yep it's me
Verwijderd
Of je nu fat32 of ntfs gebruikt onder xp is deze optie niet meer mogelijk. Bij XP (NT) is het zo dat je gebruikers het recht (onder windows een zogeheten machtiging) kan geven ja of nee om een map etc te gebruiken, bekijken etc. Zet btw ook even eenvoudig delen uit onder map opties.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 09:15 ]
Vervolgens kun je gebruikers aanmaken met machtigingen op je gedeelde bestanden. Deze gebruikersnamen en wachtwoorden kun je onder 'user accounts' in het configuratiescherm aanmaken. Geavanceerdere opties (zoals gebruikers alleen via een netwerk en niet 'lokaal' -via een inlogscherm-laten inloggen - of andersom ). Dit doe je bij local security policy in
Administrative tools. Je moet deze mogelijk nog aanzetten.
Als je het wat makkelijker wilt maken (maar minder veilig!) kun je ook gebruik maken van het ingebouwde 'guest'account (dat vindt je ook bij user accounts).
Administrative tools. Je moet deze mogelijk nog aanzetten.
Als je het wat makkelijker wilt maken (maar minder veilig!) kun je ook gebruik maken van het ingebouwde 'guest'account (dat vindt je ook bij user accounts).
Localhost is where the heart is
ja dit werkt ten dele ik kom er nog niet uit hoe je een wachtwoord kan aan maken.Verwijderd schreef op 24 December 2002 @ 09:14:
Of je nu fat32 of ntfs gebruikt onder xp is deze optie niet meer mogelijk. Bij XP (NT) is het zo dat je gebruikers het recht (onder windows een zogeheten machtiging) kan geven ja of nee om een map etc te gebruiken, bekijken etc. Zet btw ook even eenvoudig delen uit onder map opties.
Kun je ook op pc naam selecteren zou helemaal makelijk zijn of op ipnummer toegang verlenen. Of moet er dan weer ander software voor worden geinstalleerd zo ja welke?
yep it's me
tenzij je een of andere vorm van een server wil gebruiken: dit is echt het handigst hoor. Je moet allee niet een ip, maar een gebruiker (of 'iedereen') toegang geven. Als het niet meteen duidelijk is kun je ff tussen De Forum FAQ's kijken. Als je dan nog vragen hebt: brand maar los
Maar een gebruiker of iedereen>>>SilentStorm schreef op 24 December 2002 @ 13:07:
tenzij je een of andere vorm van een server wil gebruiken: dit is echt het handigst hoor. Je moet allee niet een ip, MAAR EEN GEBRUIKER (of 'iedereen') toegang geven. Als het niet meteen duidelijk is kun je ff tussen De Forum FAQ's kijken. Als je dan nog vragen hebt: brand maar los
ja dat is het dus dat lukt prima, maar ik heb hier meerder pc staan en zo gauw ik gebruiker (s) invoeg dan er maar van af een pc ingelogt worden.
bijv: pc 1 gebruiker a
pc 2 gebruiker b
pc 3 gebruiker c
nu zet ik op pc 1 gebruiker b er bij en dan kan ik c niet meer invoeren???
dat is dus het probleem
yep it's me
Als je eerst 3 gebruikers aanmaakt in de eerste pc, daarna rechten toekend, volgende pc: hetzelfde, en dan de laatste, kun je daarna zien waar de fout zit.\
Is een pc op elke computer onbereikbaar, dan heb je waarschijnlijk een fout in je netwerkinstellingen van die computer of firewall. Is het op een, dan is het mogelijk een typfoutje of een misconfiguratie op die computer. Kun je anders aangeven welke computer van waar af niet bereikbaar is als je er niet uitkomt?
Is een pc op elke computer onbereikbaar, dan heb je waarschijnlijk een fout in je netwerkinstellingen van die computer of firewall. Is het op een, dan is het mogelijk een typfoutje of een misconfiguratie op die computer. Kun je anders aangeven welke computer van waar af niet bereikbaar is als je er niet uitkomt?
Ja net zo als ik hiervoor al even neer had gezet als ik een pc invoer kan ik de andere er niet meer bij zetten
Hij pakt er maar 1. Ik kan dan maar van 1 andere pc inloggen op mijn eigen pc
Zo gauw ik er een 2 de pc bij wil zetten kan dat niet.
Haal ik de eerst pc er weer uit dan kan ik de 2 er wel bij zetten.
Hij pakt er maar 1. Ik kan dan maar van 1 andere pc inloggen op mijn eigen pc
Zo gauw ik er een 2 de pc bij wil zetten kan dat niet.
Haal ik de eerst pc er weer uit dan kan ik de 2 er wel bij zetten.
yep it's me
bij user accounts > new account > [instellen] > klaar. dan nogmaals met user accounts > new accounts etc. Net zoals je lokale gebruikers aanmaakt voor je computer. Vervolgens kun je de local access er weer uithalen. Ik snap niet echt waar je foutloopt. Je kan maar 1 gebruiker aanmaken; wat gebeurd er dan als je een 2e aanmaakt? heb je foutmeldingen, of andere informatie waar we hier iets aan hebben?
Pagina: 1