Toon posts:

IBM 75GX average acces time 34 ms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een maxtor 40plus 20gig vervangen door een IBM 75GX 30gig.
De Maxtor stond op ide 1, ata 66, en had volgens sisoft sandra maar een average acces time 6,5 ms. De IBM heb ik op ide 3 ata 100
(highpoint controller)gezet. Hij is gewoon langzamer dan de maxtor en volgens sandra heeft ie een average acces time 34 ms.
Ongelooflijk traag, weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen? Brakke highpoint controller?
Btw, mobo is een abit KA7-100.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Die IBM is echt wel veel sneller. Ik zal ff mijn score opzoeken...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
seek times hebben volgens mij niks te maken met de controller; als jouw seek time zo hoog is (moet <10ms zijn) kan dat of betekenen dat je schijf brak is of dat er iets fout gaat op het moment dat de schijf aangeeft dat ie de sector heeft gevonden (dan denkt sandra dat het zo lang duurt, maar dit is niet zo)..
Hoor je ook rare geluiden misschien ??

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 13:56
Probeer de IBM inplaats van de MAXTOR

Verwijderd

Topicstarter
De drive index van de IBM is bij sandra meestal ong 12700, lijkt me niet zo een slechte score maar moet toch wel een stuk beter kunnen. De maxtor haalde met gemak 16000.
Niemand met hetzelfde probleem outthere?

Trouwens, geen vreemde geluiden, stilste schijfje dat ik ooit gehad heb.

Verwijderd

volgens mij heb ik dat ook gehad een keer, maar ik benchmarkte daarna weer en toen was 't 8ms en daarna ook en daarna ook. Sisoft is om te huilen.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Heb je de kabellengte gecontroleerd?
Is ' ie master op je controller en, belangrijker, hangt er nog wat achter??

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
de IBM is zeker niet VEEL sneller dan de maxtor maar iets sneller 2-3 ms ofzo. maar de maxtor is ook weer paar decibal minder dus zijn eide leuke series. de 40+ en 75GPX

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13

Opa

Nu Multifocaal!

Mijn IBM Janus (twee generaties terug) doet al 16800 in Sandra 2000 dus ik denk dat dat sneller kan voor die GXP. Mijn schijf zit trouwens ook op de IDE3 (KT7R). Heb je de Highpoint drivers geïnstalleerd, heb je de juiste kabel (de 80 aderige met dat gat er in)? Zit er een andere schijf achter?
Oud BIOS?

Kijk ff op http://go.to/ka7faq. Is de zustersite van de KT7 Faq.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Met dat vgat erin....
ik dacht dat zo'n kabel gewoon weg kapot is. Dus ik moet op mijn abit ka7-100 die gat-kabel aansluiten. Nu staat er een 80 aderige kabel kompleet op.

laat het ff weten welke kabel ik moet nemen

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
1. Sisoft is leuk maar als benchmark waardeloos.

2. Highpoint ZUIGT.

3. (Koop een Promise controller)

:)

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu niet genoeg tijd om m'n compie ff uit elkaar te halen (zaterdag eerste wat ik doe, dan kijken of alles goed op zijn plaats zit).

De IBM zit iig aangesloten op ide 3 met ata 100-kabel (victorvo, wat bedoel je met dat 'gat' in de kabel?). Highpoint is geinstalleerd, IBM ingesteld op udma5 (ata-100).
Voor de liefhebbers zo zit m'n machine in elkaar:

- Abit KA7-100 biosvers. TY
- Athlon 750(voor mijn koetje meestal @915)
- 128Mb PC133 Hyundai cas3
- ide 1 master: cdr-rw 2X2X24
slave: DVD creative encore Drx2
- ide 2 master: Maxtor diamondmax 4,2 Gb
slave: LS-120
- ide 3 Master: IBM 75GPX 30,4 Gb
- ide 4 Master: CD-rom A-open 52X
- Creative geforce ann. 32 DDR
- SB live value
- Realtek nic

Op die Maxtor wil ik Mandrake 7.2 zetten en kijken of ik dan vanuit de Bios kan bepalen of ik linux of macrosofs windhoos wil opstarten (beetje off-topic maar heeft iemand daar ideeen over?)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 10:36 schreef PePPeR het volgende:
Ik heb een maxtor 40plus 20gig vervangen door een IBM 75GX 30gig.
De Maxtor stond op ide 1, ata 66, en had volgens sisoft sandra maar een average acces time 6,5 ms. De IBM heb ik op ide 3 ata 100
(highpoint controller)gezet. Hij is gewoon langzamer dan de maxtor en volgens sandra heeft ie een average acces time 34 ms.
Ongelooflijk traag, weet iemand waaraan dit zou kunnen liggen? Brakke highpoint controller?
Btw, mobo is een abit KA7-100.[/quote]misschien de techneut achter de puter?? :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 18:47 schreef PePPeR het volgende:
Ik heb nu niet genoeg tijd om m'n compie ff uit elkaar te halen (zaterdag eerste wat ik doe, dan kijken of alles goed op zijn plaats zit).

De IBM zit iig aangesloten op ide 3 met ata 100-kabel (victorvo, wat bedoel je met dat 'gat' in de kabel?). Highpoint is geinstalleerd, IBM ingesteld op udma5 (ata-100).
Voor de liefhebbers zo zit m'n machine in elkaar:

- Abit KA7-100 biosvers. TY
- Athlon 750(voor mijn koetje meestal @915)
- 128Mb PC133 Hyundai cas3
- ide 1 master: cdr-rw 2X2X24
slave: DVD creative encore Drx2
- ide 2 master: Maxtor diamondmax 4,2 Gb
slave: LS-120
- ide 3 Master: IBM 75GPX 30,4 Gb
- ide 4 Master: CD-rom A-open 52X
- Creative geforce ann. 32 DDR
- SB live value
- Realtek nic

Op die Maxtor wil ik Mandrake 7.2 zetten en kijken of ik dan vanuit de Bios kan bepalen of ik linux of macrosofs windhoos wil opstarten (beetje off-topic maar heeft iemand daar ideeen over?)[/quote]je hoeft niet vanuit de bios dit te bepalen. als je mandrake installeerd maakt tie autotmatisch de partities, formatteerd die en maakt die automatisch een bootmanager/menu aan zodat je kunt kiezen...
mocht dit allemaal niet lukken of je denkt ik wil linux eraf hebbe(niet goed geinstalleerd) doe met win98 schijfje fdisk /mbr en dan winhoos opstarten en via partition magic de linus parities verwijderen....
dan kan je weer opnieuw proberen, maar dat zal niet nosig zijn Mandrake 7.2 is heeeeeel gebruikvriendelijk :))

Verwijderd

Topicstarter
Hi the Mill, je zou wel eens gelijk kunnen hebben ('t ligt aan de techneut).
Herinner me dat ik drie weken geleden een nieuwe 80-aderige kabel had gekocht want ik dacht ook dat mijn kabel kapot was (gat erin), nou ga ik morgen toch ff die IBM met die gatkabel aansluiten, ben benieuwd of dat helpt. Victorvo alvast bedankt voor de tip.

;)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 20:42 schreef PePPeR het volgende:[/quote]jaaa ja ja... daar kan het natuurlijk ook aan liggen. ik weet hier niet zoveel vanaf dus denk dat je wel gelijk hebt.
ik zit nog te klooien met een oude pjoeter...
we zijn hier om elkaar te helpen en zo leren we van elkaar :)
Pagina: 1