[RA2] Schofterig gedrag online tegenstanders

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-01 21:47

Largo

Donderdraak

Topicstarter
Ik speel nu al enkele jaren online games, maar met name door Red Alert 2 gaat daar toch een einde aan komen.

Het is niet echt gebruikelijk om te praten tijdens het spel (quickmatch), dus veel wordt er niet gezegd.
Maar steeds vaker wordt je uitgescholden (echt for NO REASON), bij winst of verlies maakt niet uit.
Nu kan ik me voorstellen dat het frustrerend is om bijvoorbeeld veel te verliezen, maar ook in andere situaties laten mensen onvoorstelbaar hufterig gedrag zien.
Ook bij Planetarion was dit het geval (met name in de gratis rondes).

De enige oplossing die ik zie is dat uitschot "aan te geven" bij de spelmakers/serverbeheerder. Maar ik betwijfel of dat echt werkt.

Mijn vraag is wat jullie in deze situaties doen. Ik krijg soms de neiging om terug te gaan blaffen maar dat is nu ook niet echt verstandig.......

Verwijderd

gewoon niks zeggen is de beste optie denk ik

ik zelf kan me er ook mateloos aan irriteren maar je gewoon stil houden helpt het beste
(als je geen reactie krijgt is het ook niet leuk lijkt me :) )

ik speel zelf de laatste tijd alleen maar WCIII online maar die gasten zitten overal (niet alleen bij RA2 dus)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik ken het, maar zelden maak ik het mee dat er leuk en op een vriendelijke manier gecommuniceerd wordt. Het afzeiken van anderen omdat =*.* is toch leuker. :? :{

Nee, het is weer eens raak in online-spelletjesland, als ik tijdens SoFII weer lekker op dreef ben dat krijg ik tegenwoordig ook al de meest ranzige woorden naar mijn hoofd geslingerd, dit is iets waarvoor ik met CS ben gestopt.

SoFII was een lekker spel waar normaal met anderen werd omgegaan maar daar komt snel verandering in.

En inderdaad, het speelt in alle spellen, het komt door de leeftijd dat ze zo doen want alleen als je jong bent dan is het 'cool' om iemand uit te schelden.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik speel heel veel ofp. Wanneer dit op de clan server gebeurt weet ik de kick button goed te vinden: één waarschuwing en dan #kick. Werkt perfect. Hiervoor moet je dan alleen wel admin zijn :'(

• Largo

Largo

Donderdraak

Topicstarter
Leeftijd lijkt inderdaad een van de bepalende factoren. Ook de anonimiteit natuurlijk.....

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-01 14:59
bazs2000 schreef op 24 December 2002 @ 10:58:
*knip*

En inderdaad, het speelt in alle spellen, het komt door de leeftijd dat ze zo doen want alleen als je jong bent dan is het 'cool' om iemand uit te schelden.
idd ik merk t ook met UT2k3. zit daar in een clan (zie sig) en de eerste members waren allemaal 17 en ouder..
sindskort zitten er ook een paar jongere tussen en je merkt echt dat die veel drukker zijn en heel snel gaan schelden :/
de jeugd van tegenwoordig :/

Bier, Whiskey en Metal!!

• bazs2000

bazs2000

Toch kun je de schuld niet alleen bij de 'jonkies' leggen, het is ook een stukje gedragsovername. Het klinkt een beetje raar maar het is wel zo, Speler-X gaat schelden en Speler-Y doet mee.

We zullen ermee moeten leven. :{

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

<rant>

Toen ik begon met online spelen (pakweg 3/4 jaar geleden) speelde ik alleen maar Half-Life- Team Fortress Classic. Topspel en ik zou mijn tijd daar vooor geen goud willen missen.

Het eerste jaar ongeveer was het beste imho. Ik zat op een vaste server (Pandora, weet zelfs nu de ip's nog) en je kende er iedereen. Er waren geen regels, je speelde zoals het je uitkwam en als je iets goeds deed kreeg je een _gemeend_ complimentje.
Beginnende spelers werden geholpen, je keek naar elkaar en legde iemand anders een tacktiek/techniek uit, die je vervolgens weer tegen die persoon/clan kon gebruiken in een war.
Ik weet nog dat ik tijdens een gewoon spel met 18 spelers op de server kon vragen of ze niet op mij+iemand van het andere team wilde schieten omdat we wat wilden uitproberen. Dit werd ook gewoon gedaan, er was dus gewoon sprake van een sfeer van vriendschap en er werd gespeeld om te relaxen.

Toen werd CS populair, met als gevolg dat er ook jongere spelers begonnen te spelen. Opeens werd TFC veel minder leuk: er werd gescholden op de servers, mensen begonnen LAME! CHEATER! BACKTRACKER! etc. te schreeuwen.
Dat backtracken is trouwens ook wel een grappig iets. Eers was het niet erg om als je aanviel en je zag de vijand met jouw vlag uit je basis lopen die vijand neer te schieten en de vlag te bewaken. Het is tenslotte jouw team, jouw vlag en jouw score die je bewaakt?
Dit mocht dus niet meer, dat was "lame" en "backtracken" was opeens een van de ergste dingen die je kon doen :? :? Sorry hoor, maar dit heb ik nooit begrepen.

