Toon posts:

RIS met Intel netwerkkaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg RIS niet werkend met sommige netwerkkaarten van Intel.
Op dit moment gaat het voornamelijk om de IBM Netvista 8309-7CG.
Hierin zit een Intel VE netwerkkaart.
Bij het opstarten van een Win2k RIS krijg je de melding dat de netwerkkaartdrivers niet gevonden zijn en dat de installatie niet verder kan.
Normaal gesproken download je dan vervolgens de juiste drivers, plaatst ze in de RIS image op de server en klaar. Enkel met die Intel VE kaarten krijg ik dat niet voor elkaar.
Ik heb ook al dezelfde problemen gehad met de Tosbiba 6100's. Uiteindelijk na weet ik hoeveel drivers geprobeerd te hebben ben ik tegen de juiste drivers aangelopen (het moet echt de driver specifiek voor die chipset zijn volgens mij, want combi drivers werkten niet voor die kaart).
En nu zit ik dus met bovengenoemde IBM in mijn maag.

Kent iemand dit probleem? Wellicht weet iemand welke driver ik exact moet hebben? Of misschien is er een betere oplossing?
Overigens werken deze Netvista's ook niet met een XP RIS image, terwijl die Toshiba's dat wel deden.

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik heb het zelfde probleem gehad met een compaq evo d510 zat ook een intel nic in.
Heb toen de compaq met de originele compaq cd geinstalleerd en deze drivers gebruikt.
Ook heb ik de ris server geupdate naar sp3 en de ntldr met een hotfix gepatched dit was volgens Ms niet nodig omdat het al in sp3 zou zitten maar het werkte pas na die update.
Volgens mij heb ik nog wel ergens een docje met wat ik heb gedaan voor die compaq kan ik evt wel mailen

pfff docje is kwijt

[ Voor 3% gewijzigd door Smurff op 24-12-2002 11:32 ]

Verwijderd

Wordt je kaart wel ondersteunt. Anders moet je zelf drivers ervoor gaan bakken. Maar heeft die INTEL kaart geen Boot ROM???

Verwijderd

wat je kunt doen is de dos drivers bij de ris image erbij zetten , volgens mij kan dat op 2 plekken. heb het ooit zo opgelost met intel kaartjes

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Je moet de minimum drivers dus alleen cat en inf meuk in de i386 map cp-en. Daarna ff de binl service restarten en dan moet hij het doen. Zijn op support.intel.com te vinden.

Vereiste is wel sp3 op je Ris server en SP3 pro naar de client. Heb hier namelijk ook problemen mee gehad. Als je er niet uit komt horen we het wel :P

There is no art to find the minds construction in the face

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 07:40
Je hebt ook de .sys files nodig; anders gaat het nog niet werken..

Pvouput live

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 19:24
Wij hadden dit probleem ook met een aantal Toshiba's. MS heeft hier voor een HOTFIX maar die moet je aanvragen mij MS. Hij wordt waarschijnlijk pas openbaar in sp4.
Het Q# is Q327536

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23

Arno

PF5A

Volgens Q327536 moet je contact opnemen met Microsoft via http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;EN-US;CNTACTMS. Wat ook mogelijk is om een Microsoft Gold partner te benaderen om deze fix te krijgen.

Persoonlijk vind ik het onzin om voor een hotfix te moeten betalen :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Ik vermoed dat dit dezelfde bug is waar ik met mijn Compaq evo notebook ook last van heb gehad. Inderdaad stelt Microsoft om een of andere duistere reden de drivers niet beschikbaar. Ik vond bij Compaq/HP wel een Intel driver update specifiek voor dit probleem, misschien dat die ook jullie probleem oplost:

This Sofptaq updates the Intel drivers and setup information files necessary to support
the installation of Windows 2000 Pro using the Remote Installation Service (RIS).
http://h18007.www1.hp.com...ok/us/download/13686.html

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2003 11:24 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wij hebben hier ook een vergelijkbaar probleem gehad met compaq evo's.
SP3 op de server loste het probleem op. Clients krijgen XP gerist, maar denk dat dat verder niet uitmaakt.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:27

Kabouterplop01

chown -R me base:all

NIC kopen met PXE, ( netwerk) boot rom. Met PXE bootrom -No worries mate- booten van het netwerk( met DHCP) en de RIS server zegt welcome to RIS. En installeren.

Verwijderd

Mijn broer stond nog ingelogd :(

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 22:46 ]

• Krypt
Ja; en dan wordt de CIW (Client Installation Wizard) gestart en dan schakelt ie over naar SMB mode en dan moet ie drivers hebben, en als je die niet hebt dan stopt ie..

Een Intel VE heeft PXE support; dus helaas niet -No worries mate- booten van netwerk en installeren.. da's drivers kopieeren voor de textmode setup zoals al in eerdere posts geschreven is..

Pvouput live

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:27

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik heb het geprobeerd, maar no go, vandaar dat ik een NIC heb gekocht MET PXE bootrom en compatible voor RIS (die staan in het setup field, om een RIS bootflop te maken(rbfg.exe). Op die flop staan ALLE compatible drivers. Als je een manier weet om die RIS flop te lezen (m.a.w. de drivers te editten) wil ik dat graag weten!!Veel mensen weten meer dan 1...

• Krypt
De drivers voor de RISflop kun je niet aanpassen; maar daar gaat het hier niet om... Als je een PXE enabled NIC hebt kun je met F12 tijdens booten via je PXE booten en heb je geen flop nodig..

Tijdens PXE boot runt de TFTP service om de CIW te laden en daarna schakelt ie om naar SMB en dan heb je die drivers nodig die in de i386 dir staan op de risserver; deze zijn nodig om in de textsetup de connectie te leggen naar de RISserver.

[edit]
Even wat xtra info; er kunnen ook fouten optreden als je de RIS op Sp3 hebt draaien en de DC's nog op SP2.. als je er 1 update dan dus allemaal updaten..

[ Voor 16% gewijzigd door Krypt op 09-01-2003 14:13 ]

Pvouput live

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 11:02

Xtremelead