Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lichtgevoelige LED

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een led gekocht, aangesloten op 5 v met weerstandje en altijd als het donker word bijv het licht op mijn kamer gaat uit gaat het ledje ook uit.
wie weet wat voor een led dit is en is er misschien iets leuks mee te doen ? ;) :9

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

crap post :X

[ Voor 96% gewijzigd door Burning_acid op 24-12-2002 10:41 ]

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Is geen LED, maar een "foto-diode" (kom effe niet op de afkorting). Ziet er wel uit als een LED.

edit:

<alhoewel ik nu twijfel of ik je post wel snap 8)7 )

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 24-12-2002 10:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

ja, dat is gewoon een led waar een lichtgevoelige weerstand in zit. worden veel gebruikt bij de ingangen van supermarkten (van die klappoortjes)

Verwijderd

RobIII schreef op 24 december 2002 @ 10:43:
Is geen LED, maar een "foto-diode" (kom effe niet op de afkorting). Ziet er wel uit als een LED.

edit:

<alhoewel ik nu twijfel of ik je post wel snap 8)7 )
het is wel een led (dat zegt ie) maar ik denk een led en lichtgevoelige cel ineen

Verwijderd

Dat is toch een LDR of niet?
Owjah en dan lijkt het mij ook ie verkeerd om gebruikt wordt :D. Wat heb je nou aan een "lampje" wat minder licht gaat geven als het donkerder wordt :?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 10:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 10:47:
Dat is toch een LDR of niet?
Owjah en dan lijkt het mij ook ie verkeerd om gebruikt wordt :D. Wat heb je nou aan een "lampje" wat minder licht gaat geven als het donkerder wordt :?
idd=>light depending resistance

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 10:50:
[...]

idd=>light depending resistance
Kijk... dat wist ik ook :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
zijn opzich leuke dingen mee te doen, maar in t donker heb je er iig niet veel aan ;)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

weetje zeker dat je je voeding niet op dezelfde schakelaar hebt staan als die van je licht ;)

Electronics development

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

CM NikoN: Als je nou eens wat meer gegevens van dat ding neerplant.. misschien een fotootje oid...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.