Ook de sfeer op de servers werd veel grimmiger, geen tijd meer om taktieken uit te wisselen, teamkillen kwam in, mensen die met opzet niks doen of je juist in de weg gaan lopen of de ultieme daad van een klootzak zijn: met teamkill aan vlak voor het capturepoint je neerschieten en de vlag capturen of ervoor zorgen dat de vijand jou neerschiet zodat hij de vlag kon capturen :r :r.

Dat was voor mij genoeg reden om over te schakelen naar een andere game -> CS had (en heeft) nog meer van dit pre-puberaal gedrag en zodra andere firstperson shooters populair werden kwamen deze personen er ook naar toe.
Resultaat: voor mij geen first person shooters meer, helaas.

Ik ben toen Planetarion gaan spelen en dat was een geweldige ervaring; en dat bleef het ook tot het einde. Ik denk dat dit gewoon een beter gametype is voor de serieuzere spelers, aangezien de onderlinge controle veel groter is en makkelijk wraak kan worden genomen ;)

In mijn ogen ligt dus de teleurgang van goede spellen in het feit dat ze oppervlakkig zijn. Je kunt iets doen zonder dat iemand je ooit kan terugpakken. Als je echter een vast adres met een vaste planeet/whatever hebt, dan ben je veel minder geneigd om de klootzak uit te hangen aangezien men je anders kan terugpakken op een plek waar het ook pijn doet.

Voor mij genoeg reden om spellen als Earth&Beyond te gaan spelen.

</rant>

Verwijderd

achja...

Ik merk het idd ook. maar het ligt er echt maar aan op welke servers je speelt
nu maak ik nog steed goeie netvrienden met multiplayen

Verwijderd

het is maar waar je je aan irriteert, gewoon nix terugzeggen en/of squelshen

Verwijderd

ze compleet uitdissen.... of ze uitdagen voor een 2de ronde en dan compleet inmaken :D

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Mjah bij Warcraft III kom ik het ook geregeld tegen hoor. Vooral als je iemand inmaakt, dan gaan ze jou helemaal verrot schelden voor Noob, hacker, loser enz :/ . Ik bedoel als je niet tegen je verlies kan speel het dan ook niet.

Verwijderd

het frustrerende vind ik vooral dat je wordt uitgescholden als je iemand inmaakt, maar ook als zij jouw inmaken.. wat willen ze dan?!?!?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 12:14:
ze compleet uitdissen.... of ze uitdagen voor een 2de ronde en dan compleet inmaken :D
Tja, je hebt dan wel een kans dat ze jou inmaken.

- Bij mij heb je zo dat in Unreal Tournament ( Instagib CTF ) te zitten campen en tuben. Ok dat is geen probleem, laat ze hun gang maar zag ik tegen me zelf, en dan kicken we ze. Als je ze eenmaal kickt beginnen ze schelden/vloeken o.i.d. En ik weet zeker dat het bij alle Online-Games onrustig is. Mischien dat je de serverbeheerder ff mailt, hopelijk dat hij vriendelijk is en dat hij er iets tegen kan doen. :)

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
Largow schreef op 24 december 2002 @ 10:42:

Mijn vraag is wat jullie in deze situaties doen. Ik krijg soms de neiging om terug te gaan blaffen maar dat is nu ook niet echt verstandig.......
LOL, deze is grappig. Wat ik eraan doe ? Er hard om lachen, hoe meer ze schelden hoe grappiger ik het vind. Het doet me werkelijk helemaal niks. Ik laat ze gewoon. Soms veranderen ze zelfs van naam, en komen dan terug, geweldig gewoon >:).

Zij zitten er blijkbaar mee en moeten hun hart luchten of zo B). Als je wint, moet je eens voor de grap noob zeggen, wordt het helemaal feest :) Disconnecten of cheaten (of 56k losers) vind ik wat minder, maar ach ... hup gewoon opnieuw hosten.

Laat me er in ieder geval niet door beinvloeden. Ik wacht ondertussen wel op Generals :9 maar RA2 speel ik nog errug vaak. Vooral die lobby's zijn geweldig als ze gaan schelden. Zie je ineens : player was disconnected from the server due bad language :7

Oftewel : who cares! and have lots of fun :*)

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:39
IK ben zelf ook wel een online Games gedaan .
zo als
1)CS ( na 2 dagen nooit meer )
2)UT ( blijf even leuk maar soms wel weer even fraggen )
3)UT2k3 ( wordt al minder dan 1
4)Tribes2 ( blijf best wel leuk )

De meeste TEAM play spellen worden gewoon vergald door mensen die geen geduld hebben om een goed te kijken wat het spel in houd .

zo als bij CS . het is allemaal REN voor je leven en knal maar raak voor een knaak (Euro)
Dus waar het spel echt om te doen is komt echt niet meer van pas.
Wat het spel alleen maar tenadeel komt .
En ook al omdat er nu veel mensen het leuk vinden om te cheaten , is er ook niets meer aan .

