[QUBE3] PHP Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 16:26
Hoi allemaal,

Ik vroeg mij af wie hier in het bezit is van een Qube 3. En wie al een keer geprobeerd heeft om bijvoorbeeld PHP te upgraden naar versie 4.2.3.
Ik las net op het forum van Sun dat Sun haar interesse in het product verliest en dat de support achter de qube is gehalveerd. Een iemand had de update al een keer geprobeerd en kwam er achter dat z'n Admin op de qube niet meer werkte.

Wie heeft de update al een keer geprobeerd en beter nog, wie is er in geslaagd om de admin functie van de qube toch nog aan de praat te houden ??

• wustenveld
Weet niemand het antwoord ??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je in de tussentijd uberhaupt al iets geprobeert :?

Ik ben absoluut niet bekend met een qube, maar volgens mij is het installen van PHP niets meer dan een paar files in de juiste dir plaatsen.

Backup je PHP lib dir, en hernoemd deze.
Plaats de nieuwe PHP dir, en kijk of het werkt.

Of denk ik te simpel :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:10

McMiGHtY

- burp -

www.webhostingtalk.com mayb e iets voor je?

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27
Koffie schreef op 21 januari 2003 @ 12:02:
Heb je in de tussentijd uberhaupt al iets geprobeert :?

Ik ben absoluut niet bekend met een qube, maar volgens mij is het installen van PHP niets meer dan een paar files in de juiste dir plaatsen.

Backup je PHP lib dir, en hernoemd deze.
Plaats de nieuwe PHP dir, en kijk of het werkt.

Of denk ik te simpel :?
Volgens mij draaien er 2 webserver's op de Qube, eentje op de poort voor het admin gedeelte en eentje voor het andere "vuile" verkeer.. Ik weet niet zeker of ze allebei gebruiken maken van dezelfde php engine, dat hebben we eens uitgezocht ga morgen mijn collega even vragen....

• wustenveld
Ik heb in de tussentijd van alles geprobeerd met als gevolg dat ik de qube tot 5 keer opnieuw heb geinstalleerd met de restore cd. Zo'n ramp is het niet want die qube wordt op dit moment toch niet gebruikt. Ik heb wel eens gehoord van het installeren van 2 php versies, een voor de admin en een voor de 'gewone' websites. Maar ja, dat heb ik dus al 5 keer geprobeerd. De eerste 4 keer bleef ik de oude php versie zien en de laatste keer was het wel de nieuwste php versie maar die draaide dus ook op de admin waardoor de admin niet meer wou starten.

Leon ik ben benieuwd naar je bevindingen. Als er namelijk een oplossing te bedenken is die bijvoorbeeld in stappen op te schrijven is zijn er heel veel mensen gelukkig, heb op verschillende fora al gezien dat veel eigenaars van de qube3 met die probleem zitten, en de meeste mensen die ik dan heb 'ontmoet' hebben hun qube dan ook al heel vaak ge-restored.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27
wustenveld schreef op 22 januari 2003 @ 09:42:
Ik heb in de tussentijd van alles geprobeerd met als gevolg dat ik de qube tot 5 keer opnieuw heb geinstalleerd met de restore cd. Zo'n ramp is het niet want die qube wordt op dit moment toch niet gebruikt. Ik heb wel eens gehoord van het installeren van 2 php versies, een voor de admin en een voor de 'gewone' websites. Maar ja, dat heb ik dus al 5 keer geprobeerd. De eerste 4 keer bleef ik de oude php versie zien en de laatste keer was het wel de nieuwste php versie maar die draaide dus ook op de admin waardoor de admin niet meer wou starten.

Leon ik ben benieuwd naar je bevindingen. Als er namelijk een oplossing te bedenken is die bijvoorbeeld in stappen op te schrijven is zijn er heel veel mensen gelukkig, heb op verschillende fora al gezien dat veel eigenaars van de qube3 met die probleem zitten, en de meeste mensen die ik dan heb 'ontmoet' hebben hun qube dan ook al heel vaak ge-restored.
Mijn collega is al de hele week ziek. ik hoop hem maandag weer te zien en dan zal ik het (bijna) meteen aan hem vragen..

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-04 21:30
Dat os op de qube3 is sowieso vrij brak. Die hele ingebouwde webinterface zorgt ervoor dat het os heel 'apart' is ingericht, maar goed das mijn mening. Als je een beetje ervaring hebt met linux, dan kan je op zo'n Qube3 ook gewoon Debian installeren. Draaide als een zonnetje op 6 Qube3's op m'n vorige werk. Als je graag een webinterface voor beheer wil, kan je dan bijvoorbeeld webmin installeren. Op die manier heb je naar mijn een idee een veel werkbaardere Qube.

Facebook :: Twitter :: PSN

Verwijderd

Dat os op die cube is idd brak, heb je het al geprobeert door php te downloaden van www.php.net en dan het te laten upgraden?

Verwijderd

riotrick schreef op 25 januari 2003 @ 00:14:
Dat os op de qube3 is sowieso vrij brak. Die hele ingebouwde webinterface zorgt ervoor dat het os heel 'apart' is ingericht, maar goed das mijn mening. Als je een beetje ervaring hebt met linux, dan kan je op zo'n Qube3 ook gewoon Debian installeren. Draaide als een zonnetje op 6 Qube3's op m'n vorige werk. Als je graag een webinterface voor beheer wil, kan je dan bijvoorbeeld webmin installeren. Op die manier heb je naar mijn een idee een veel werkbaardere Qube.
ik heb er niet hééél veel verstand van, maar is dat niet juist waarom die qubes en raqs worden gemaakt en vooral verkocht?

