Toon posts:

[VBa] Mouse click

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, zo ff voor de feestdagen een lastige vraag.
Hoe kun je een mouse click aanroepen vanuit code, dus dat je ervoor zorgt dat je muis klikt.

Ik weet hoe je een actie kan doen op het moment dat je op je muis klikt maar ik wil nu dat je vanuit code op je muis klikt.

Iemand enig idee?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een actie uitvoeren hoeft niet perse via de muis, die kun je ook gewoon rechtstreeks aanroepen... Wat wil je gaan doen??

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik heb een doorlopend formulier en ik wil eigenlijk dat ik de currentrecord verander op het moment dat ik met de muis over dat record heen ga, dus echt alleen als ik erover heen ga. De enige manier om dat te doen is door erop te klikken (wat ik weet tenminste) daarom wil ik de muis klik aanroepen

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Heb je geen MouseOver event?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb je zeker, alleen met dat mouseover event kun je er niet voor zorgen dat je naar de record gaat waar je met je muis overheen gaat, dat weet hij namelijk niet.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Welke actie hangt er aan die mouseclick? Kan je die niet gewoon aanroepen?

Verwijderd

Wil je nou dat een event afgevangen wordt, of wil je dat een event gegenereerd wordt? En het gaat hier over Access, neem ik aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het gaat hier over Access en ik wil dat een event gestart wordt, namelijk mouseclick moet gestart worden.

Dan bedoel ik niet form_click want dat is niet zo lastig ik wil weten wat hij doet als ik click want dan veranderd hij namelijk van record, hij gaat namelijk naar het record waar je op dat moment met je muis overheen gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je bijvoorbeeld met call sendkeys een toets kan aanroepen maar er is niets voor call muisclick ofzo.
Pagina: 1