En als je dan na 6 jaar ervaring eens goed in een spel ben , dan durven die Broekies je nog als CHEATER uit teschelden of van die M F scheld woorden er uit te gooien .
Tewijl ze helemaal niet weten met wie of wat ze temaken hebben ..
Maar veel van die jonkies denken echt dat ze na 4 games spelen , of dat ze het hebben uit gevonden. :r

Al maar niet te spreken over het netjes om gaan met andere mensen . :)
Ik zelf ben 31 jaar en kom nu nog te vaak tegen dat zon broekie van 19 dan mij even gaat vertellen wie of wat je dan wel niet ben of moet doen :)
Al helemaal over de manier waarop het dan gebeurd .

Daarom ben ik ook heeel snel af gestapt van FPS online te spelen om dat er alleen maar een sfeer hang van "kijk eens hoe goed ik ben "
het is tegen woordig om te :r .

Nee geef mij maar goede H&S of RPG online daar zijn toch een heel ander soort volk mee bezig .
(oke je komt ze daar ook wel tegen die even leuk willen doen . (PK ers )
maar dat is hel anders dan met FPS .

Maar van mij mag het ook wel harder aan gepakt worden hoor .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik denk dat het mede komt omdat het steeds makkelijker wordt om online te gamen.

Het spreekwoord, een kind kan de was doen is dus letterlijk van toepassing.
Vroeger moest je een stuk meer weten om online een spel te kunnen spelen en aangezien oudere mensen meer weten en meer ervaring met het online gamen was het speel niveau een stuk hoger.

Tegenwoordig zit je met 3 drukken op de knop op een server, das dus makkelijk.
Kids kunnen vanaf 13 nu al op een server komen en aangezien die pest puisterige pubertjes behoorlijk wat hormoontjes op hol hebben zullen zij hen frustratie erg snel uiten.

Maar ach, just my 0.02$

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 12:18:
het frustrerende vind ik vooral dat je wordt uitgescholden als je iemand inmaakt, maar ook als zij jouw inmaken.. wat willen ze dan?!?!?
je uitschelden dus ;)

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op 24 December 2002 @ 12:43:
Ik denk dat het mede komt omdat het steeds makkelijker wordt om online te gamen.

Het spreekwoord, een kind kan de was doen is dus letterlijk van toepassing.
Vroeger moest je een stuk meer weten om online een spel te kunnen spelen en aangezien oudere mensen meer weten en meer ervaring met het online gamen was het speel niveau een stuk hoger.

Tegenwoordig zit je met 3 drukken op de knop op een server, das dus makkelijk.
Kids kunnen vanaf 13 nu al op een server komen en aangezien die pest puisterige pubertjes behoorlijk wat hormoontjes op hol hebben zullen zij hen frustratie erg snel uiten.

Maar ach, just my 0.02$
uhm.. ik ben ook 13, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ook iedereen uitscheld voor noob,cheater en andere onzin :/

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik speel RA2 ook al een tijdje en kom het ook steeds vaker tegen dat ze je gaan uitschelden en zo.
En ik begon al op mijn 14de of zo met online gamen.
Ok ik vind het niet leuk om te verliezen maja daar leer je van dus ik zei gewoon gefelic of zo.
En dan maar naar het volgende potje verder spelen.

Verwijderd

wordt idd steeds erger.. jammer genoeg, maar ja, waarom niet een game verprutsen denken ze.. ze kennen mij toch niet, vanmiddag ook weer op BF1942.. gastje met -20 punten ofzo, stond op spawn point, was onze enige base, staat ie daar met een rocketlauncher, jij spawnt en poef drect weer dood..

deed ie een paar keer, en toen begonnen teammemmbers hem verrot te schieten, maar dat willen zulk soort lui gewoon, de boel vern**ken...

ik werd er so pissed van, maar ja, kan wel splitten, maar zat midden in de game... als hij naast me woonde dan had ik hem iig wel effe een stuiter verkocht, want ik kan gewoon niet tegen zulk kinderachtig gedrag!!

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
niet alleen de factor leeftijd maar ook vooral de factor eigen skills speelt een grote rol denk ik. Onwetende spelertjes gaan al snel over op cheater als ze je niet aankunnen. Ik lach ze persoonlijk altijd uit of doe mn clantag ofzo :Y)

dunno

• Largo

Largo

Donderdraak

Topicstarter
Tja misschien moeten de makers het aandachtsgebied veranderen. Nu wordt met name gekeken naar kortere leercurves, terwijl als het wat moeilijker is misschien ook meer waard wordt om je te gedragen.
Bijvoorbeeld bij planetarion: je moest redelijk goed zijn om een goede start te maken, je politieke skills waren erg belangrijk. Dat maakt het meer een community, met alle controle en rechtvaardigheid van dien.

Maar om de schreeuwlelijken nou te negeren, dat staat me tegen. Ze verpesten het voor een grote groep liefhebbers.

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 12:50:
[...]

uhm.. ik ben ook 13, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ook iedereen uitscheld voor noob,cheater en andere onzin :/
Tis niet persoonlijk bedoeld, ik spreek hier in het algemeen, mijn buurman schelt nl ook erg veel tijdens gamen :D hijs 35

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op 24 december 2002 @ 13:07:
[...]

