[VPN] Wel verbinding, kan niet browsen/VPNserver zien

Pagina: 1
Acties:

• dutchderk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Ik heb win2k prof voor inkomende verbindingen geconfigureerd voor een VPN verbinding. Kan vanaf andere computer wel inloggen. Verbindingsicoontje verschijnt op de taakbalk, maar ik zie de VPN server niet in netwerkomgeving. Kan de compu ook niet vinden als ik zoekfunctie gebruik. Kan m'n netwerk op afstand dus ook niet browsen.
Ik heb de search gebruikt, maar nog niets kunnen vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchderk op 24-12-2002 10:58 ]

Hop doet leven...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05
Kan m'n netwerk op afstand dus ook niet browsen
Als je in n ander subnet zit dan het andere netwerk dan klopt dat. Windows filesharing (CIFS) ondersteunt dat gewoon niet.
Je kan dan nog wel op ip connecten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

net use * \\ip\c$ paswoord /user:adminaccount (nadat je de vpn connectie hebt opgezet... of idd zoals hierboven al gezegd wordt, zorg dat je met je vpn een ip uit hetzelfde subnet als je server krijgt)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 14:42 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
FatalError schreef op 24 december 2002 @ 11:48:
[...]

Als je in n ander subnet zit dan het andere netwerk dan klopt dat. Windows filesharing (CIFS) ondersteunt dat gewoon niet.
Je kan dan nog wel op ip connecten.
kun je dat onderbouwen? mijn netwerk is 192.168.1.0, die van een vriend 192.168.116.0.. file and printer sharing werkt goed hoor :D

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
dutchderk schreef op 24 december 2002 @ 10:56:
Ik heb win2k prof voor inkomende verbindingen geconfigureerd voor een VPN verbinding. Kan vanaf andere computer wel inloggen. Verbindingsicoontje verschijnt op de taakbalk, maar ik zie de VPN server niet in netwerkomgeving. Kan de compu ook niet vinden als ik zoekfunctie gebruik. Kan m'n netwerk op afstand dus ook niet browsen.
Ik heb de search gebruikt, maar nog niets kunnen vinden.
die eens op beide machine's een ipconfig, en post of teken dat ff.. wat voor OS is de client?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05
Axis: kan je dan ook gewoon zijn subnet browsen met Explorer?
Je zit toch niet stiekem in n domein?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• axis
aan mijn kant zit iedereen in een workgroup, aan de andere kant een domein :)

Verwijderd

axis schreef op 24 December 2002 @ 17:07:
[...]

kun je dat onderbouwen? mijn netwerk is 192.168.1.0, die van een vriend 192.168.116.0.. file and printer sharing werkt goed hoor :D
hij bedoelt browsen in het netwerk.
als je een vpn connectie opzet krijgt die ppp connectie ook een ipnummer. als dat een ipnummer in het lokale netwerk is (dus in jouw geval een 192.168.116.x nummer) dan werkt het wel... maar als je dat niet goed gedefinieerd hebt en bv een apipa adres krijgt, dan werkt het dus niet...

waarschijnlijk (zou ik moeten testen) werkt het weer wel op de server (aangezien die ook een apipa adres heeft op dat moment)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 17:56 ]

• axis
apipa? worden die serieus gebruikt? apipa-assigned adressen krijgen toch nooit een gateway mee? Ik werk enkel met DHCP, dus kan hier niet echt over meepraten..

• sniper20
  • Laatst online: 23:00
Worden de netbiospoorten (137-139) wel doorgelaten. Als er een Firewall tussen zit moeten die poorten open om te kunne browsen.

• dutchderk
axis schreef op 24 December 2002 @ 17:08:
[...]

die eens op beide machine's een ipconfig, en post of teken dat ff.. wat voor OS is de client?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dutchderk/scrnshot.jpg

Dat is dus de server. De client kan ik nu niet bij. Staat op ander huisadres. De subnetmasks vind ik sowieso raar: 255.255.255.255 :?
sniper20 schreef op 24 december 2002 @ 19:28:
Worden de netbiospoorten (137-139) wel doorgelaten. Als er een Firewall tussen zit moeten die poorten open om te kunne browsen.
De firewall is een norton internet security firewall. Ik heb gekeken in de lijst met poorten, maar zag poort 137-139 er niet bij staan. Die moet ik dus misschien apart vrijgeven?
Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 17:53:
[...]

hij bedoelt browsen in het netwerk.
als je een vpn connectie opzet krijgt die ppp connectie ook een ipnummer. als dat een ipnummer in het lokale netwerk is (dus in jouw geval een 192.168.116.x nummer) dan werkt het wel... maar als je dat niet goed gedefinieerd hebt en bv een apipa adres krijgt, dan werkt het dus niet...

waarschijnlijk (zou ik moeten testen) werkt het weer wel op de server (aangezien die ook een apipa adres heeft op dat moment)
Je bedooelt dat de pptp connectie een apart IP adres krijgt?

[ Voor 6% gewijzigd door dutchderk op 24-12-2002 20:15 ]

Hop doet leven...

• axis
je zou je lokale netwerk ook vaste ip-adressen kunnen geven.. die APIPA adressen (die je automatisch krijgt van windows) in de 169.254.x.x range, zijn slechts een fall-back optie, met beperkte functionaliteit.

• dutchderk
axis schreef op 26 december 2002 @ 13:20:
je zou je lokale netwerk ook vaste ip-adressen kunnen geven.. die APIPA adressen (die je automatisch krijgt van windows) in de 169.254.x.x range, zijn slechts een fall-back optie, met beperkte functionaliteit.
Maar die LAN 2 verbinding is mijn netwerkkaart naar Inet. Die moet toch een IP van de DHCP-server van wanadoo krijgen? En wat is nou precies dat APIPA?

Nog wat info:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dutchderk/scrnshot2.jpg
Hoe kan dit ik heb dit niet ingevoerd?

[ Voor 16% gewijzigd door dutchderk op 26-12-2002 14:04 ]

Hop doet leven...

• dutchderk
O.K, Het was dus de IP range die niet klopte. Moest idd iets van 192.168.0.x zijn. Nu kan ik dus wel browsenvanaf een win2k client. Maar ik kan nu niet inloggen vanaf een wi98se client. Dit komt waarschijnlijk door een verkeerde certificering oid. Ik heb de L2TP client al geinstalleerd, en me een beetje ingelezen, maar begrijp niet veel van die certificaten, MS-CHAP, etc. Moet ik nu van m'n VPN server een een certificateserver maken ofzo?

Hop doet leven...

• axis
je hebt 2 soorten VPN: PPTP en L2TP.. ik zou het op PPTP houden (default), want L2TP is iets complexer, met certificates enzo..

[ Voor 3% gewijzigd door axis op 03-01-2003 16:33 ]

• dutchderk
De VPN server van Win2k prof ondersteunt dat ook?

Hop doet leven...

Pagina: 1