Toon posts:

[photoshop] action met nieuwe titel aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag lui, ik heb een vraag over de actions tool in Photoshop (versie 5.5 in dit geval, cheapo's op kantoor willen het niet upgraden...)

Wat ik probeer is een action aanmaken die zelf een nieuw document aanmaakt, maar iedere keer met een andere naam. Het gaat om een plaatje van 320x80 die ik op wil delen in een paar honderd aparte plaatjes van 8x8. Ik zal het even in een lijstje zetten wat er nu gebeurt:
- selectiekader van 8x8 8 pixels naar rechts schuiven
- copy
- nieuw document aanmaken (hier gaat het fout denk ik)
- pasten
- indexed colors
- opslaan (hier kan de fout ook zitten)

Nu wil ik dat het nieuw aangemaakte document iedere keer een andere naam krijgt. Simpelweg beginnend bij 1, en bij elk document er 1 bij optellen. Wat de action nu doet is elk blokje van 8x8 opslaan als Untitled-1.gif . De action overschrijft dus constant dezelfde file. Ik heb naar tutorials gezocht maar geen van alle gaan hier op in.

Alvast bedankt!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Zou zo geen oplossing weten, misschien het override save as commando aan (of uit) vinken, een alternatief is eventueel nog om er slices van te maken...

Flickr

Verwijderd

Topicstarter
slices? kan je dat eens uitleggen?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

slices zijn eigenlijk iets van imageready, maar goed. wat slices doen is 1 grote afbeelding pakken en dan vervolgens die "opchoppen" in stukjes. als je dat save'd dan komt er default bij de naam een volgnummer te staan. lulliger is 't dan wel om de actions zo te krijgen dat je alles goed in stukjes hakt.

teveel zooi, te weinig tijd

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Je kan je slices kopieren op een ander document, dat moet dan ook wel via een action te doen zijn, maar ik krijg hier de indruk dat het maar om 1 afbeelding gaat? dan is het gewoon een kwestie van je grid instellen, snap to grid en hoppatee met het handje slices trekken.

Flickr