Tis niet persoonlijk bedoeld, ik spreek hier in het algemeen, mijn buurman schelt nl ook erg veel tijdens gamen :D hijs 35
HmmZ klopt wel, sommige mensen die ouder op leeftijd zijn schelden ook redelijk snel hoor, kwam laatst in Funprice (winkel hier in de buurt) en daar zat de jongen die iedereen hoorde te helpen ook ff te Unrealen omdat hij niks te doen had, kwam ik binnen lopen keek een beetje rond naar leuk spul, hoor je die gozer ondertussen: Godverdit Godverdat, alleen omdat ie een keer werd doorgeschoten, en meteen heel uitgebreid commentaar leveren op de persoon die hem doodschoot...

Wat is er dan nog leuk aan een spelletje als het zo moet? })

• bazs2000

bazs2000

Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 13:16:
hoor je die gozer ondertussen: Godverdit Godverdat, alleen omdat ie een keer werd doorgeschoten, en meteen heel uitgebreid commentaar leveren op de persoon die hem doodschoot...
Op zich vind ik dat zo'n manier van schelden wel redelijk normaal is (niet in een winkel :P ).
Ik scheld ook heel wat af maar ik haal het niet eens in mijn hoofd om dit te typen en te verzenden.

• RedHat
  • Laatst online: 11-01 20:46
Weet iemand toevallig waar ik RA2 kan bestellen?
Wou hem bij FRS bestellen vanochtend, ik kom thuis (was daar ff naartoe geweest), ff op site kijken, staat er opeens "tijdelijk niet leverbaar".

Het beste is als ik hem af kan komen halen omtrent Nijkerk/Amersfoort in een winkel.
En anders rembours zending?

• LordMithril
  • Laatst online: 12-01 14:59
bazs2000 schreef op 24 december 2002 @ 13:32:
[...]

Op zich vind ik dat zo'n manier van schelden wel redelijk normaal is (niet in een winkel :P ).
Ik scheld ook heel wat af maar ik haal het niet eens in mijn hoofd om dit te typen en te verzenden.
schelden als je dood gaat is niet erg.. ook niet als je het typt..
als je de persoon die je neerschoot de huid vol gaat schelden met de meest vage ziektes.. dat is erg.

zoals ik al zei. ik zit in een UT2k3 clan en bij ons en de andere clans word echt niet gescholden.. als iemand bij ons het in zn hoofd haalt om dat te doen krijgt hij eerst een waarschuwing en daarna maggie oprotten. simpel.
ik heb in alle war nog niemand gezien die ging schelden (ok 1x maar die is eruit gekicked). op de publics waar ik soms kom (gameserver.net, Jolt, [MI7]) heb ik nog nooit iemand zien schelden als ze werden geownend (hele potje meedoen en dan 2 frags-40 deaths eindigen ofzo :Dnee ik niet)

Bier, Whiskey en Metal!!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Tsja de vader van me exvriendin speelt ook RA2, wat een **** zeg :r

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik vind dat men gewoon zichzelf rustig moet houden, in bepaalde mate si online schleden normaal, maar niet teveel, nders isset neit leuk...

Verwijderd

Ik scheld ook soms hoor.. maar typen? Nee. Zeker niet met vage ziektes want dan ben je echt gefrustreerd. Soms gaan de woorden fl.kk.r of kl..tz.k weleens door het hoofd :)
Soms iets grover met teamkillers.. want die zijn echte !@#$% :p

• Supern00b
RedHat schreef op 24 december 2002 @ 14:49:
Weet iemand toevallig waar ik RA2 kan bestellen?
Wou hem bij FRS bestellen vanochtend, ik kom thuis (was daar ff naartoe geweest), ff op site kijken, staat er opeens "tijdelijk niet leverbaar".

Het beste is als ik hem af kan komen halen omtrent Nijkerk/Amersfoort in een winkel.
En anders rembours zending?
Dynabyte misschien ?

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Verwijderd

hoe speel je RA2 online dan?
heb ik nog nooit gedaan... want ik heb het spel namenlijk wel, maar nooit gezien dat je Online kunt spelen :D

• RedHat
dynabyte = 15,=
free record shop = 5,=
kep nu ook andere winkel geprobeerd, was ook 15,=, misschien dat ik hem goedkoper krijg, want ik neem er 2 af :P

Ik blijf een hollander, maar als ik het er niet vanaf krijg, betaal ik wel die 15

[ Voor 25% gewijzigd door RedHat op 24-12-2002 17:09 ]

Verwijderd

uhm.. waarom 15, bij frs is ie 5 :?
edit:
inderdaad, ik ben een nederlander :D

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 20:30 ]

Verwijderd

waarom druk ik nou elke keer op het "quote" knoppie :(

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 20:30 ]

Verwijderd

voor mij is het simpel... als ze mij uitschelden of zie dat mensen niet kunnen gedragen: [BANNED]

ik geef toe soms ben ik ook zwaar opgefokt als ik sta te pielen. maar ik probeer niks in te typen op zon moment.