• wustenveld
Klopt, dát is de rede waarom het veel verkocht wordt. Alleen achteraf tref je een koude douche omdat php niet meer op de 'sun'-manier te updaten us, dus via dat BlueLinQ. Sun zelf zegt dat ze dit ook niet gaan doen maar dat je het zelf buiten de BlueLinQ om moet updaten maar dan wel op zo'n manier dat je de admin niet aanpast. Met andere woorden, de rede om een Qube of een RAQ te kopen is verleden tijd, Sun ondersteunt nieuwere versies niet meer maar past zijn eigen versie op zo'n manier aan dat in ieder geval de beveiligingslekken uit PHP zijn verdwenen, maar alle andere extra functionaliteiten die de nieuwste php biedt links laat liggen.

• wustenveld
leon1 schreef op 24 januari 2003 @ 18:07:
[...]

Mijn collega is al de hele week ziek. ik hoop hem maandag weer te zien en dan zal ik het (bijna) meteen aan hem vragen..
Beterschap voor je collega, is hij inmiddels al beter of niet. Ik heb ondertussen nog contact gehad met Sun, zij geven aan dat het verder gewoon kan, kreeg ik een mailtje van die gasten met een url van patches, maar daar had ik dus ook niks aan (php 4.0.1). Inmiddels is 4.3 uit die onder andere een geweldige debug functie heeft (debug_backtrace) en de complete GD library standaard geïntegreerd. Dus ik Sun weer terugmailen, ze begrijpen nog niet echt wat ik bedoel. Ze gaan nu zelf proberen de nieuwste php op de Qube te krijgen en ben benieuwd waar ze mee komen.

Ik heb nog eens verder gezocht op internet hoe je php 4.3 kunt installeren op poort 80 en een andere versie op een andere poort. Ben nog niet echt geslaagd, maar ga zometeen nog een keer verder zoeken.

• wustenveld
Misschien als ik m'n vraag anders stel dat er dan wel mensen zijn die een antwoord weten.
Ik heb ondertussen weer door lopen zoeken maar kom tot nu toe met niks. Ik heb geprobeerd de pkg van de Raq te installeren, met een redelijk suc6. Althans, poort 80 doet niks meer en de admin wel. Dus de nieuwe php installatie werkt nog niet lekker.

Wat de bedoeling is is dat op poort 80 PHP 4.3 gaat draaien, en op poort 444 moet PHP 4.0.6 draaien (deze versie staat nu geïnstalleerd). Hoe kan ik een nieuwe php versie installeren die alleen maar gebruikt wordt op poort 80 en verder geen invloed kan uitoefenen op poort 444. Op de lijsten van Cobalt kom ik niks nuttigs tegen, en de mensen die de package voor de Raq server gemaakt hebben reageren niet.

Ik hoop dat iemand het antwoord weet op deze PHP installatie vraag. De topic klopt ook niet meer helemaal aangezien het nu even niet meer uitmaakt of ik een Qube draai of gewoon op een kloonbak.

• wustenveld
Het werkt al. Ik heb de volgende stappen uitgevoerd en php 4.3 is geinstalleerd op de Qube3:

1) Kopieer alle bestanden uit /usr/lib/apache naar een submap zoals /usr/lib/apache/backup

2) Pak PHP 4.3 uit

3) Installeer pnglib (http://www.libpng.org/pub/png/libpng.html)

4) Configureer PHP als volgt:

./configure --prefix=/usr --with-apxs=/usr/sbin/apxs --enable-safe-mode --with-config-file-path=/etc/httpd/

--with-exec-dir=/usr/bin --with-zlib --enable-magic-quotes --with-regex=system --with-pear --enable-calender

--with-gd --with-iconv --disable-debug --with-gettext --with-ttf=/usr/lib/libttf.so --enable-mbstring

--with-interbase=shared --with-mysql=shared --with-pgsql=shared

5) make en dan make install

6) Bestanden uit /usr/src/php4.3.0/modules gekopieerd naar /usr/lib/apache/php

7) /etc/admserv/conf/httpd.conf aanpassen:
LoadModule php4_module /usr/lib/apache/backup/libphp4.so

8) /etc/httpd/conf/httpd.conf aanpassen:
LoadModule php4_module /usr/lib/apache/libphp4.so

9) /etc/httpd/php.ini aanpassen:
extension_dir = /usr/lib/apache/php

10) uitvoeren: /etc/rc.d/init.d/admserv restart
11) uitvoeren: /etc/rc.d/init.d/httpd restart

PHP 4.3 geinstalleerd!

Iedereen bedankt voor het meedenken enzo

Verwijderd

Zo hier even een reply ookal is het topic wat ouder maar wel van dit jaar HIEPHOP !! :D

Heb jij geen problemen gehad met je mysql socket toevallig ??

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:34

Predator

Suffers from split brain

Weinig nuttige schop.
Als je de topicstarter dat wil vragen, doe dat via mail.
Dit heeft weinig te maken met dit topic.

en je zou nu toch al wel moeten weten dat dit soort oude topic geschop niet gewenst is.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.