met minder krijg je toch problemen met video afspelen - als 't niet nu is dan wel over een paar maanden met een betere maar complexere video-codec..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Omega Search werkt anders wel lekker :)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dell heeft hier een hele mooie oplossing voor: dan zit er op de processor zelf alleen een (fors) koelblok, dan zit daar een "schoorsteen" op die naar de achterkant van de PC loopt. Daar zit vervolgens een grote fan (12 cm? Weet ik niet zeker), die dus heel weinig toeren hoeft te draaien en praktisch onhoorbaar is).

Ik meen dat Compaq ook iets dergelijks heeft in hun Evo-desktops, maar dat weet ik niet zeker. Wel is Compaq een stuk duurder dan Dell.

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 24-12-2002 11:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Compaq heeft dat systeem iig in een Presario 4506 gezet.
heb er net een gekregen, en aan de voeding zit een duct vast die precies boven de (enorme) cpu koelribben uitkomt (tis een P1 MMX bak, aantal Mhz onbekend).
denk dat et wel aardig werkt iig.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:20

TFHfony

Professional Weirdo

Topicstarter
:-) Maar is het evt ook mogelijk om bijvoorbeeld een celeron / PIII passief te koelen? En wat voor snelheid moet ik hebben voor een PIII / Celeron om divx goed af te kunnen spelen?

/edit/ Ik ben zelf niet iemand die mijn kast volledig wil verbouwen, maar het liefst dus gewoon een "standaard" oplossing zou kopen voor de passieve koeling.

[ Voor 31% gewijzigd door TFHfony op 24-12-2002 11:54 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

mijn zusje had een Celly466, draaide perfect fullscreen divx, en was passief te koelen (zat een Compaq/Foxconn koelrib op, proc/rib setje kwam uit een compaq namelijk)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Die 933 Mhz C3 kun je ook wel passief koelen. Groot koelblok erop zien te krijgen en in de airflow van de voeding zetten.. Een grote goede fan @ 5V is ook heel stil.

Die 800 Mhz C3 is waarschijnlijk al in staat de meeste DivXen af te spelen, maar vooral nieuwere DivXen kunnen dan een probleem zijn...

Ik weet niet met welke codec de meeste van je films gecodeerd zijn, maar die C3 800Mhz is waarschijnlijk prima voor DivX 3.11 films - en deze kan dan een handje meehelpen voor de nieuwere DivXen :)

Als het echt 100% STIL moet zijn heb ik maar 1 oplossing voor je... Hier :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Als je een koelblok neemt met een 80mm casefan erop en laat het op 5 volt draaien dan zit je ook goed. Van het geluid dat het produceert lig je er niet wakker van.

dikzak

Pagina: 1