Ik sta nooit te schelden naar onbekende of mensen die ik nauwelijks ken. maar clanm8's onder elkaar natuurlijk wel. maar dat is dan niet serieus bedoeld.

Verwijderd

Tja mensen die tegen je gana schelden is idd erg vervelend..

gisteren was er een 1 of andere cheatende fransman in CS, en die was nogal aan het spammen enzo (begreep er niks van), dus na een tijdje gingen ik en nog iemand maar tegen hem zeggen dat we het niet leuk vonden (eerst engels, begreep hij niet ofzo), en daarna maar hem uitschelden (hij schold ons ook uit)... Aangezien hij geen engels kon lijkt het me ook wel zo'n ventje van 13 die de nieuwste OGC geinstalled heeft...(was wel erg duidelijk bij 1 ronde, bij de aim_map, hij stond 80-12 ofzo...)

hehe het wordt tijd dat me clanserver weer up is...daar heb ik tenminste admin-rechten

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 11:02 ]

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Ik speel ei'k alleen nog maar Empire Earth: Art of Conquest on-line... en de sfeer daar is vrij goed. Misschien ligt het ook een beetje aan de leeftijd van de mensen die gemiddeld een dergelijke RTS spelen, ben nog maar 1x iemand van 14 tegengekomen, terwijl dat de normaalste zaak van de wereld in CS is. Bij EE speel ik samen met een vast groepje, tegen 2 of 3 anderen in de lobby, die soms wel irritant gaan quitten als ze dreigen te verliezen... maar ach, that's all in the game zullen we maar zeggen.

Vroeger ook veel CS gespeeld... vaak uitgescholden voor cheater... altijd n00b terug geantwoord... dan worden die trieste figuren echt pissed :D

Voor CS een boel Quake 1 TF gespeeld, those were the days :) (hoewel ik zelf nog maar 15/16 was, ging ik niet dom spammen, maar gewoon spelen, no matter hoe goed die anderen waren. Frustratie? Neuh, meestal trots als ik Ronin[DsC] (nr. 1 van Quake 1 Hetnet DM) afmaakte (wat niet zo vaak lukte ;)))

• RedHat
Bij Free Record Shop is hij "tijdelijk niet leverbaar" , vandaar.

Het schelden is erg jammer, maar het hoort er ook wel bij, als mensen gaan schelden omdat ik win zou het me alleen maar voldoening geven >:)

Verwijderd

Ik speel veel America's Army en ik heb bijna nooit last van scheldende mensen gehad. Het gaat er meestal best aardig aan toe. Soms zijn er wel TKers maar die worden redelijk snel ge-auto-kicked. Het komt ook wel eens voor dat n00bs hun granaten (per ongeluk) erg slecht mikken.

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Wat ik tot nu toe t meest gebruikers-onvriendelijke spel vind, is BF1942 op public servers...
Hoe vaak ik daar tijdens t spelen ruzies voorbij zie komen in t tekstvakje, om over t teamkillen-want-ik-wil-in-t-vliegtuigje nog maar te zwijgen :|
Maar meestal als er zulke gasten zijn moet je ze gewoon er uitlullen, laten merken dat je slimmer bent dan ze, daar hebben ze echt zoooo'n hekel aan, en als ze dan nog niet ophouden of zelf weggaan, dan kicken. :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

Damn..ben ik ff blij met de Infiltration community..zo te horen is dat nog zo'n beetje de enige plek waar mensen nog een beetje normaal doen, Maar goed dat is ook een kleine community.

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
uitlachen hoe dom ze doen en dat hij niet tegen zijn verlies kan, en dan negeren :P

Verwijderd

dan krijg ik vaak alleen nog maar een grotere scheldpartij over me heen :(

• ADMK
  • Laatst online: 06-05-2022
daarom nix van aantrekken! niet terug schelden! kan je zien hoe n00bish hij is :P en hoe jij roeleert

• GTA3
  • Niet online
bij sof2, iemand doet irritant, hij heeft 5 secs om weg te gaan, binnen 10 secs gekicked van server :P

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Largow schreef op 24 December 2002 @ 10:42:
Het is niet echt gebruikelijk om te praten tijdens het spel (quickmatch), dus veel wordt er niet gezegd.
Maar steeds vaker wordt je uitgescholden (echt for NO REASON), bij winst of verlies maakt niet uit.
Nu kan ik me voorstellen dat het frustrerend is om bijvoorbeeld veel te verliezen, maar ook in andere situaties laten mensen onvoorstelbaar hufterig gedrag zien.

De enige oplossing die ik zie is dat uitschot "aan te geven" bij de spelmakers/serverbeheerder. Maar ik betwijfel of dat echt werkt.
Voor RA2 zal dat niet werken.
Gewoon negeren. Of aanvallen zodat ze geen tijd hebben om te typen ;->
Bij RA2 zijn cheaters een veel groter probleem dan bad language trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-12-2002 17:24 ]

• eXtReMeBiE
  • Laatst online: 09-01 20:24
lol
Bij Counter-Strike heb je dit dus echt continue... Het zijn volgens mij vooral de jongere mensen (jaartje of 12-15) en de mensen die denken dat ze heel goed zijn...
Zelf ben ik ergens admin, en bij CS heb je gelukkig twee lieve opties: admin_llama en _gag :P Bij de eerste worden al hun uitspraken gemuteerd naar "Brawwwwr" of iets in die trant, en bij de tweede kunnen ze niks meer zeggen. Zo fijn, als er weer eens iemand is die iedereen uitscheld die hem killt... Lekker stilte na 1 seconde typen :) Ik reageer ook altijd in de trant van: "doe niet zo lame, leer spelen voor de fun" en dan llama... Na 15 minuten mogen ze van mij weer praten, maar als ze niet ophouden kunnen ze 't vergeten :)

In mijn clan mag je meteen weg als je mensen gaat uitschelden: een spelletje is voor de fun, en niet tegen je verlies kunnen != fun... Overigens staan onze wars ook in dat teken, en is onze win:loss ratio eeeeeeerg laag :9

• Loadichus
  • Laatst online: 01-06-2021
Dit soort gedrag merk ik vooral in CS ...., ik heb het een tijdje wel gedaan, maar vind het nu wel erg lame. Vooral als je een paar rondes mensen dood, krijg je de woorden "Cheater, Hacker en Lamer" na je hoofd gegooid .... doe nu daarom ook liever MMORPG games online, die mensen zijn vaker wat serieuser met het spelen voor fun. [Uiteraard zijn er altijd wel een paar lamers]

Op betaalde servers, vind je deze mensen bijna niet,.... maar om maandelijks een bedrag te betalen voor een game, vind ik een beetje te ver gaan.

Als ik wel ff een schiet spelletje doe, doe ik vooral gewoon normaal HL in de map Crossfire >:) ~~ Lekker Elite doen, met de Tau Cannon ~~ })

• Largo

Largo

Donderdraak

Topicstarter
Negeren is inderdaad de enige goede oplossing. Maar of er dan toekomst is voor online spellen in de huidige vorm vraag ik me af. Voor mij is de lol er behoorlijk af.

Iig ben ik dus niet de enige die zich eraan stoort. :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik denk dat het ook te maken heeft met het gebruik van cheats/trainers. Als spelers weten dat er cheats/trainers zijn beschuldigen ze de ander er al snel van en vaak is dit onterecht (zeker als de ander beter is).

• Supern00b
Eigenlijk zou er gewoon een scramble optie moeten komen in het spel. Krijg je dit bijvoorbeeld:

You stupid ************ , You irritating ******* ******, i am gonna stick it ** **** *** , and tell your ****about it. Then i gonna **** ** **** ***.

Zoiets lijkt me bere gezellig, weet je gelijk wat je voor je heb. :) Liefst Multi-language dan, anders beginnen ze misschien wel in het duits.

(Mochten moderators dit niet kunnen waarderen mag het weg hoor en vervangen worden met zoiets van : "Supern00b gaf een iets te levendig voorbeeld" of zo.

Geen waarschuwing graag anders : **** * *** ** ** ** * ** ******* >:) grapje

--- Edit ---

Nog beter misschien, dat zulke woorden vervangen worden met allerlei grappige en of aardige dingen over de ander of zo. O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Supern00b op 28-12-2002 17:59 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Westwood Studios heeft al zulke filters. Resultaat Do***mentation.

• Supern00b
In de server lobby's ja, maar in de lobby van een gehost spel en in het spel zelf ook dan ?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nee, daar niet. Maar het effect van de filters is dat de bekenden gewoon variaties gaan gebruiken en de onbekenden gebanned worden.

• Largo

Largo

Donderdraak

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op 28 december 2002 @ 12:11:
Ik denk dat het ook te maken heeft met het gebruik van cheats/trainers. Als spelers weten dat er cheats/trainers zijn beschuldigen ze de ander er al snel van en vaak is dit onterecht (zeker als de ander beter is).
Dit is inderdaad de reden. Moet zeggen dat ik mezelf ook wel eens afvraag hoe m'n tegenstander zó snel kan bouwen, maar ik vráág dan ook meestal hoe hij dat deed. Leer je er ook nog van.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik maak gewoon een replay met XCC Game Spy (http://xccu.sourceforge.net/top_index.html).

• Supern00b
Goh, en wie zou de webmaster dan toch zijn :P , maar thx, ik ga toch effe die tooltjes proberen.

ps. echt overzichtelijk is sie niet, wel ?

Verwijderd

eXtReMeBiE schreef op 26 december 2002 @ 16:43:
lol
Bij Counter-Strike heb je dit dus echt continue... Het zijn volgens mij vooral de jongere mensen (jaartje of 12-15) en de mensen die denken dat ze heel goed zijn...
Zelf ben ik ergens admin, en bij CS heb je gelukkig twee lieve opties: admin_llama en _gag :P Bij de eerste worden al hun uitspraken gemuteerd naar "Brawwwwr" of iets in die trant, en bij de tweede kunnen ze niks meer zeggen. Zo fijn, als er weer eens iemand is die iedereen uitscheld die hem killt... Lekker stilte na 1 seconde typen :) Ik reageer ook altijd in de trant van: "doe niet zo lame, leer spelen voor de fun" en dan llama... Na 15 minuten mogen ze van mij weer praten, maar als ze niet ophouden kunnen ze 't vergeten :)
Toppie admin waarom zitten die nou niet op de server waar ik speel :(. Ik speel eigenlijk alleen maar Counter-Strike verder hou ik niet zo van gamen af en toe es racen met me stuurtje en dan heb ik ut wel gezien.

Maargoed zoals ik al zei speel ik dus Counter-Strike neemt wel af trouwens nu nog een uurtje per dag voor het slapen gaan das dan één of twee uur 's nachts en dan valt het nog wel mee. Maar overdag, $%^&*()_[censuur]%^&*( dan is het echt ongelooflijk. Er wordt gewoon CONSTANT gescholden. Ik word er echt moe van, soms als ik overdag een server binnenkom dan zet ik gewoon iedereen op de mute zodat ik er bij voorbaat al geen last van heb. En ik kan je vertellen het zijn niet alleen de 11 en 12 jarigen. Er zitten gewoon lui van 18+ tussen die zich echt als een klein kind gedragen. De hele tijd grote mond en iedereen uitschelden. Meestal ignore ik ze dan gewoon soms zeik ik ff terug, en dan zeik ik ook goed terug. Vervolgens hebben ze niets meer te zeggen en dan kun je één van de volgende kreten verwachten:

1. Je moeder (deze is echt prachtig mensen menen dit ook nog echt :D)
2. noob
3. luckor
4. kankermongool
5. stfu

Daar hou het ongeveer wel op, en over nummer 4 kan ik heel kort over zijn. Dat is PrtSc move to irc en laten bannen, schelden met ziektes als kanker kan echt niet door de beugel bij mij en server waar ik regelmatig speel bannen dat soort mensen ook als je met goede screenies komt (bewijs en wonid)…

Nou see for yourself ik had nog wat screenies, leuk om te weten deze meneer is dus direct gebanned na het contact met admin.

Klik voor grote versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/misc/kanker1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/misc/kanker2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/misc/kanker3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/misc/kanker4.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 12:38 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Supern00b schreef op 29 December 2002 @ 12:24:
ps. echt overzichtelijk is sie niet, wel ?
Dan moet je http://xccu.sourceforge.net/ hebben.

• Supern00b
Aha dat verklaard veel, thx :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 12:33:
[...]

Toppie admin waarom zitten die nou niet op de server waar ik speel :(. Ik speel eigenlijk alleen maar Counter-Strike verder hou ik niet zo van gamen af en toe es racen met me stuurtje en dan heb ik ut wel gezien.

Maargoed zoals ik al zei speel ik dus Counter-Strike neemt wel af trouwens nu nog een uurtje per dag voor het slapen gaan das dan één of twee uur 's nachts en dan valt het nog wel mee. Maar overdag, $%^&*()_[censuur]%^&*( dan is het echt ongelooflijk. Er wordt gewoon CONSTANT gescholden. Ik word er echt moe van, soms als ik overdag een server binnenkom dan zet ik gewoon iedereen op de mute zodat ik er bij voorbaat al geen last van heb. En ik kan je vertellen het zijn niet alleen de 11 en 12 jarigen. Er zitten gewoon lui van 18+ tussen die zich echt als een klein kind gedragen. De hele tijd grote mond en iedereen uitschelden. Meestal ignore ik ze dan gewoon soms zeik ik ff terug, en dan zeik ik ook goed terug. Vervolgens hebben ze niets meer te zeggen en dan kun je één van de volgende kreten verwachten:

1. Je moeder (deze is echt prachtig mensen menen dit ook nog echt :D)
2. noob
3. luckor
4. kankermongool
5. stfu
luckor betekent toch gelukskop?
= luckx0r :?

ik zie niet echt wat daar aan mis is....

overigens is het idd niet allemaal 13 jarige die staan te schelden..
de aardigste en beste teamspeler die ik heb ontmoet is 12 jaar....

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-12-2025

Spruit_elf

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op 29 December 2002 @ 13:10:
[...]

luckor betekent toch gelukskop?
= luckx0r :?

ik zie niet echt wat daar aan mis is....

overigens is het idd niet allemaal 13 jarige die staan te schelden..
de aardigste en beste teamspeler die ik heb ontmoet is 12 jaar....
ik denk dat ze daar mee proberen te zeggen dat je geen skills hebt en alleen maar lucky shots hebt

maar idd ik betrap me er zel ook wel eens op dat ik loop te schelden maar ik maak het nooit erger als een keer een 'gvd' als ik door mn eigen stommietijd al voor de 10 keer op de zelfde manier wordt afgeschoten en hoogstens een keer lamer als ik zeker weet dat iemand cheat

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• eXtReMeBiE
  • Laatst online: 09-01 20:24
PrtSc: en er is weer een server minder waar die 44r5[g47] kan komen :P (huisje, huisje, huisje!)

Het enige wat ik zeg is btw: damn, doh, en daar houd het bij op, als ik gekillt word door een domme fout... Als ik iemand complimenteer met een kill, zeggen ze meestal 'dat was luck', dus ik hoef niet eens met 'lucker' te komen :P

Edit:
Maar het ging over schofterig gedrag:
wat je er tegen zou kunnen doen is dus zo'n white list checken, hoewel ik persoonlijk er niet veel van vat :P Toch best wel een goed idee van de maker...
Misschien moet iemand dat ook maar eens starten voor CS, en dan zorgen dat zoveel mogelijk servers alleen mensen toelaten die op die white list staan...

[ Voor 38% gewijzigd door eXtReMeBiE op 29-12-2002 14:08 ]

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 14:22
bazs2000 schreef op 24 december 2002 @ 11:29:
Toch kun je de schuld niet alleen bij de 'jonkies' leggen, het is ook een stukje gedragsovername. Het klinkt een beetje raar maar het is wel zo, Serial-X gaat schelden en Speler-Y doet mee.

We zullen ermee moeten leven. :{
>:) :P

[ Voor 3% gewijzigd door Serial-X op 29-12-2002 14:04 ]

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
ik speel nu fill time ns ( halflife mod ) en aangezien dat een spel is waar gewoon iedereen goed moet funcineren en 1 noep al loss kan betekenen, en communicatie zo belangrijk is dat iedereen voicecom heeft word er het meest via de voiceom gescholden en soms lig je echt helemaal in een deuk als je een frans man over de voice begint te schelden. gelukkig ligt het noep nivea echt heel erg laag in ns aangezien het redelijk moeilijk is om te snappen en dat toch wel de noeps afschrikt

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Gelukkig gebeurt het op de betere servers binnen de RTCW community nauwelijks, maar na meer dan een jaar is het toch wel weer zo vaak gebeurt dat ik een beetje afgestompd ben. Eerst ging bij mij ook mijn bloed koken. Tegenwoordig is een glimlach het enige wat het met me doet...

gewoon doorspelen en genieten van hoe die gasten zichzelf opfokken :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik kom dit probleem de laatste tijd ook steeds vaker tegen in SOF2 land...als iemand gegrond commentaar levert of eens een uiting van z'n ergernis geeft, dan is dat natuurlijk prima...maar van die scriptkiddies met die kleurtjes die je hele chatbuffer/console volpleuren met scheldwoorden, onnodig commentaar en reclameuitingen.....ik word er stapeldol van. Is alleen geen reden om terug te gaan schelden, meer een reden om nog harder te fraggen en ze op die manier een lesje te leren. Vaak zijn het ook van die users die er vrij weinig van bakken en daarom gaan afgeven op de ervaren spelers die kill na kill maken en goed gebruik weten te maken van de omgeving en de rest van het team.

• SkyStreaker
  • Laatst online: 21:21

SkyStreaker

Move on up!

Waarom wordt er gewoon niet een no-nonsense regel ingevoerd? Of iets in die trent? Of miesschien iets in de richting van "moderating spectators". Het lijkt wel iets nieuws te worden: MPTrollers of MPFlamers. Wellicht is een moderating spectator-achtig iets wel mogelijk als oplossing. Je kan trouwens wel aan het taalgebruik zien dat het de leeftijden van ong. 12 tot en met 15 / 16 zijn.

Met moderating spectators bedoel ik een soort spectator die vrije toegang heeft in alle gehoste games op een server, van de maker van het spel zelf op ALLE servers. Daarentegen zie ik de crackers (ja, crackers) alweer de script of code kraken om hier misbruik van te kunnen maken...

[ Voor 28% gewijzigd door SkyStreaker op 30-12-2002 10:49 . Reden: Aanvulling ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Tsja ik ben 52 en mijn zoon 15 en sinds 3 weken spelen we Team Fortress en sinds 2 dagen UT2003. Nu spelen we uiteraard op public servers met TFC en zijn behoorlijk goed als HWGUY :D dat doet wel eens zeer merk ik dan, vooral als je een paar keer het snipersdeck leegvaagd :D maar gelukkig vallen de meeste wel mee, maar inderdaad er zitten figuren tussen die graag in de spawn rondhangen en de boel verzieken, maar ik heb meerdere keren meegemaakt dat ze werden gekickt na een minuut of 2. Daarom speel ik meestal van 12 uur 's nachts tot een uur of 3 en 's ochtends van een uur of 9 tot 1400 uur, dan blijken er zeer weinig knuppels op te zitten en heb je echt TEAMS zoals het hoort. (Ik ben al 12 jaar thuis dus daarom heb ik de tijd) :D

Met Unreal is het gewoon diep zeuren met mij en de zoon want we hebben het er al over gehad om de monitor 90 graden te draaien dan hebben we het beste totaal overzicht van de game :D oftewel we liggen meer plat dan we schieten en lopen. Maar ook hier hebben we alletwee nog geen negatief gedrag ontmoet (gelukkig) maar dat zal misschien geluk zijn. Ook hebben we nog geen scheldpartijen gekregen omdat wij al bij zijn met 5 frags terwijl de rest over de 100 zit :D integendeel zelf het is echt steeds op het scherm LOL van beide partijen. En als het een keer wel goed gaat horen we dat ook, dus dat geeft de burger weer moed. :)
Pagina: 1